agneskp

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Agnes - 3 augusti 2014 19:58

Idag har varit en konstig dag. Det har varit för varmt för att vara ute, men det har inte funnits något att göra inne. Därför har jag haft väldigt tråkigt.
Allt började med att jag vaknade halv sex av att det åskade. Jag brukar inte vakna av sånt, men det mullrade något förfärligt. Var vaken i säkert en timme innan jag somnade om igen/innan åskan försvann. Tog denna bilden, bara en av alla blixtar.

Efter det så... tja, gjorde jag inte så mycket mer. Rensade garderoben, spelade lite elgitarr och satte mig i källaren och skrev lite.
Eller förresten, vid tre stack hela familjen till mormor och morfar för å fira morfar på födelsedagen. Det var mysigt, om än lite väl varmt.

Nu sitter jag och kollar på The Aristocats och min barndom går i repris. Sötaste filmen.

Av Agnes - 3 augusti 2014 00:56

Min blogg är en ganska harmlös blogg. Den är mer som en dagbok faktiskt. Jag debatterar inte, skriver inte om politik och uttrycker ganska sällan mina åsikter. 

Fram tills nu. 

Jag ska inte förvandla min blogg till en debatt-blogg, jag tänker bara kläcka ur mig en sak som jag gått och undrat över och har så många frågor om. 

De senaste dagarna har jag sett, ja på nästan alla sociala medier, att Orlando Bloom och Justin Bieber började bråka på nån klubb i något fjärran land. Justin svor åt Orlando och Orlando slog till Justin. Vad jag vet hände inget mer för att livvakter gick emellan. Detta är i mina ögon inte något jättekonstigt då det inte är ovanligt att folk bråkar, men så klart förstoras detta upp då båda är väldigt kända. 

Men det förstoras inte upp på det sättet jag trodde, med andra ord på ett negativt sätt. Nej, istället förstoras det upp på det sjukaste sättet. Orlando är hyllad för att han slog till Justin. Internet älskar honom. Alla ser honom som någon hjälte. För att han tog sin knytnäve och kanske slog till Justin. 

Jag. Förstår. Inte. 

Redan som små bebisar får vi lära oss att inte slåss. Slår man någon skadar man någon och det är inte okej. Man får ofta också nån form av tillsägelse och i de flesta fall ångar man att man slog personen.
Men här slår en person en annan person och blir hyllad för det? Vad gick snett här egentligen och vad sänder vi ut för signaler från detta? Får man slå folk nu?

Jag skiter fullständigt i vad Orlando och Justin bråkade om, vad de sa till varandra eller vem som slog vem. Det är deras ensak. Men att vi, som "åskådare", tycker att den ena gör rätt, det är helt sjukt. Sen när blev det okej att slåss? Jag vet att en väldigt stor del av alla internetanvändare ogillar Justin (av någon anledning?) och ska jag vara ärlig är jag inget stort fan själv. Men det är pga att jag ogillar musiken. Jag kan inte ogilla honom, för jag känner inte honom och vet inte hur han är som person. Men är det okej att slå honom för det? För att man inte gillar honom? Hur många hade hyllat mig om jag hade slagit någon jag inte gillar? Jag hade blivit sedd som en mobbare. 

Världen är fan sne ibland. Här går vi runt och föraktar våld, krig och misshandel, men när det riktas mot någon folk ogillar blir det en bra sak?

Jag förstår inte. 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards