agneskp

Alla inlägg under augusti 2013

Av Agnes - 29 augusti 2013 09:07

Av Agnes - 27 augusti 2013 16:52

Vad som har hänt.

Tog skolfoto idag
Har övningskört igen (gick bättre. kom upp i tvåans växel hell yeh)
Hade ensemble för första gången idag, skoj
Har haft vanliga lektioner, halvskoj
Har gymmat lite
Trodde jag fick feber i söndags
Har lärt mig he's a pirate på piano
Har lagt upp en ny låt på youtube WOOOOOW

Eller inte. Men det var typ det.

Av Agnes - 24 augusti 2013 17:11

Gosh, det har hänt mycket på två dagar. Eller, kanske inte så, men jag har fått många nya upplevelser.


Igår gjorde vi då den grejen vi övat på hela veckan. Flash mobs. Det var skitkul,verkligen. Vi gjorde en på stationen, en i matsalen, en i stan och en i entrén till skolan. Den sista var roligast för då var det fullt med folk.

Flash mob'sen (HAHAH) gick till så att vi dansade och sjöng själva, därför blev det inte en så jättefet känsla när vi var utomhus (pga att det ekade dåligt osv). Vi hade låten Pompeii med Bastille.


På eftermiddagen gjorde vi en sån lag-/poängjakt, som kunde blivit jätterolig, men i.o.m att vi estetare hade dansat, var trötta å det var en fredageftermiddag, så tyckte vi inte det var roligt. Det gick sådär, kan säga så att vi inte kommer vinna HAHAH. 


På kvällen sen stack jag, Josefine och Astrid till Malmö och Malmöfestivalen och såg Panda da Panda, Mac Miller och Oscar Linnros. Alltså, själva artisterna var inga höjdare, Macs låtar var ju likadana allihopa, men bara stämmningen, feelingen och personerna jag var där med gjorde allt mycket roligare. På vägen hem hittade vi liksom ett dansgolv med ett utomhusdisko, askul! 

Men tågresan hem var ändå roligast. Det var jättemycket folk som skulle med tåget, för det var det sista som gick hem. Så när dörrarna öppnades och alla gick in så drogs vi in som av ett vacum, Josse flög åt höger och jag och Astrid åt vänster. Sen blev jag och Astrid fast mellan två vagnar liksom, och var där hela tågresan. Det skulle varit pisstråkigt om det inte vore för att tre killar kom. De hade tänkt att gå på toa men insåg, när dom kom till oss och inte kom längre, att det var lite omöjligt. Så de blev kvar där och snackade med oss hela resan. De va två 94:or och en 95:a och dom var supertrevliga! Vi stod och pratade om gymnasieval, om att vi var för unga för dom (enligt dom), om människor och om att dom ville ha med oss på fest. Tyvärr kunde ju inte Astrid och jag följa med ;) 

De sa också att vi inte var fallfrukt utan vi var mellanfrukt. Han ena killen hängde tydligen kvar i sitt träd. För att förtydliga, om man var fallfrukt så var man övermogen, hängde man kvar i trädet så var man omogen och var man mellanfrukt så var man lagom mogen. Så det var ju bra xd

Så ja, vi snackade med dom redigt länge och hade det as kul (självklart var dom snygga...). Sen, när vi kom till Hässleholm så hittade vi Josse och jag fick skjuts med moppen hem. Jag somnade runt 3.    


Idag vaknade jag vid elva av att mamma väckte mig ehh, och jag gjorde inte ett skit förrän vid 3? Då stack jag ut med mamma och började övningsköra för första gången. Det. Var. Ju. Jätte. Svårt. Alltså, första gången jag skulle börja rulla framåt så tryckte jag i gasen utan att släppa kopplingen, så den började låta som en jävla racerbil. Då fick jag panik och bara släppte allt, kopplingen och gasen, så bilen flög fram två meter och sen kom ett moln av rök. Blev ganska rädd, HAHA, men sen efter x antal försök fick jag äntligen igång den och jag lyckades köra och stanna med bara kanske 5 motorstopp? ^^ HAHAHAH

Vi körde runt i kanske tjugo minuter innan vi stack hem och viid halv fem stack jag till gymmet med Josse. Tydligen stängde dom kl fem (vi trodde kl sex) så vi körde bara med crosstrainern i 10 minuter. Aja xd


Well, och nu sitter jag här. Detta var sagan om mig. Höhöh ;)

Av Agnes - 22 augusti 2013 17:13

Sitter här och skypar med Emil och Oliver. Eller. Jag hör dom men dom hör inte mig. Väldigt spännande. Kan vara för att vår dator ogillar mig skarpt. Men deras röster är mysiga så jag klagar inte.


Dagen idag var också awesome. Vi övade på det coola grejset vi ska köra imorn. Jag hoppas någon filmar det, då kanske jag kan lägga upp det här. Men alltså, nu låter det som om det vi ska göra är aaaaaaascooooooolt, men, det är det inte. Jag tycker bara det är himla kul och skoj.

Efter lunch körde vi lagtävlingar med tvåorna och treorna. Skitkul! Mitt lag vann (of course). Vi hette Gunvors Buggteam, för att en av uppgifterna vi skulle göra var att bugga med en av rektorerna Gunvor. Självklart hittade vi inte Gunvor och buggade aldrig med henne, men... vi hade kvar vårt awesome namn ändå.


Sen när jag kom hem så... Gjorde jag ingenting. Eller, att skypa är det enda jag gjort. SKulle egentligen hängt med mamma och gymmat, men orkade inte så gör det imorn istället.


Nae nu ska jag snacka klart och sen ska jag städa huset. Chiao mina vänner. 

 

Ett och ett halvt år sen. Oh god why.

Av Agnes - 21 augusti 2013 20:21

Och jag är så glad.

Och nöjd.

Detta var verkligen helt rätt linje och skola för mig. Jag har, än så länge, haft så sjukt kul. Mu har det visserligen gått två dagar och jag ska gå där i tre år, men folk säger att det bara blir roligare och roligare... Hoppas dom har rätt.


Skoldagen idag var undebar. Ja, ni läste rätt. Underbar. Fram tills idag visste jag inte att skoldagar kunde vara underbara, men tydligen kan dom det. Och ändå var det inget speciellt med den. Men jag hade alltid roligt, varje minut, och vi håller på att göra en grej med tvåorna och treorna som kommer bli aaaaaaawesome. På fredag kan jag avslöja det.


När jag kom hem från skolan idag så gjorde jag inget särskilt, Astrid kom efter en timme och sen stack vi på kören. Första gången efter sommaren. Roligt, men intensivt redan nu liksom.


Nae nu ska jag ta och kanske skypa med några kompisar innan jag kollar på idol. Ses mina vänner!

  

You call me up, it's like a broken record. Saying that your heart hurtsThat you never get over him getting over you,
And you end up crying. And I end up lying, 'Cause I'm just a sucker for anything that you do.

And when the phone call finally ends, You say, "I'll call you tomorrow at 10,"

And I'm stuck in the friend zone again and again,

Av Agnes - 20 augusti 2013 19:42

Ja. Tro det eller ej. Men jag överlevde första dagen i gymnasiet. Och jag är nöjd. Hyffsat lycklig. Detta kan kanske bli bra till och med.

Jag vaknade 6.30 och ångrade sååååå att jag somnade tolv igår. Gick sedan upp och på bara en kvart lyckades jag med det omöjliga att välja kläder. Därefter åt jag frukost innan jag fixade mig. Sen kom Filippa och tillsammans cyklade vi till HTS.

När jag kom dit hittade vi snabbt min sal som jag satte mig i och där redan två elever satt. En efter en anlände sedan folk som skulle bli min blivande klass (17 stycken med mig). Jag satt själv. Sedan gick vi rundor och kollade salar och fick skåp och taggar och checkade grejer. Jag gick själv. Hoppet om en rolig gymnasietid för mig sjönk och jag pratade inte med någon på kanske tre timmar. Men sen, när vi kollade in gympasalen, kom en tjej fram till mig. Och vi började prata. Sen kom en till. Och en till. Efter ett tag var vi sex stycken som skrattade, pratade och hade trevligt. Vi åt i matsalen, och sedan slutade vi. Då stack vi till lövet och fikade. Det blev ändå ganska bra tillslut :')

Sen stack jag hem till mig med Astrid och vi pratade om dagen och jämförde scheman. Sedan åkte jag till stan och hjälpte mamma med sjuhundra ärenden, bl.a att hämta nytt porslin och bära det genom halva stan. Riktigt jobbigt.
Sen kom Sandra och hälsade på och nu har jag precis varit och gymmat en fyrtio minuter. Snart ska jag se på årets höjdpunkt, idooooooool
Dagen började skit, men slutade ändå ganska bra.

Av Agnes - 18 augusti 2013 22:01

1 januari 2011.

Det är något fel om jag nästan börjar gråta när jag tänker på dej..
Men det är över nu älskling,
det kommer aldrig att bli vi
men du ska bara veta att jag älskar sönder dej
jag har aldrig kännt såhär för någon annan än dej <3
snälla försvinn inte..
Jag är inte hel utan dej
livet borde inte vara såhär..
men jag kommer alltid
vad som än händer
jag kommer alltid
att älska dej (L)

jag trodde inte det kunde göra såhär ont efter så länge

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards