agneskp

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Vad hände 2015?

Av Agnes - 31 december 2015 12:27

Detta är det första inlägget denna månaden, och det sista inlägget på länge. Vet inte om jag någonsin gått såhär länge utan att blogga, och det beror på att jag nu i December dragit ner mycket på mitt mobilanvändande, och insett att det inte är värt att blogga. Jag gör det ju endast för min skull och för att jag vill kunna kolla tillbaka på minnen och sånt, men ändå stressar det mig. "Måste blogga, måste skriva nåt, måste uppdatera". Om jag nu bara gör det för min skull kan jag ju lika gärna skriva dagbok eller något, för jag är SÅ trött på att sitta framför en skärm. Jag orkar inte med det mer, det är så onödigt.

Så detta blir mitt sista inlägg på länge. Det kan hända att jag slänger in något inlägg om något stort händer, men annars får det vara.

Dock tänker jag sammanfatta året som gått i detta inlägget, för att själv reflektera över vad jag gjort och åstadkommit. Därför gör jag nu listan som jag annars gjort den 1 januari.

Vad hände 2015?
- jag invigde året bland fina vänner
- jag började på körskola och började plugga till körkortet
- jag sjöng på fyra bröllop och en begravning (inte riktigt, men en massa dop och tillställningar under våren och sommaren iallafall)
- jag var med på en fantastisk tema-och turnévecka med skolan med temat Hip Hop
- jag sökte typ 15 sommarjobb men fick inte ett enda
- jag började skriva och läsa berättelser på Wattpad
- jag var med på min nionde (tionde?) och sista dansshow i Showdansgruppen
- jag slutade tvåan
- jag fyllde 18
- jag tog körkort dagen efter
- jag hade en underbar midsommar
- jag blev officiellt pansexuell
- jag var med i en musikal som min fina vän höll i
- jag var i Stockholm med mamma
- jag gick med i Köpenhamns Prideparad med Alice
- jag började mitt tredje år på gymnasiet
- jag var på Lunds Humorfestival och såg Johan Glans, Jonas Gardell, Soran Ismail och William Spetz
- jag började dansa hos Dansstudio14
- jag var på Åkersberg och i Göteborg med kören
- jag blev för första gången på 8 år utan djur då Villemo dog, och två och en halv månad senare även Silje
- jag var med och anordnade en estetfest
- jag köpte mig en ny gitarr
- jag gjorde min första dansaudition
- jag såg Jonas Gardells föreställning Mitt Enda Liv med Rebecca
- jag började läsa Harry Potter-böckerna (bästa beslutet ever)
- jag var för första gången med om en nära släktings bortgång, min morfar
- jag var med i musikalen Annie där jag spelade Annie
- jag gick två luciatåg
- jag var med i en dansshow på vintern där jag dansade Hip Hop och Jazz
- jag hade en underbar jul

Gjorde du något i år (2015) som du aldrig gjort förut?
- vågade vara mig själv (löklök)
- dansade på dansaudition
- bytte dansförening
- spelade huvudrollen i en musikal
- var på stand-up
- tog körkort
(typ det jag skrivit där uppe)

Hur har ditt 2015 varit?
Helt fantastiskt. Många har sett detta som ett hemskt år, fyllt av hat och förtryck. Det är delvis sant. För världen har inte detta varit ett bra år. Men för mig, som individ, har detta året varit underbart.

Vilket datum från 2015 kommer du aldrig glömma?
Vet inte riktigt. Kanske den 16 juni, då jag tog mitt körkort. Det var ganska najs.

Vad är din största framgång 2015?
Tja, förutom hela "jag vågade vara mig själv"-grejen så får jag nog säga att jag kämpat som en gnu detta året. Har alltid haft något att göra, allt från körkort till sångjobb till skolan, och jag har tagit mig igenom allt förvånansvärt bra. Dock gick jag typ-ish in i väggen i våras, och efter det är jag inte lika stresstålig längre, men bortsett från det har det gått bra.

En annan framgång är att jag lärt mig säga "nej" till saker jag inte orkar med. Det fick jag som läxa efter våren, och det har gått helt okej faktiskt.

Bästa köpet?
Troligtvis min gitarr. Den är fantastisk. Kanske också vissa klädesplagg jag köpt i år som jag fullkomligt älskar.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mitt körkort och allt som hör till. Det är ju sjukt hur dyrt det är med körkortsutbildning. På plats nummer två kommer nog min gitarr som inte heller var superbillig.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ahhhh, livet.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2015?
För min egen del är det låtar med Ed Sheeran (han hänger med alla år hahah), Ylvis, The Ark, Matt Corby och Tom Odell. Sen har vi enskilda låtar som jag inte vill komma ihåg, och till sist såna som spelats på radio typ Sun is Shining, Waiting for Love och Shut Up and Dance with Me (eller vad de nu heter).

Vem har du umgåtts med mest?
Min familj, Astrid, Alice och mina klasskompisar.

Har du haft ett förhållande under 2015?
Nej

Vart reste du 2015?
Bortsett från Köpenhamn så var det bara Stockholm.

Är det något du saknar år 2015 och vill ha 2016?
Faktiskt inte. Lite mer mod kanske. Och lite mer tid.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Skrev skrev körteoriprovet, firade för att jag klarat det och blev nervös inför körningen dagen efter.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja. Vi hade inte behövt uppleva alla dödsfall som jag och mina nära och kära upplevde. 2015 har varit fylld med sjukt mycket död. För mycket.

Vem saknade du?
Gud. Nej haha, vet inte. Beror väl på.

De bästa nya människorna du träffade?
Öh. Har inte träffat så många nya människor. Har det bra som det är med mina nuvarande vänner.

Vad vill du säga till dig själv inför 2016?
KÖTTA. Du kan klara allt bara du vill det. Lägg undan mobilen, läs mycket, sticka, sjung, spela gitarr och satsa på det du älskar. Livet ligger framför dig, det är bara för dig att ta det. Kör hårt, du är bäst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 29 november 2015 14:29


Såg Jonas Gardell i fredags med Rebecca. Det var underbart. Han är typ den bästa människan som finns. Såg Bjärnums höstshow förra helgen också. Alltså den skolan är helt fantastisk. ...

4

Av Agnes - 20 november 2015 14:26


Tydligen exakt fyra år sen jag fick reda på att Misty dog idag. Höll på att glömma. Lite sorgligt hur jag nästan glömmer något som en gång i tiden betydde så mycket för mig. ...

Av Agnes - 15 november 2015 20:31

Jag orkar inte med min mobil längre. Vilket är skönt. Men det är segt när jag vill blogga, för då behöver jag den. Nu är snart denna veckan slut och det har varit den underbaraste tema- och turnéveckan jag varit med om. Helt fantastisk. Har inte ...

Av Agnes - 30 oktober 2015 20:57


Ny gitarr. Finally.

Av Agnes - 27 oktober 2015 18:10

Idag fick jag göra något jag länge velat.   Efter alla Facebookinlägg, nyhetsinslag och ryktensom spridits i detta land har min lust att göra detta ökat något enormt, och ibland har jag nästan gråtit i frustration över att jag inte gjort det. Eft...

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards