agneskp

Alla inlägg under augusti 2014

Av Agnes - 31 augusti 2014 20:40

Har varit på ett skojsigt körläger (eller musikläger som man också kan kalla det... det låter coolare...).
Vi höll till på Åkersberg i Höör (som vi gjort under alla år) och lägret var pretty much som alla andra år varit. Detta var kanske mitt tionde läger, men jag tröttnar aldrig på det. Dock var jag lite sur i år för att det hände en massa roliga saker i Hässleholm medan jag var fast i Höör... Men men, lägret funkade utmärkt och var kul ändå!
Vi grillade korv, hade femkamp och skattjakt, åt en massa, kollade på film, pysslade och sjöng, såklart. Jag fick en massa nya vänner i barnkören (ha ha) och ja, nu är jag helt slut.

Fick dock ingen läxa gjord i helgen, vilket jag hade behövt göra. Fick en massa låtar med gitarren som jag måste kunna... snart.

Idag tog jag också min första dos antibiotika mot min akne och hoppas på det bästa... Tabletterna ser ut som någon form av en drog och jag är lite rädd för dom... Men men. Nu ska jag iallafall se Millenium, har längtat hela veckan efter det!

Av Agnes - 28 augusti 2014 21:38

Av Agnes - 26 augusti 2014 21:49

'Cause there's this tune I found that makes me think of you somehow and I play it on repeat

Av Agnes - 25 augusti 2014 17:08

Och det känns som om du var här senast igår.

Älskade.

Jag saknar dig så mycket. Kollar mot stjärnorna varje kväll och säger godnatt. Hör du mig?

Av Agnes - 25 augusti 2014 16:42

Kom hem från skolan för en stund sen, och med tanke på att jag inte har någon läxa så är jag lite skönt trött och kan bara sitta och kolla på Pewdiepie-klipp och spela elgitarr och lyssna på Ed Sheeran. Göra sånt som jag tycker är kul. Inte allt samtidigt dock.


Helgen var skojig! Deluxemötet med Nellies kyrka? församling? ungdoms-kyrk-gäng? var skitkul! Det var i Hallen i Osby (untz untz party hard in Osby) och det hela började med ett möte (men något jag skulle kalla en liten gudstjänst). Vi sjöng lovsånger, lekte en lek och en skitcool snubbe från Ljungby (yeah) höll en väldigt inressant predikan. Det vilade bara en mysig kärleksfull stämmning över det hela och trots att jag inte kände så många så kände jag mig som en i gänget. 

Efter "mötet" var det fika och vi spelade Alias och pingis. Jättekul! Kvällen gick verkligen över mina förväntningar och jag kunde inte spenderat den på ett bättre sätt.


Igår var jag hos mina kusiner och målade en ladugård hela eftmiddagen. Det var faktiskt roligt, Tilda och jag lekte mest rundor i sky-liften (en sorts lyftkran som man styr själv) men förutom det målade vi en hel vägg. SupermålarN.

Ja och sen gjorde jag inte så mycket mer. Spelade en massa gitarr och kollade Millenium på kvällen, men det var väl det.


Idag började vi med våra vanliga lektioner och engelska, idrott, svenska, gehörs- och musiklära och ensemble stod på schemat. Dagen var helt okej, kan nog stå ut med måndagarna framöver. Den nya ensemblen var ganska rolig, eller ja väldigt rolig. Vi kan nog bli grymma hehe!

Imorgon fortsätter lektionerna med arrangering och komposition, samhälle, historia, dansgestaltning och ensemble. Mycket nytt, har inte haft 4 av 5 ämnen. Men det kan nog bli skoj, jag ser fram emot det! Och ensemblen är en sångensemble, vilken jag är  glad över att jag kom med i. Kom med trots att jag inte sjungit mycket inför lärarna och trots att jag har sång som andrahandsinstrument. Den sångensemblen brukar vara grym, med mycket stämsång och grejer, så jag är glad.


Nej nu ska jag fortsätta göra ingenting och njuta av livet. Ha det gött!

 

Hittade denna bak i arkivet, garvar fortfarande.

Av Agnes - 23 augusti 2014 13:25

Här är två fantastiskt fina collage av vad jag köpte igår. När jag kom hem igår ångrade jag några inköp, men nu är jag glad över allt jag fick med mig hem! Och det bästa? Allting var på rea :-))))

Hängslebyxorna köpte jag på New Yorker för 399:-. Har alltid velat ha ett par och nu hittade jag äntligen några som jag tyckte om.
Den grå koftan fick jag också från New Yorker och den köpte jag mest för att den var så billig (59:-!). Den är sjukt mysig!
Den svarta klänningen längst ner är också från New Yorker och jag fick den för 99:-. Sjukt skön!
Fick också ett linne från New Yorker gratis för att jag köpte så många reavaror (heh) som visserligen bara kostade 39:-, men allt gratis är bra! Orkar inte fota det, det var mönstrat i svart och grått, väldigt basic men ändå fint!
Den stickade koftan i mitten köpte jag från Cubus för 99:- och tog den i stl L bara för att det är så mysigt HEHEH.

Sen kommer vi till jeans-tshirt-thingy-saken. Jättecool tycker jag, köpte den för 75:- på Myrorna. Visade den först för Esther och Emma för jag tyckte den var ful, men visade sig sen när jag prövade den att den var ganska snygg... Haha!

Av Agnes - 23 augusti 2014 09:59

Överlevde första veckan. Den var dock inte så jobbig utan mest bara rolig. Folkmusik-konserten gick jättebra och det var skitkul! Vi sjöng en massa folkvisor fast ändrade om dem lite till jazz och pop och en massa sånt. Har aldrig ångrat att jag valde estet!

Konserten slutade vid halv ett, så vid ett stack jag, Esther och Emma till Emporia. Direkt när vi kom fram åt vi på China Box och killen som jobbade där var så konstig. Han höll på med sin mobil när han tog våra beställningar och sen när vi satt och åt så gick han bak, satte på radion och sjöng med? Hahah han var väldigt speciell.
Sen på Emporia så köpte jag en massa, kanske lite väl mycket och kanske lite onödiga saker. Men jag har inte shoppat på länge, och jag hittade några saker jag blev riktigt nöjd med! Kan visa sen :)
Vid 18 åkte vi hem igen och det var mysigt att ha en eftermiddag med sina kompisar sådär. Vi har ju inte varit så mycket tillsammans i sommar.

Idag ska jag färga mina ögonfransar och ögonbryn, städa huset huset och sedan sticka på ett möte i Osby med en massa pingstvänner som tydligen ska vara jättekul. Man kan ju hoppas!

En av grejerna jag köpte igår.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards