agneskp

Alla inlägg under februari 2014

Av Agnes - 27 februari 2014 17:35

Nu är jag sådär dålig på att blogga igen.

Men tja, det har inte hänt ett skit. I måndags var ensemblen inställd, så övade på min orgelläxa i kyrkan. I hann jag både med ensemble, öva på orgeln, min pianolektion och dans. Uh, busy life. I går hade jag kör och stack hem lite tidigare med Astrid pga trötthet hehe. Och idag har jag gymmat och ja, thats it.

Musiken tar upp så sjukt mycket av min tid just nu, det är helt sjukt. På måndagar - ensemble, tisdagar - piano och ensemble (och dans), på onsdagar - kör, på fredagar - gitarr och orgel. BUT I LIKE IT. Det är så härligt, musik överallt. Ahh.

Nej, ikväll ska jag bara kolla på Sherlock och Top Model Sverige. Ska även göra pyttelite läxa, och försöka lära mig min gitarrläxa även fast att den strider mot alla mina fingrars fysiska lagar. Chiao.

Bild från idrotten idag, när vi höll på med aktobatik. HAHAH.

Av Agnes - 23 februari 2014 20:59

Denna helgen har två fina vänner kommit på besök. Den ena träffade jag senast i januari, den andra senast i oktober. Dessa vännerna lärde jag känna i England, och jag är så glad över det.

Denna helgen har jag visat Hässleholm. Vi har kollat på Sherlock Holmes, The Internship, Melodifestivalen och en massa skumma youtubeklipp. Vi har även "städat", myst, haft allmänt kul och pratat.

Älskar dessa fina vänner, Alice och Emil.

Hur vackra är vi inte?

Av Agnes - 20 februari 2014 23:34

Trött. Har bara kollat på Sherlock Holmes och övningkört och sjungit lite idag. Med andra ord inte ett skit.
Har sen igår sett fem Sherlock-avsnitt. Varje avsnitt varar i 90 minuter. Med andra ord har jag lagt 450 minuter på att kolla på Sherlock sen på 24 timmar. Eheh.

Imorgon ska jag städa, spela orgel, gymma osså kommer Emil å Alice på kvällen. Yäääy.

Ritade förresten Leonardo DiCaprio igår också. Euhm. Han skulle se fundersam ut, men han blev... bitchig.

Av Agnes - 19 februari 2014 13:35

 

Av Agnes - 19 februari 2014 13:03

För exakt två år sen hade jag jättetråkigt och fyllde då i en lista. Tänkte göra samma lista nu. 


För två år sen: http://aggekp.bloggplatsen.se/2012/02/19/7367067-t-r-a-k-i-g-t/


STEG 1
Namn:
Agnes

Födelseplats: Kristianstad

Bor: Hässleholm

Ögonfärg: blågröna   

Hårfärg: oidientifierbar. ljus kopparblond tror jag den kallas för att vara exakt.
Skostorlek: 
35-36

Civilstatus: ensam

Höger eller vänsterhänt: höger

STEG 2
Skor som du bar idag:
har varit inne hela dagen förutom när jag gick ut till min kanin och då tog jag pappas crocs HEHE

Dina svagheter: alltså saker jag är svag för eller vad jag är dålig på? 

Rädsla: utedass, fyrar, nattfjärilar, skräckfilmer

STEG 3
Första tanke när du vaknar: 
lever jag? vad är klockan? vad har hänt medan jag sov?

När du somnar: antingen tänker jag igenom dagen eller så bygger jag upp bra scenarion i mitt huvud

STEG 4
Pepsi eller Cola:
Cola
McDonalds eller Burger King:
den var svår, gillar båda lika mycket

Adidas eller Nike: öh, vetetusan 
Choklad eller vanilj: 
beror på vad det gäller. är det glass eller godis vi snackar om?

STEG 5

Svär du? tyvärr, ja
Sjunger du? åh ja

Är idol din smak? ja? 
Gillar du skolan?
ja, 98% av tiden

Tror du på dig själv? sällan

STEG 6
Har du under den senaste månaden..
Druckit alkohol? 
nope
Rökt? 
neeej
Shoppat? 
jag tror det
Ätit en hel ask müsli? 
varför i hela friden skulle man vilja äta en hel ask müsli?

Ätit sushi? öh nej
Stått på scen? jaa, under två olika tillfällen till och med
Skejtat? nej, det är en massa grus ute 
Bakat? nää
Stulit något? nja, snarare tagit något som inte är mitt
Ljugit? ja

Kysst någon? nej
Kramat någon? jaa

STEG 7
Har du någonsin..
Busringt någon? ja, flera år sen sist dock
Gjort något som du ångrade? jaa
Fått IG i nått ämne eller på något prov? faktiskt inte, varit ett ½ poäng från det en gång dock

Kastat en sten på nån ruta? japp

STEG 8
I framtiden..
Namn på barn? Nike, Sasha, Adela, Kim

Hur vill du dö? oplågsamt
Vad vill du bli när du blir gammal? en söt gammal tant 

STEG 9
Antal människor du skulle ge ditt liv för? inte många

Antal CD-skivor du äger? några stycken
Antal piercings? två, ett i varje öra hahah

Antal tatueringar? inga, but soon

Hur många gånger har du varit med i tidningen? direkt och indirekt typ 20 gånger

STEG 10
Vad ska du göra i sommar? sommarjobba, lära mig spela bas, sola, åka till USA, skejta, 
Vad ska du göra i vinter? har nyss varit vinter men eh nästa vinter ska jag väl överleva, försöka att inte frysa ihjäl

När tar du studenten? 2016, om två år
Vad gör du efter gymnasiet? söker in på Bjärnums Musik och Teaterskola 

Vad vill du helst jobba som? musiklärare

Vad händer till helgen? Emil och Alice kommer på besök :')

 

       

Ge mig värme. 

Av Agnes - 18 februari 2014 21:43

Idag har varit en fin dag. Stack till Madde med Nellie vid lunch. Väl där åt vi pasta med skinksås (aaaah så gott) och kollade på Grease och Titanic. Först var vi glada, sjöng med och kommenterade allt i Grease. Sen satt vi och halvgrät, längtade och suckade lite över Leonardo i Titanic. Men for real, hur snygg är han inte?
Kort och gott, en mysig dag. Fick prata en massa med mina fina vänner, så glad att just de hamnade i min klass.

Imorgon ska jag öh, gymma kanske? Rensa vår gamla dator ska jag också göra. Och typ. Ja. Det var väl det. Vet inte riktigt what to do.
På torsdag ska jag kanske ut och rida för första gången sen typ oktober och på fredag kommer Emil och Alice ner och hälsar på. Ska bli så kul, då jag inte träffat Emil sen oktober och Alice sen nyår typ.

Ahhhh det smärtar i mig så snygg han är.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards