agneskp

Alla inlägg under december 2014

Av Agnes - 5 december 2014 23:37

Jag vet att punkt 5 egentligen var något annat, men klockan var svinmycket när jag skrev min december-lista vilket resulterade i världens idé-torka på vissa punkter. Och jag har nu kommit på bättre saker till denna punkten och till punkt 12 som jag tänker skriva om istället (men tack vare en o-fungerande dator kan jag inte redigera det gamla inlägget och skriva in rätt). Så ja, då kör jag väl dådå.

Shit. Jag insåg inte hur klurig denna var förrän nu när jag ska skriva om den. Erm.
Alltså det är två olika delar av mig som vill få fram sin önskan i denna frågan. Den första vill träffa typ min finska morfar som dog när mamma var tre, eller kanske Elvis Presley eller Marilyn Monroe. Alltså någon död person som inte finns mer och som levde förr i tiden. Det hade varit så sjukt coolt. Jag menar tänk bara att få spendera en dag med Elvis Presley år 2014? Fråga en massa frågor om hur livet var på sextio- och sjuttiotalet, och om hur det var att vara känd då. Det hade varit väldigt coolt och inte något som tillhör vanligheterna.

Min andra del vill träffa Ed Sheeran. Att spendera en dag med Ed hade (förhoppningsvis) varit underbart. Jag hade bett honom sjunga Give Me Love för mig, för att det är världens bästa låt. Jag hade också bett om råd och tips, då jag vill följa hans fotspår och bli som honom. Hur gör man liksom för att våga?
Jag hade även sjungit en låt för honom som jag skrivit själv, som handlar om honom (tönt Agnes). Det hade varit enormt att få framföra något för honom live, för att se hans reaktion och höra vad han tyckte.
Jag hade också bett honom att tatuera mig. Ja, det må låta helt tappat bakom en vagn, men jag hade sååå velat ha en tatuering gjord av Ed på mig. Det kvittar nästan vad (trots att jag skulle haft vissa önskningar om vad jag vill ha) för allt gjort av honom hade varit... åh ja. Shit jag dyrkar verkligen denna mannen, det är lite obehagligt.
Jag hade även ätit pizza med honom för att det är så gott.

Så ja, lite flummigt, men om jag fick välja att träffa vem som helst, död eller levande, och spendera en hel dag med denna människan, hade jag nog valt Ed Sheeran.

En ung Ed Sheeran tatuerar en ännu yngre Harry Styles.

Av Agnes - 4 december 2014 23:13

1. Twittrar. Det är det sista jag gör varje kväll och nästan alltid det första jag gör varje morgon. Det tar upp en massa tid av min dag (sadly) och jag twittrar om typ allt som händer i mitt liv. Och twittrar jag inte så kollar jag iallafall twitter och rt'ar en massa.

2. Skrattar. Går sällan en dag utan att att jag skrattar eller iallafall ler. Det finns alltid något varje dag som får mig att le och skulle det bli en dag utan ett leende så är det en sjukt tråkig dag.

3. Äta. Mat är bäst. Hoppar aldrig över frukost eller kvällsmat (kan hända att jag hoppar över lunchen om jag äter sen frukost) för att mat är det bästa som finns. Äta är jättemysigt, mat är jättegott och mmmm jag längtar redan till frukosten imorgon bitti.

4. Sjunga eller spela något instrument. Går det en dag utan att jag sjunger så är det antingen för att jag tappat rösten och inte kan sjunga eller för att jag är med en massa människor/på ett ställe där det inte är lämpligt att sjunga. Sjunga är min flykt från så mycket samtidigt som det är sjukt kul.
Spela gitarr/piano gör jag inte varje dag då de kanske inte alltid finns något tillgängligt, men så ofta jag kan försöker jag iallafall. Det får mig att bli lugn.

Av Agnes - 3 december 2014 22:01

Hm, om jag ska gå ifrån det där djupa som att "våga mer" eller "vara mig själv", och istället säga någon sak (ni fattar) så...

Måste jag tänka lite.

Hm, kom och tänka på en sak som egentligen är ganska löjlig, men kommer inte på något annat.

Jag skulle vilja lära mig att spela bas.

Dels för att bas är ett skitcoolt instrument som kan förgylla en hel låt och sätta botten på något som låter sjukt tråkigt annars, men också för att man som gitarrist ska kunna spela bas. Eller ja. Kan man spela gitarr så ingår liksom bas-delen, med tanke på att båda är instrument med kropp och hals och strängar som man har på magen och hänger över axeln. De är ganska lika, basens mörkaste strängar är gitarrens mörkaste osv (tror jag?) och ja. Jag hade bara velat kunna det. Får kanske ta och försöka lära mig det till sommaren eller något. (det låter som att jag underskattar basar och att jag tror att det är ett skitlätt instrument, men det gör jag inte. bas är nog svårare än vad man tror).

Av Agnes - 2 december 2014 23:21

Alltså. Jag vill tatuera mig. Jag har även idéer på just låttexter jag vill ha. Men alltså.

I svanken?

Varför skulle man vilja ha en låttext i svanken? Vad har man för nytta av den där?
Men skulle jag vara tvungen att ta något skulle jag nog vilja ta:

"Pain is only relevant if it still hurts"

från Ed Sheerans låt "U.N.I". Varför? Tja, varför inte?

Av Agnes - 1 december 2014 22:49

Hm. Det är en ganska stor fråga och därför ganska svår att svara på.

Är nöjd och glad över mycket, men ska jag välja en sak så är det nog att jag vågat mer. Jag har pratat med främlingar, skrivit till folk, spelat gitarr inför en massa människor, sjungit inför lika många, sökt jobb, vågat göra saker jag inte vågat göra innan helt enkelt. Jag har blivit mer bekväm i mig själv så jag vet var jag har mig och det är såååå skönt. Jag vågar klä mig i vad jag vill ha på mig och göra saker jag drömt om i flera år. Jag tänker inte lika mycket på vad folk tänker om mig. Jag vågar. Och det är skitgött.

Nu ska jag inte säga att jag vågar allt, men jämfört med för tre år sen är jag en helt ny människa, och denna gången är jag mig själv. Och en människa som vågar.

Av Agnes - 1 december 2014 19:02

Gjorde en 24-dagarslista för att jag är en tönt och älskar listor.

Dag 1. Något jag är nöjd eller glad över att jag gjort under detta året
Dag 2. Om jag blev tvingad att tatuera in ett citat från en låttext i svanken skulle jag tatuera in...
Dag 3. En grej jag skulle vilja lära mig
Dag 4. 4 saker jag gör varje dag
Dag 5. Om jag fick träffa vem jag vill i hela världen skulle jag välja...
Dag 6. Bästa boken och bästa filmen jag sett i år 
Dag 7. Bästa klädesplagget/klädesplaggen jag köpt i år
Dag 8. Om jag blev tvingad att hångla med en känd person skulle jag välja...
Dag 9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med
Dag 10. Något jag ångrar att jag inte gjorde i år
Dag 11. Antalet låtar jag skrivit och vad dom heter
Dag 12. De fem godaste maträtterna jag vet
Dag 13. Det pinsammaste som hände i år
Dag 14. Om jag blev tvingad att byta liv med någon i en tv-serie skulle jag välja...
Dag 15. En grej som gör mig vansinnig
Dag 16. En bild på mig och historien bakom den
Dag 17. Den bästa låten jag vet
Dag 18. Det konstigaste jag gjort i år
Dag 19. Något jag önskar mig i julklapp
Dag 20. Om jag blev tvingad att spela huvudrollen i en film skulle jag välja...
Dag 21. Något/någon jag saknar
Dag 22. En grej som får mig att bli lycklig
Dag 23. Om jag blev tvingad att spela i ett band hade jag valt...
Dag 24. En bild på en leende mig från idag 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards