agneskp

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Agnes - 15 december 2014 23:02

(vad tänkte jag när jag gjorde dessa punkterna? de kräver ju att man lägger ner en massa tid på att skriva som jag inte har)

Något som gör mig vansinnig?
Definitivt att människor runt om i världen inte anses vara lika mycket värda.
Att människor som tror på något annat än vad majoriteten gör anses vara konstiga. Folk blir skickade ut ur länder pga sin tro, och alla inom en viss religion blir dragna över en och samma kam. Tro är något väldigt vackert och personligt, varför kan inte alla få tro på vad de vill?
Att människor med en annan sexualitet än majoriteten anses ha "fel" och blir dumförklarade bara sådär. Man glömmer lätt att allt är kärlek, oavsett om det är till en partner eller mamma eller pappa eller husdjur eller barn eller sak eller kändis. Vad spelar könet för roll? På vilket sätt ändras kärleken till något annorlunda?
Att människor som lever under fattigdoms-strecket smutskastas. De har tydligen inga känslor eller egna tankar, utan ses som djur. Tiggare anses vara folket skaparen glömde och förtjänar inget annat än smuts. Men de är uppbyggda av lika många atomer som du och jag, på samma sätt, och har en väl fungerande hjärna fylld av tankar och känslor. Varför är tiggare några man ser ner på?
Att människor med annorlunda hudfärg än majoriteten anses vara, tja, dumma i huvudet, konstiga, monster. Jag tänker inte gå in på allt de har ansetts vara eller blivit "anklagade" för, det är bara hemskt.
Att kvinnor inte är lika mycket värda som män i många kulturer. Kvinnorna är som slavar som endast uppfyller önskningar och finns för att tillfredsställa. Nej usch, det är så hemskt.

Det gör mig vansinnig.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards