agneskp

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Agnes - 9 maj 2013 08:31

Okej. Ursäkta mig men jag har faktiskt ett liv, därav bristen på uppdatering.
Igår va ingen bra dag. Den hade sina höjdpunkter, men över lag var den typ... Skit.
Jag gjorde dock muntliga nationella i engelska, inte för att det var en höjdpunkt, men nu har jag vara två delar av matte nationella kvar av alla nationella proven. Gud vad skönt. Känns som att dom nationella har gått skit fort, och dom första i svenska var nog jobbigast.
Sen igår så... Ja vad gjorde jag mer. Bussen kom aldrig till linne (den som ska köra oss till väster så att vi kan ha hemkunskap) för tydligen, SÅDÄR EFTER TRE ÅR, är det för kort sträcka att köra på för att man ska 'få köra'. Så nu måste vi ta oss dit själva. Visst, inget mig emot, men varför kommer dom nu när det är ca fyra veckor kvar. Dom har trots allt skjutsat oss i tre år. Så ja, vi missade då hemkunskapsprovet. Inget mig emot då jag knappt ens pluggade till det.
Sen så... Ja. Jag var på kör, och efteråt stannade jag och tre andra kvar för att skriva en 'födelsedagssång' till en annan i kören som snart ska ha fest. Det var lite mysigt.
Men annars igår så låg liksom en mörk filt över mig. Mycket berodde på att One Direction spelade i Sthlm igår, och jag var inte där. Alla på min Facebook såg dom och träffade dom och pratade med dom och stod en och en halv meter från dom och hade världens bästa platser på konserten och hade ögonkontakt med tre av dom och SLUTA. Jag blir så deppig. Fast att jag inte borde bli det med tanke på att jag ska se dom imorn, så blir jag det ändå. Dom spelade trots allt i Sverige, med plats för typ 40 000 pers, och det missade jag. Jag är ju liksom ändå svensk och det skulle vara så kul att se dom i mitt hemland.
Med tanke på att jag ska se dom imorn. Jag. Ska. Se. Dom. Imorn. Nej. Jag har inte fattat det. På riktigt. Med Justin kändes det bara obeskrivligt, men jag insåg iallafall det. Detta har jag inte ens insett. Det är så obeskrivligt. Sen i november förra året har jag fasat för denna veckan som 'snyftveckan' eller 'den hemska veckan'. Fram tills för sex dagar sen. För då fick jag biljetter. Jag fattar det inte. Jag kommer inte fatta det. Det är för bra för att vara sant.
Men varför skulle allting gå enligt planerna imorn. Vi går säkert vilse eller tappar biljetterna eller blir bestulna eller kommer för sent eller sitter så långt bak så man inte ser ett skit. Se, det är för bra för att vara sant. Så varför skulle allting bara gå som vi vill.
Jag kommer nog inte inse förrens vi står där imorn. I samma lokal som dom. Och dom kommer ut. Och jag är i samma rum som dom. Fast nä, inte ens då tror jag att jag kommer att inse.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards