agneskp

Alla inlägg under september 2014

Av Agnes - 28 september 2014 17:23

På riktigt. Har inte gjort ett skit denna helgen. Eller jo det har jag ju, men gymma, ha gäster, läsa och kolla på serier räknar jag som "inte ett skit". Jag har mest tagit det lugnt. Gjort lite läxa också. Stolt över mig själv.

Nästa vecka har jag ett historiaprov (inte spännande) och jag får troligtvis reda på om jag kommit med i musikalen Peter Pan (lite mer spännande). Jag vill verkligen komma med. Det hade varit så kul, en dröm som gått i uppfyllelse. Drömde i förrgår att jag kom med i den, men att jag skulle spela en gammal tant, och jag blev så sur. Lite skumt. Jaja. Men jag hoppas på det bästa men förväntar mig det värsta.

Nu ska jag kolls vidare på Awkward. Har läst Looking For Alaska typ hela dagen och gråtit, så behöver något som kan muntra upp mig lite. Och vad hjälper inte om lite värdelöst kill-drama?

Ed is the best.

Ehh

Av Agnes - 25 september 2014 23:25

Har ni nån gång lagt upp ett inlägg sent på kvällen och varit lite sådär härligt trötta och sega i huvudet men tänkt att "äh nåt måste jag ju slänga upp" och skriver därför om det första som ploppar upp i huvudet?

Mitt förra inlägg var ett sånt.

Är stressad över ett prov imorgon så kände mest att ja lite Johnny Depp funkar fint.

Dock funkar Johnny Depp alltid fint.

Av Agnes - 19 september 2014 23:13

I veckan har inget intressant hänt. Måndagen var som vanligt och tisdagen också. Onsdagen skippade jag kören och dansen pga förkyld och trötthet, och i går låg jag hemma hela dagen och snorade ner huset.

Idag har jag dock mått ganska bra, och skoldagen har varit helt okej. Skrev en engelskauppsats som jag blev ganska nöjd med, och historialektionen var flummig som tusan.
Efter historien (min gitarrlektion var inställd) stack jag, Nellie, Emma, Madde och Fred till K-stad. Först gick vi och åt på Burger King, sen stack vi allihopa till Kristianstads Teater, där jag skulle gå på audition till musikalen Peter Pan. Såklart hade jag sett fel på tiden så vi var där typ en halvtimme för tidigt. Men vi satte oss i Tivoliparken vid en liten fontän och hade det skoj de 30 minuter vi inte hade något å göra på.
Sen gick jag in och sjöng Färger i En Vind (från Pocahontas) framför tre personer, varav jag kände en av dom. Så sjukt stolt över att jag klarade det, och jag är t.o.m lite nöjd. Det var också så fruktansvärt kul! Jag hoppas att jag kommer med, verkligen, det hade varit en dröm som skulle gått i uppfyllelse. Om två veckor vet jag (jag ska inte hoppas för mycket).

Efter min audition stack vi hem och nu har jag kollat på idol och ätit popcorn. Imorgon ska vi fira Tilda och tja, på måndag har vi studiedag! :'D

En vig Madde och en inte lika vig Agnes.

Av Agnes - 15 september 2014 23:00

Jag är rädd.

Rädd då vi lever i ett samhälle där 13% av befolkningen röstar på ett rasistiskt parti.

Rädd då partiet växer.

Rädd då det inte är en självklarhet att alla är lika mycket värda.

Rädd då homosexualitet anses vara något hemskt.

Rädd då detta är 2014, och inte 1935.

Men jag ska vara människan de fruktar, ser ner på och vill ha bort. Jag ska vara en finne i rasismens feta ansikte och kämpa mot det. För rasism är något som behöver motarbetas och tas bort. Ut med SD och bort med rasismen!

Av Agnes - 14 september 2014 22:45

Jag uppskattar mina helger så mycket att jag inte hinner blogga. Här kommer iallafall lite vad som hänt, en sammanfattning av helgen.

Fredag.
Direkt efter skolan följde Esther, Nellie och Emma med mig hem, och jag vet inte riktigt vad vi gjorde men tiden bara sprang iväg. Vid sex stack vi och handlade mat på Coop och efter det lagade vi världens taco-buffée. Så gott! Sen kollade vi på gamla dansvideos. Tyvärr var Esther tvungen att åka hem vid halv tio, men Emma och Nellie stannade kvar över natten. Ända till fem på natten satt vi och pratade om allt och ingenting och det var så mysigt. Vi kollade även igenom en massa gamla bilder på datorn.

Lördag.
Vaknade vid tio efter att ha somnat vid fem (heh) och gick upp och åt frukost med Emma och Nellie. Vi satt kvar vid bordet skitlänge innan vi började lyssna på gammal musik och nostalgitrippa. Efter det, vid två typ, stack båda två hem och jag gjorde mig i ordning för släktkalas. Det var så mysigt att ha de här och bara prata och sånt, det får vi göra om!
Sen stack jag till min tolvåriga kusins födelsedagskalas och lekte med alla hans kusiner. Fick stämplar i pannan och blev hoppad på och fick betala mig fri från ett fängelse med chockladpengar (fantasin alltså????). Det var skoj och fick sååå god mat, mums! Sen på kvällen stack vi hem, la mig ganska tidigt.

Söndag.
Vaknade vid tio och fick gå upp direkt för och hinna med det jag skulle. Duschade och städade rummet innan jag stack till kyrkan vid ett. Där hade vi vår USA-konsert och det var så kul! Det gick riktigt bra också, är så glad över min kör. Efter konserten (som tog två timmar ungefär, var slut vid typ sex) så åt vi pizza allihop och pratade USA-minnen. Åh.
Efter det stack vi hem, kollade på valvakan och åt chilinötter. Förstår inte, Sverigedemokraterna? Nej fy, ut med SD.

Nu ska jag nog lägga mig. Är så trött efter en sån fin, lyckad helg som denna. Godnatt!

Kusinens önskelista.

Av Agnes - 13 september 2014 04:46

Bästa vännerna

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards