agneskp

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Agnes - 13 maj 2013 17:00

Idag i skolan gick jag och en kompis runt och gravde åt hur fult vi skrattar. 
Helt plötsligt sa hon: HAHAHAH men vad är skratt för något?


Ja, vad är skratt?

 


På riktigt. Jag bara tystnade. Vad är skratt för något? 

Jag försökte svara lite på frågan själv snabbt i mitt huvud. Skratt är när vi tycker något är roligt och därför trycker ut små stötar med luft som låter roligt. Typ. Nej men på riktigt. Hur ska man förklara det?

Skratta när något som alla människor har möjligheten att göra. Skratt kostar inte, det är helt gratis och man blir bara glad av det.


Ändå tycker jag att för lite folk i dagens samhälle skrattar (åhhhh låter så fult att skriva 'i dagens sammhälle'. låter som en politiker. i dagens samhälle blahablaha). Jag tycker att fler borde skratta. Mer. Oftare. För det är kul. Man blir glad av skratt. Hjärtat frigör endorfiner när man skrattar, vilket är kroppens egna smärtlindrande ämne. Det minskar även stress och lindrar smärta och oro. Immunförsvaret höjs, muslerna arbetar och du får energi av att skratta. Jag tycker att alla borde skratta mer, för världen är lite tråkig just nu. Man förlorar ju ingenting på det.

 

Nu menar jag inte att man ska skratta mitt under begravningar, lektioner eller under andra ställen där det kanske inte är så lämpligt. Men liksom i affärer, varför hyssjar föräldrar på sina barn när dom springer runt och skrattar? Okej, jag säger inte att dom ska tramsa och hålla på, men skratta? Jag tycker det är mysigt. Och alla sura tanter som då börjar klaga, be dom skratta också.

 

Barnskratt är nog det mysigaste som finns. Liksom, bäbisar, som skrattar jättemycket. För man vet hur lite dom har varit med om i sitt liv, så när dom skrattar är det äkta glädje. Dom är glada då. Dom tycker något är roligt. Dom skrattar inte för att 'imponera' på någon eller för att dom måste skratta. Dom håller inte inne på skrattet, utan dom släpper ut det direkt. Dom skrattar för att det är det dom känner för just då, det är deras reflex.

Fler borde tänka som bäbisar. Eller nej, göra som bäbisar (bäbisar tänker inte så mycket... hahah). Skratta. När något är roligt. Håll inte inne på det. Det är inte pinsamt att skratta. Skratta :)

 

HAHAHAHAH 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards