agneskp

Alla inlägg under maj 2013

Av Agnes - 31 maj 2013 23:16

Ännu en månad på 2013 har gått.
Snart har halva året gått.
Tiden går bara snabbare och snabbare ju äldre jag blir.

Lämnade in min sista läxa i nian idag. Rensade även mitt skåp. Hittade då ett papper från Augusti 2012, en grej vi skulle göra då. DET KÄNNS SOM IGÅR. JAG SKOJAR INTE. Detta är så läskigt, tiden på Linné har gått så sjukt fort. Jag började nyss sjuan. Och nu går jag ut nian. Om två veckor har jag gått ut grundskolan. Om mindre två veckor står jag där, i en klänning och kramar min klass. Åh vad smörigt det lät. Men det är sant. Jag älskar min klass. Kommer sakna den så sjukt mycket.

Men sommarlovet ser lovande ut. Ska till Hastings i tre veckor och sen ev hålla på med en sak hela sommaren. Men inget är säkert, jag lovar eller säger ingenting förrän det är bestämt. Men om det går igenom skulle det vara skitkul, en liten dröm som går i uppfyllelse. Men jaja.

Så nu är det ca tre kvart kvar av maj 2013. Denna månaden detta året återvänder aldrig igen. Den kommer bara finnas i våra tankar, skrift och minnen. Den har gått så sjukt fort, jag fattar det inte.

Av Agnes - 30 maj 2013 23:45

Fick dig för exakt ett år sen idag (tror jag). Och idag skulle årets Siesta börjat. Kände då att det var dags att skiljas åt. Var ett trevligt år med dig kära Siesta-armband :')

Av Agnes - 30 maj 2013 14:40

Herregud alltså. Denna dagen går till historien. Denna dagen är en sån dag man kommer titta bak på och minnas. Vet inte som bra eller dålig. Mest konstig tror jag. 

Den började med en engelskalektion. Sista engelskalektionen denna terminen. I nian. I hela grundskolan. Det blev lite sorgligt. Emma tackade oss för saker, sen fick vi gå runt och tacka varandra för olika saker. Det var kul, men sorgligt. 
Sen stack jag hem och hämtade kakor för det var den sista franskalektionen också. Vi satt först och pratade lite på franska om vad vi skulle göra på sommarlovet och sen gick vi ut och åt kakor och spelade boule. Hahah vi suger på boule, allihopa haha. Men det var lite småtrevligt. 
Efter det hade vi idrott och vi gick igenom HLR (HjärtLungRäddning) och lite sånt. Det var skit drygt. Kvinnan på instruktionsfilmen pratade som om vi var efterblivna... Vilket vi är. Jaja. 

Sen hade vi lunch. En helt vanlig lunch. Köttfärssås och spagetti. Vi gick in, åt, gick ut. PRECIS när vi gick ut ur matsalen fick jag ett sms av Julia. Hon skrev att några gymnasiekillar i trean från en annan skola hade rusat i i vår matsal (endast iklädda kalsonger) och börjat kasta vattenballonger. Och inte en. Utan många. Vi missade såklart dom men gick in direkt efter att dom hade gått ut. Hela matsalen var blöt. Allt var dränkta i vatten. Vi gick ut igen och överallt kom folk ut, blöta, fullkomligt dränkta i vatten. Några kom ut ledsna. Då hade deras mobiler gått i sönder pga vattnet. Någras mobiler hade också fallit i golvet pga trycket i vattnet och var därför spruckna. Vaktmästaren sprang rundor. Lärare var sura. Vissa elever skrattade. Vissa var skitsura. Det var k a o s. På riktigt.
Jag och mina kompisar bara stod där och iakttog alla haha. 

Men okej. Vi kom över det.  Gymnasieeleverna skulle komma och städa upp det sen igen. No big deal. 
Så nu skulle vi då till Militärmuseet (wohoooo...). Alla tog sig dit på olika sätt. Vissa gick, vissa cyklade, vissa körde moppe. Jag, Emily och Filippa cyklade. Allt var som vanligt fram tills vi körde runt en kurva och såg två moppar ligga ner på marken, precis innan tunneln. Filippa började cykla skitfort så vi gasade bort till personerna det snabbaste vi kunde. När vi kom närmre såg jag att det var Simon och Adam. Simon stod i full färd med att ställa mopparna upp medan Adam precis reste sig upp när vi kom. "Shit dom har trillat" tänkte jag. Undra om det är ok med dom. 
När vi kom närmre ställde vi våra cyklar där (mitt på vägen) och rusade fram till dom. En bil som stod och pratade och undrade vad som hade hänt vinkade och stack. 
Simon såg oskadd ut. Men Adam... Hans ansikte var helt rött och blött, och det blödde lite från det vänstra ögat. Han hade små skrubbsår på benen (han hade bara shorts) och han tog sig själv om ansiktet hela tiden. Då visade det sig att några gymnasieelever (gissningsvis några av dom som kastade i matsalen) hade kastat en vattenballong på Adam. På hans ansikte. Och han hade inte haft sitt visir nere. Så han fick vattenballongen hårt i ögonen. Då hade han bromsat och Simon hade kört in i honom så dom trillat i diket. Dom hade kunnat trilla ut mitt i vägen och blivit påkörda eller något mycket värre, vad som helst. Men det gick ändå förvånansvärt bra. 
Men bilen med gymnasieeleverna hade bara kört vidare. Så nu stod vi här med en skadad kille. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, men vi försökte trösta Adam. Han sa att han inte kunde se med sitt vänstra öga, och det var helt svullet. Vi började med att ringa Anna medan Adam ringde sina föräldrar. Dom polisanmälde då det innan dom kom. Sen kom typ hela klassen (på sin väg mot Militärmuseet) och alla blev skitsura på dom som hade kastat. Några tjejer i min klass berättade att även dom hade fått vattenballonger på sig, men att dom hade haft sitt visir nere. 
Sen kom då Anna och Adams föräldrar och det fanns inget mer vi kunde göra. Så vi stack till Militärmuseet. Åh det var så tråkigt. Och man kände inte riktigt att man orkade bry sig. Påvägen hem från Militärmuseet såg vi sen hur poliser stod och intervjuade fyra killar, och Adam var inte där då han hade stuckit till sjukhuset. 

Så ja. Sen slutade vi och jag kom hem. Detta har varit min dag hitintills. 


Ibland känner jag mig bara så ful.

Av Agnes - 29 maj 2013 14:52

Idag har varit en bra dag. Men samtidigt inte. Den har varit kluven.

Dagen började med att jag nästan kom för sent till skolan och blablabla. När jag sen kom till so:n så bjöd Anna (min so lärare) på glass, Twix och klubbor. Jag tog ingenting då jag precis hade ätit frukost haha. Sen utvärderade vi dessa tre åren (inom so:n) och herregud vad jag har lärt mig saker. Blev en riktig tillbakablick, tre år går verkligen fort. Den lektionen var vår sista so:lektion på Linné.
Sen hade vi hemkunskap, och bussen har slutat skjutsa oss så vi cyklade dit. Väl där åt vi wookade nudlar och chokladpudding (som fortfarande var varm hahah). Det var den sista hemkunskapslektionen.
Sen cyklade vi tillbaka, jag åt ett knäckebröd på lunchen och sen hade vi mentorstid. På mentorstiden fick vi ett skitroligt häfte att fylla i, om skolan. Svårt att förklara, men det var kul. Det blev även lite vemodigt den lektionen. Jag insåg hur kul jag har haft dessa tre åren osså är det slut nu... Jaja.
Jag fick också reda på mina so betyg under mentorstiden. Jag hade höjt mig i ett, och tack och lov inte sänkt mig, så jag är glad! Anna sa att arbetet jag hade gjort (som jag satt med hela förra veckan) var bra och hon sa även betyget till det, så jag blev glad :')
Sen hade vi franska och Emma, vår franskalärare, hade bakat croissanter till oss. Mycket gott! Vi lämnade också in våra böcker och fick tillbaka en massa gamla prov och sånt.

Hahah igår fick vi tillbaka alla våra gamla so prov. 15 stycken. Jag höll på att garva sönder när jag såg hur jag skrev i sjuan. SÅ FULT HAHAH.

Men ja. Jag har inte riktigt insett än att vi slutar snart. Detta var den sista onsdagen i skolan (vi är på klassresa nästa vecka). Lite sorgligt. Kommer sakna alla, vartenda en i min klass.

Vad fin jag är.

Av Agnes - 28 maj 2013 19:06

Ja och jag är medveten om att den bilden på mig är förjävlig, men ville dela med mig. HAHAHAH

Av Agnes - 27 maj 2013 07:46

Av Agnes - 26 maj 2013 23:34

Va på Liseberg med kören idag och dagen över lag har varit bra. Har mått lite dåligt och blev snabbt åksjuk, men bortsett från det var det roligt. Gick typ mellan Flumride och Colorado HAHAH för jag blev inte åksjuk på dom, bara blöt... Plus att jag frös. Dock var det ganska fint väder, solen sken fram tills kanske fem då molnen började komma, annars va det fint.
Jag gick mest med Astrid, Anna och Betty. Det var skitkul. Dock åkte dom typ allt och jag inget men skit i det. Vi åt på Ben&Jerry's MMMMMMM det var gott.
Känns bra med att vi ska åka till Liseberg igen om en vecka med klassen, då kanske jag kan ta tag och åka Balder för första gången. Har varit på Liseberg 8 gånger utan att åka den, känns... Fint. HAHAH men jag vill gärna åka den, är dock rädd för att bli åksjuk. :/

Men jaja det var en fin dag och jag hade iaf kul!

Bild 1: jag och Astrid glada och fina, åker sagolandet (som är en tradition att åka först av alla) :')
Bild 2: den delen i sagolandet där allt vitt börjar lysa.
Bild 3: Betty, Anna och Astrid, trötta sittandes i en rulltrappa.
Bild 4: de tre ovanstående åker Uppswinget.
Bild 5: mitt åkband. För ett sånt har ni ju aaaaaaaldrig sett förr.


(Btw såg min första skräckfilm ever igår. Insidious hette den. Usch.)

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards