agneskp

Alla inlägg under december 2013

Av Agnes - 31 december 2013 22:00

Jag hade en finsk utbytesstudent i januari i en vecka.
Jag var och såg Justin Bieber i april i Stockholm.
Jag var med på världens bästa dansshow i maj.
Jag såg One Direction i maj i Köpenhamn.
Jag var på klassresa i Göteborg i juni.
Jag slutade grundskolan i juni.
Jag fyllde 16.
Jag åkte till England i juni till juli.
Jag hade en fantastisk sommar.
Jag fick 1/5 på Twitter.
Jag började gymma.
Jag började övningsköra.
Jag började gymnasiet.
Jag åkte till Stockholm i oktober.
Jag åkte åkte till Italien i slutet av november.
Jag hade en fantastisk jul.

Detta året har varit helt fantastiskt. Det har varit roligt, sorgligt, lärorikt, nytt, intressant, och fyllt av kärlek, tårar och skratt. Tack 2013 och gott nytt år alla!

Av Agnes - 30 december 2013 23:35

1. Jag är jätterädd för fyrverkerier. 
2. Jag tycker det är jobbigt att duscha. 
3. Jag sover med tre kuddar och två mjukis-hästar i min säng. 
4. Jag vaknar om min syster ställer sig och tittar på mig när jag sover.
5. Jag är vid min mobil lite för mycket varje dag. 
6. Jag är inte jätterädd för spindlar. 
7. Jag uttalar "Samsung" fel.
8. Jag fascineras av rymden.
9. Jag har extremt svårt att välja vad för kläder jag ska ha på mig, oavsett vart jag ska.  
10. Jag har vänner från andra länder som jag lärt känna via Twitter. 
11. Jag gick ut med ett A i franska i nian, men har redan glömt hälften av vad jag kunde.  
12. Jag har svårt för att somna.  
13. Jag har aldrig varit vaken en hel natt. 
14. Jag gillar inte snö. 
15. Jag har stl 35-36 i skostorlek. 
16. Jag kan slicka på min högra armbåge. 
17. Jag bestämde mig själv för att skaffa tandställning. 
18. Jag har sett filmen Wild Child minst 30 gånger.
19. Jag älskar att få folk att skratta. 
20. Jag kan bli väldigt dramatisk när jag pratar. 
21. Jag är jätteduktig på att stänga av mina öron och sluta lyssna om något blir för tråkigt, vilket resulterar i att jag ibland kan stå mitt bland mina kompisar men inte ha en aning vad de pratar om. 
22. Jag har en dagbok som jag haft sen 2005 och fortfarande skriver i ibland. 
23. Jag vill vara Jenna i serien Awkward. 
24. Jag har ägt min iPhone i över ett och ett halvt år men aldrig uppdaterat den. 
25. Jag fryser jämt om mina händer. 
26. Jag äger två gitarrer. 
27. Jag har jättespröda naglar som bara flikar sig hela tiden. 
28. Jag har en hårfärg som ingen kan beskriva. 
29. Jag äter jättemycket, hela tiden. 
30. Jag ska lära mig åka skateboard. 
31. Jag kommer alltid precis i tid till skolan. 
32. Jag kan äta hur mycket popcorn som helst utan att tröttna. 
33. Jag går snart in på mitt tredje år utan godis. 
34. Jag har döpt min cykel till Urban Jr. 
35. Jag vill bli musiklärare när jag blir stor. 
36. Jag har alltid velat åka till Island och Australien. 
37. Jag vill söka till Idol. 
38. Jag älskar när killar har sitt hår kort på sidorna osså i en tofs mitt uppe på huvudet.
39. Jag har aldrig druckit alkohol. 
40. Jag älskar att spela piano. 
41. Jag har bara tappat rösten en gång och det var femte dagen i England. 
42. Jag har haft feber vid sex olika tillfällen det senaste halvåret. 
43. Jag älskar Clumsy Ninja. 
44. Jag vill ha en egen dator. 
45. Jag tycker att emojin som skrattar med tårar i ögonen är skitful. 
46. Jag kan ibland få små anfall då jag sätter mig och ritar i en hel eftermiddag. 
47. Jag har lätt för att svimma. 
48. Jag har sjungit i kör i snart tio år. 
49. Jag skulle kunna tänka mig att flytta till England något år när jag blir äldre. 
50. Jag tycker det är skitkul att köra bil. 
51. Jag svär olika mycket beroende på vem jag är med. 
52. Jag älskar gamla bilar. 
53. Jag gillade inte Instagram, fram tills jag skaffade det. 
54. Jag tycker mitt rum är för litet, det är 9 kvadratmeter stort. 
55. Jag ska se One Direction för andra gången i mitt liv om 166 dagar. 
56. Jag har en klocka ovanför min dörr till mitt rum som slutade fungera för ett år sen men som jag är för lat för att orka ta ner. 
57. Jag trillade ner för ett träd när jag var sju, landade på armen och har sen dess haft problem med min handled.
58. Jag har inget skrivbord på mitt rum. 
59. Jag använder aldrig öronhänge trots att jag har hål i öronen.  
60. Jag har inte läst Harry Potter-böckerna.
61. Jag gillar inte att tänka på framtiden. 
62. Jag vill tatuera mig. 
63. Jag har aldrig färgat håret.
64. Jag har aldrig druckit energidryck. 
65. Jag passar inte i pastellfärgade kläder. 
66. Jag älskade Jeopardy, V75 och Keno när jag var liten.
67. Jag har världens tråkigaste mellannamn. 
68. Jag har haft en massa tvångshandlingar enda sen jag var liten, och ett tag även tvångstankar. 
69. Jag har jättelätt för att rodna. 
70. Jag kan vara väldigt våldsam om jag sover bredvid någon och har både sparkat, slagit och puttat min syster i sömnen.
71. Jag är beroende av tandpetare. 
72. Jag tycker det är jättemysigt att sätta upp ljusen i julgranen. 
73. Jag sjöng den Amerikanska nationalsången med min kör innan en baseball-match i USA 2011.
74. Jag kan säga "jag har ont i mitt r-vhål" på kinesiska. 
75. Jag har över tretusenåttahundra följare på mitt ena Twitter-konto. 
76. Jag älskar bönor.

Av Agnes - 29 december 2013 15:17

Två dagar kvar av detta året, om man inte räknar med idag. Har inget å göra direkt, inget att blogga om och resten av lovet ska jag bara ta det lugnt. Inga måsten, inga krav och inga direkt tider att passa.Vänt på dygnet har jag också gjort, och längtar lite till skolan börjar så att man kan få tillbaka sin dygnsrytm.


2014. Känns så avlägset. Inte kan det vara 2014 nästa år? Näää? Men jo, det är det. Herregud, det var nyss 2010. Känner mig nästan lite gammal, och jag är inte ens gammal hahah. 

Jag har två stycken nyårslöften för år 2014. Tänker inte skriva dom här, men om jag lyckas med dom så skriver jag om dom. År 2013 hade jag ett nyårslöfte, och det var att bli noterad av någon i One Direction. Och den 14 augusti följde Zayn mig så twitter, så där var mitt enda nyårslöfte uppfyllt. :')


Vill sammanfatta detta året med några ord, men väntar tills imorgon eller i övermorgon. Är ju trots allt två dagar kvar av året ;)


Bild från England.

 


Av Agnes - 27 december 2013 23:59

Av Agnes - 26 december 2013 21:26

Och jag åt på Yogiboost för första gången, med Astrid, Josefine och Julia.
Fick med mig en tröja, en bh och ett par trosor hem. Well.

Av Agnes - 25 december 2013 22:29

Av Agnes - 25 december 2013 00:24

Lite sent FÖRLÅT.

Av Agnes - 23 december 2013 18:04

Jesus. Vad ska jag svara på denna punkten. Hela detta året kommer jag minnas, och det är svårt att bara välja en 'speciell dag'. Men okej, jag väljer några stycken.


Den 24 april. 

Dagen då jag åkte upp med min underbara vän Emelie och kollade på Justin Bieber. Jag är inget fan av Justin direkt, men det var sååå mäktigt. Orkar inte skriva om allt, för att jag skrev en ganska lång utvärdering om dagen vilket ni kan läsa om


här: http://aggekp.bloggplatsen.se/2013/04/25/9770111-believe-tour-24042013/ 

och bilderna från den dagen kan ni se här: http://aggekp.bloggplatsen.se/2013/04/25/9770111-believe-tour-24042013


Den 10 maj. 

Detta var nog en av de bättre dagarna i mitt liv, för då såg jag One Direction live (shit, kan fortfarande inte fatta det). Fick biljetterna en vecka innan, alltså den 3 maj, och skulle inte vilja påstå att jag kommer glömma den dagen heller. 

Precis som Justins konsert så skrev jag ganska utförligt om denna dagen, läs om det


här: http://aggekp.bloggplatsen.se/2013/05/11/9830031-take-me-home-tour-10052013-varning-for-langt-inlagg/

och bilder finns här: http://aggekp.bloggplatsen.se/2013/05/11/9830463-take-me-home-tour-10052013-bilder-part-1/

och här: http://aggekp.bloggplatsen.se/2013/05/12/9833141-take-me-home-tour-10052013-bilder-part-2/


Bästa dagen någonsin ♥


Den 27 juni - 17 juli.

Det är inte en dag, utan närmare bestämt tre veckor. Det var då jag var i England. Heeelt sjukt, har inte fattat än att jag var hemmifrån i tre veckor. Att jag vågade åka iväg helt ensam, utan att känna någon. Ändå är det något av det bästa jag gjort i mitt liv. Har utvecklats så mycket som människa, har hittat mig själv, blivit modigare, vågat mer. Sen har jag också fått ett gäng helt underbara vänner som jag är så glad över att ha. ♥


Den 14 augusti.

Denna dagen minns jag hur jag skrev en tweet där det stod "this day sucks" på min twitter. Några timmar senare, närmare bestämt kl 14.58, blev jag den sjunde personen att bli följd i Zayn's follow spree på twitter. Av Zayn. Och han följer mig fortfarande. Det låter så töntigt, men folk förstår inte hur lycklig han gör mig. Han följer mig. Det är så sjukt. 


Sen finns de en hel hög till med dagar som jag minns väl, men då kommer jag få skriva i två evigheter till, om jag ska skriva om alla. Så detta får räcka. :)   

Bild från augusti föreställande en glad Agnes som nyss börjat gymnasiet. 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards