agneskp

Alla inlägg under maj 2014

Av Agnes - 31 maj 2014 12:32

Helt sjukt. Varje sista maj sitter jag här, lika förvånad över att det är juni imorgon. Vart tog tiden vägen? På riktigt? 

Sitter och kollar igenom vårens inlägg. Samtidigt som det inte hänt lika mycket som förra våren, så har jag varit med om så mycket. 

Denna våren...


- har jag spelat gitarr vid sju olika tillfällen i skolan inför publik (en turné med två speltillfällen, ett uppspel, tre/fyra olika konserter etc)


- har jag utvecklat en crush på Benedict Cumberbatch fast att jag inte ville


- har jag gråtit av sorg över att jag inte fick biljetter till Ed Sheerans konsert, en månad senare gråtit av glädje för att jag fick biljetter


- skaffat mig ett ID-kort med en heeeemsk bild


- varit duktig i skolan (det har jag faktiskt)


- börjat rida igen


- börjat ta lektioner i piano och orgel


- varit relativt glad och nöjd över livet


- blivit medlem på ett forum där jag fått många nya fina vänner


Det har faktiskt varit en bra vår. Snart har halva året gått och jag gillar 2014 än så länge. Dock är jag lite stressad för att...


- om 13 dagar tar jag eventuellt ut min tandställning


- om 13 dagar slutar jag skolan


- om 14 dagar är studenten 


- om 15 dagar åker jag upp till Stockholm och ser One Direction live


- om 16 dagar fyller jag år


- om 17 dagar packar jag i panik


-om 18 dagar åker jag till USA


Det är så sjukt mycket kul att se fram emot, men min lilla OCD-iga del mår lite dåligt över detta. Tror det är för att jag är/kommer bli extremt stressad över det mesta. Det finns så mycket som kan gå fel. Usch.


Jaja. Denna långhelgen försöker jag få saker gjorda. Jag är inte stressad, men jag har inte tid att göra något annat. Tror som sagt att jag börjat bli lite uppjagad i mitt inre över den kommande veckorna. I need to breathe.

I onsdags hade vi den sista konserten med treorna i skolan, och det var utan tvekan den roligaste konserten ever. Vi gjorde introt vi gjorde på föreställningen med vår klass, Stay Alive (en konstig rörelsegrej vi format på rytiken). Jag var även med och kompade under en låt, det gick bra. Sen hoppade jag också in i sångensemblen och sjöng Fallskärm med dom, och det var skit kul, verkligen! Ska bli kul att börja sjunga till hösten.

I torsdags gymmade jag och tittade på tv. Typ. 

Och igår städade jag, klippte gräset, solade (samtidigt som jag kollade på Sherlock hihi) och så fick vi gäster på kvällen.

Idag ska jag fixa med grejer, göra lite läxa, gymma och sticka till stan för då är det crusing woho!


Har som sagt inga andra bilder på den nya datorn...

   

Av Agnes - 27 maj 2014 16:23

Stack och köpte glass i väntan på min pianolektion, och satte mig på en parkbänk utanför kyrkan. Har på bara en kvart upplevt tre saker som gjort mig lite gladare (och fått mig att få tillbaka hoppet om mänskligheten efter EU-valet..).

Den första saken.
Direkt när jag satte mig ner på bänken så cyklade en kille förbi. Eller, han försökte cykla. Det gick inte så bra. Han försökte nämligen cykla med en PET-flaska på pakethållaren, men den trillade bara av. Jag såg på honom att han tyckte det var pinsamt, han var kanske runt 12-årsåldern och av utländskt påbrå. Han verkade vara påväg hem från någon träning och spelade ganska hög musik från sin mobil.
När flaskan trillat av för tredje gången blev det lite jobbigt. Jag hade suttit och sett allt och han kände våra blickar i nacken. Då kom ett gammalt par och gick fram och hjälpte honom. Han verkade först lite attitydig, man vill ju inte ha hjälp från en gamling. Men efter en stund gav han efter, och lyckades cykla iväg me flaskan fint på pakethållaren. Han tackade, gamlingarna skrattade (sådär gulligt som gamlingar gör, inte alls liksom hånfullt) och båda skildes åt. Då blev jag varm i själen, det är inte ofta folk hjälper nu för tiden.

Den andra saken.
När jag ätit upp nästan halva min glass kom en gammal gubbe och ställde sig framför mig. Han hade smutsiga kläder, långt skägg och bar en soppåse över axeln. Jag blev genast på min vakt, vet inte varför, blev kanske lite förskräckt att någon kom nära mig.
Han stod och tittade på mig lite. Sen sa han:

Hej. Du är fin.

Tack, sa jag lite tveksamt. Vad menade han med det?
Men han bara gick. Han menade det. Han ville inte ha något av mig, eller liknande, utan han gick bara fram till en främling, sa att den var fin och gick. Gud vad glad jag blev.

Den tredje saken.
Är inte något speciellt så, men en mamma och hennes två barn gick förbi mig. Precis bredvid mig stannade ett av barnen, presenterade sig och började prata om kyrkan han nyss varit inne i. Han var kanske 6 år och jag kunde inget annat än le, han var så söt! Mamman tyckte först nog att barnet uppträdde sig fel, men skrattade sedan med mig. Även dessa verkade ha utländskt påbrå och jag blir så ledsen med tanke på att rasismen växer. Vi är ju alla människor.

Och kolla bara vilka som gjorde min dag lite bättre.


Av Agnes - 25 maj 2014 17:13

Detta har jag gjort i helgen.

Av Agnes - 19 maj 2014 16:08

Hade panik i morse. Idag skulle jag slutat halv fyra, ridit vid halv sex, sen försökt göra läxa efter åtta (har ett fyra timmar långt nationella på fredag...). Jag skulle också haft ensemble där vi spelar en jättejobbig låt, och jag skulle behövt öva på min orgel.


Men pga allting ställde jag in orglen, för att slippa träna och ha lektion. Sen ställdes ensemblen in för resten av terminen, vilket betyder att jag slipper öva på den omöjliga låten och att jag slutar 13.50 på måndagar istället för 15.30 Så nu har jag hunnit göra lite läxa, och ska göra lite till innan jag sticker till stallet. Idag ska jag rida Cirkus. Red honom förra veckan i paddocken och det gick bra. Han är lite speciell. Han har tävlat i pass så om man skänklar på med hälarna och/eller tar i tyglarna så springer han... Men gud vad jag gillade honom förra veckan. Det gick jättebra, han töltade superfint och var inte passtaktig en enda gång. Viveka berömde mig så jag var nöjd.

Dock ska vi rida ut nu, och har har skenat iväg lite och sånt de senaste veckorna. Hoppas inte något sånt inträffar idag, ni vet ju hur jag kan vara feg när det gäller sånt...


Helgen som har varit var trevlig. I lördags började jag rensa bland mina mobilbilder (är fortfarande inte klar...), klippte gräset, färgade ögonfransarna och ögonbrynen och solade. Alltså det var typ 24 grader? Så skööönt. Brände mig lite på ryggen men äsch, det är borta nu.

I söndags gymmade jag (för första gången sen den sista april. uuuuugh) och gjorde läxa. Eller försökte iallafall. 


Gjorde detta också, i en av mina pauser mellan bildrensandet och läxan. 

Blev inte så jätte nöjd, det blev inte som jag hade tänkt mig. Men när jag väl laddat upp den på youtube orkade jag inte ändra och ta bort den...

Av Agnes - 16 maj 2014 17:09

Jag vet att jag har varit sådäääär aktiv på sistonde, men denna veckan har också varit ganska hemsk.

Har på två veckor gjort fem nationella prov, och dom är jobbiga. Psykiskt väligt krävande. Men nu är de över, och jag har bara i matte kvar *yas*. 

Föreställningarna med skolan gick bra, både mitt och Nellies solo och min insats i Grease. Det var väldigt kul, och vi gjorde två föreställningar. Alltså min klass <3

Dansshowen gick också skitbra! Fick bara en liten blackout mitt under den roligaste dansen (attans) men den varade bara under nån sekund, sen kom jag på vad som kom härnäst. Men jag blev konstigt nog inte nervös inför någon dans eller show, alls. Why? Det är ju det som är så roligt och pirrigt. Och det kändes som om showen gick as fort. Jaja.


Har börjat fundera lite på vad jag vill göra i framtiden, och har insett att för att hinna det jag vill till hösten så måste jag plocka bort vissa saker. Har till exempel kommit fram till att jag inte kommer hinna rida, och jag kommer troligtvis inte hinna spela orgel heller. Men jag vet vad jag vill, jag har ett mål. Och då kan jag inte hålla på med en massa saker vid sidan om bara för att. Let's satsa 100%.


Vet ni förresten en sjuk sak? I förrgår var det exakt en månad till vi ska se One Direction och 5SOS. Igår var det exakt en månad till min födelsedag. Idag är det exakt en månad till jag ska fixa mina tänder (tar troligtvis ut tandställningen den 12:e). Imorgon är det exakt en månad tills vi ska åka till USA. Holy shit.


  


Åh juste. Vi har skaffat oss en ny dator, så har inga andra bilder här.


Av Agnes - 13 maj 2014 18:39

Åh

Av Agnes - 11 maj 2014 23:05

Igår var detta ett år sen. <3

Och här är från igår.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards