agneskp

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Agnes - 16 december 2014 21:30

Här kunde jag tagit vad som helst, bilder från USA, England, min barndom, anything. Men nej, istället tog jag en screenshot av ett videoklipp vilket resulterade i denna bilden.


 


Ful och dålig kvalité, men det skiter jag i (rim på hög nivå, är jag en rappare nu?).


Denna bilden föreställer Agnes, 16 år i HTS aula under hennes första gitarrframträdande någonsin. 

Ja, detta var faktiskt första gången jag kompade någon annan och spelade gitarr inför några andra än min släkt. Jag var nervös till tusen, och hade börjat gymnasiet bara någon månad innan. Jag tror det var under min andra gitarrlektion som min gitarrlärare gav noterna till denna låten till mig, och sa att jag skulle kompa en kille i tvåan. I tvåan??????? (lektionen efter kom han även med noter till en låt som en tjej i trean skulle sjunga och jag sket nästan på mig)(det visade sig senare att jag var den enda ettan som var med i denna konserten. dog typ av nervositet).

Jag kunde inte förstå att någon ville låta mig spela. Jag var ju bara jag? En liten sketen etta som tagit gitarrlektioner i en månad och innan dess lärt mig spela själv hemma med hjälp av datorn och gitarrböcker. Men tydligen tyckte folk att jag var duktig, vilket jag inte kunde förstå.

Jaja, under denna konserten minns jag hur jag 

1. bad om att sitta på en vanlig stol istället för på en barstol för att jag inte kunde sitta så "högt" och spela

2. skämde ut mig ett flertal gånger genom att spela fel

3. satt med benen i kors när jag spelade och med håret fint på sidan för att det var lättare att spela med det så (?)

4. mellan mina nummer satt emellan de dödscoola snygga treorna och jag visste inte vad jag skulle göra för att agera normalt


Så ja, min första konsert på estet var inte en direkt underbar upplevelse, men det är tack vare den jag har blivit så pass säker (i jämförelse) på scen som jag faktiskt är nu. Jag är glad över att jag blev tvingad att spela lite för svåra låtar som mitt "paradnummer" för att (som jag sa efter konserten): inget kan bli svårare efter det här.

Jag har själv upptäckt att jag hade ganska fel, det finns en massa svåra saker att spela och lära sig, men det var en bra lärdom och jag är i efterhand sjukt glad över att ja gjorde det.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards