agneskp

Alla inlägg under oktober 2013

Av Agnes - 25 oktober 2013 22:12

Ursäkta mitt inaktiva bloggande men denna veckan har varit... Puh. Det har varit en asrolig men ansträngande vecka.
Vi har nämligen haft projektvecka. Hela veckan har vi esteter, ettorna, tvåorna och treorna blivit indelade i tre olika ensembler. I dom har vi övat in tre låtar var som vi idag framförde på en lunchkonsert i aulan. Jag spelade gitarr (acke på två låtar och elgitarr på en låt) och det var så jävla kul! Svåra låtar dock, en massa konstiga ackord som typ Fm#11 och Bdim och E6 och en massa såna. Men det löste sig, jag klarade det!
I onsdags var jag också med på en lunchkonsert i skolan. Dom som medverkade i den var estetare som blivit "speciellt utplockade", och det visade sig att jag var den enda ettan som var med. WHAT. Känner mig hedrad, någonstans måste någon tycka att jag iallafall är lite bra.
Men det kändes så himla bra att sitta med tvåorna och treorna och höra till, vara en av "dom", och det var bara så kul att vara med. Att ha något eget, att bara kunna sitta där och inte behöva säga något men ändå höra till något. Fast att jag var nervös som ett svin innan så var det så jävla skönt efteråt när alla bara kramade om varandra och kärleken bara flödade.
Jag kompade iallafall på två låtar. På den ena sjöng en tjej från trean, en kille från trean spelade cajon och en kille i tvåan spelade bas. Det gick bra faltiskt! Under den andra låten kompade jag en kille från tvåan själv. Gick också bra! Folk kom efteråt och bra "wow inte visste jag att du kunde spela gitarr!". Men det är bara för att jag inte skyltar med det. För så bra är jag inte haha.

Under mitt lilla blogguppehåll har det även varit lite "födelsedagar" som jag missat. Igår var det inte bara ett år sen Little Things släpptes, min tandställning fyllde nämligen ett år! Woho! Grattis till den :)
Men det mest intressanta är ändå att min blogg fyllde TVÅ ÅR i förrgår, alltså den 23:e oktober! Två hela år. Jesus christ. Grattis bloggen! Hoppas det blir fler år! :')

Nej nu måste jag knyta ihop mitt lilla blogginlägg. Ska nämligen upp om fem timmar för jag ska till Italien IHHH. Ska vara där i fem dagar och som ni då kan räkna ut lär jag inte blogga så mycket då hahah. Vi ses mina kära vänner, ha ett trevligt höstlov! :)

Vår vackra estetbyggnad.

[Bild]

Fick även en fin kommentar. Tack! <3

Av Agnes - 14 oktober 2013 21:05

Och jag är fortfarande urkass på att blogga.

Av Agnes - 9 oktober 2013 22:29

- gymmat
- dansat
- sjungit på begravning (något av det jobbigaste jag någonsin gjort)
- gått runt en hel dag och pratat engelska med vår kanadensiska utbytesstudent Kathlyn (?), förklarade bla alla matteuppgifter för henne på engelska
- köpt nya hörlurar (efter ett och ett haft år med iPhone-hörlurar)
- köpt nya strumpbyxor
- kört flashmoben två gånger på gymnasiemässan
- läst ut min engelskabok som faktiskt var ganska bra
- njutit över att jag går världens bästa linje på världens bästa skola

Men en sak som jag inte gjort är å blogga. Är verkligen inge bra på det här.

Av Agnes - 5 oktober 2013 02:29

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte hinner blogga. Jag önskar jag hann mer. Eller, samtidigt som det inte händer ett skit i mitt liv så händer det alltid något. Jag har tid att blogga, men ändå inte.

Well well, jag försöker så ofta jag kan. Just nu ligger jag iaf bredvid Tilda i mammas och pappas säng. Dom är inte hemma så nu ikväll har vi och mina äldre kusiner tittat på film. Först en skräckfilm, The Conjuring, sen Pitch Perfect och sist Step Up 2. Imorn ska jag gymma och göra läxa. HAHAHAH usch, är inge bra på att uppdatera.

Men godnatt iaf!

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards