agneskp

Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Agnes - 20 augusti 2014 18:54

Jag är så. trött.
Jag vet inte om det beror på att jag haft feber i fem dagar, eller på att jag fortfarande har lite feber, eller på det var första skoldagen idag eller på att jag inte kunde somna igårkväll. Hur som helst skulle jag kunna gå och lägga mig nu.

Idag var då första skoldagen. Både Tilda och jag orkade dra oss dit, trots Tildas halsfluss och min feber. Tilda åkte hem vid lunch men jag stannade faktiskt kvar hela dagen.
Första skoldagen var inte lika fantastisk som i ettan, men helt okej. Först samlades vi i aulan och lyssnade på det klassiska "välkommen-tillbaka-nu-är-det-dags-att-bli-studiemotiverad"-talet av rektorn. Sen fick vi en massa tradiga lappar som skulle fyllas i och sen var det lunch.
Efter lunchen började vi på vår intro-vecka, och denna gången är temat Folkmusik. Så vi dansade slängpolka och sjöng folkvisor med ettorna och treorna och det var faktiskt kul! Det känns annorlunda att vara tvåa, faktiskt, vilket jag inte trodde. Treorna var så duktiga att man alltid kände sig dålig i deras närhet, men nu när dom inte går kvar så känner man sig plötsligt... synlig. Jag hoppas att det kommer bli ett bra år, jag är iallafall taggad!

Och vi har redan hunnit fota en massa...

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards