agneskp

Alla inlägg under december 2013

Av Agnes - 15 december 2013 18:25

Framtidsdrömmar? Mardrömmar? Drömmar jag drömmer om natten? Skämt å sido, jag tar framtidsdrömmar. 


Men okej. Wow, kollar man på inlägget för två år sen http://aggekp.bloggplatsen.se/2011/12/15/6869932-dag-15-mina-drommar/ så är det inte riktigt så jag drömmer mitt liv om nu. En häst känner jag inte riktigt att jag har tid med, mig själv har jag precis blivit (har funnit mig själv efter en tids sökande. känns skönt) och jag vill inte att allt ska bli som förut. Vad menas förresten med förut? Som igår? Som för ett år sen? Nej, nu är jag nöjd med mitt liv.


Men okej, mina framtidsdrömmar.

Efter gymnasiet drömmer jag om att komma in på Bjärnums Musik&Teaterskola. Där vill jag gå ett år och bara ha kul. Sen efter det, vill jag flytta hemifrån och gå på någon musikhögskola och utbilda mig till musiklärare. Sen vill jag börja jobba på HTS som musiklärare i antingen teori, något instrument eller som dans- och teaterlärare. En dröm hade också varit att åka utomlands ett år innan musikhögskolan, men det vet jag inte riktigt än. 

I mina vildaste drömmar drömmer jag även om att bli en musikalstjärna, och jobba som det på antingen heltid/deltid. Spela musikaler i Kristianstad eller Malmö. Eller kanske Stockholm. Åh.


Iallafall, när är jag först flyttar hemifrån ska jag bo i lägenhet och skaffa en hund. Sen får vi se om jag skaffar mig en pojkvän hahah... Sen vill man ju kanske flytta till hus, en gård hade verkat kul! Men det är mycket jobb och det får vi se om jag orkar med.


Jaja, det var väl lite det. Vill inte gå för långt in i framtiden, det skrämmer mig. Den kommer komma snabbt ändå, vare sig jag vill eller inte. Men nu är jag ung, tonåring, och det vill jag vara ett tag till.

Av Agnes - 14 december 2013 13:30

Fast i mitt fall är det "mitt syskon". 

Och ja, det är Tilda. När det gäller denna punkten kan man bara ta upp inlägget från för två år sen (http://aggekp.bloggplatsen.se/2011/12/14/6863350-dag-14-mina-syskon/) för det är kind of det jag ska skriva nu. Orkar inte skriva en hel roman om min syster, så intressant är hon inte. 

Men men. Det var väl det HAHAH.   

Av Agnes - 13 december 2013 22:40

Tror jag svarar samma hör som jag gjorde för två år sen; försökt att vara lycklig. För att göra någon avundsjuk har jag försökt visa att jag varit lycklig, fast att jag inte varit det.

Men men. End of that.
Denna dagen har varit heeeeelt uppochnervänd. Vaknade med halsont, stack till skolan och var där halv åtta, hade tre lucia med skolan där jag spelade gitarr, stack hem, insåg att jag hade feber, stack till kören och vilade i kyrkbänken, fick reda på en rolig sak, tog värktblett, gick ett två timmar långt lucia där jag sjöng ett solo som gick bra, stack hem och nu sitter jag här och tittar på Möt Sengångaren på Animal Planet.

Igår var också lite lustig. Hade luciaövning med skolan hela dagen och var med på tvåornas betygsuppsjugning. Det var kul. Hihi.

Av Agnes - 12 december 2013 20:58

För två år sen svarade jag "Rida, Dansa, Sjunga (ibland), Läsa bloggar ♥" på denna punkten. 

Och ja, mina hobbies (blir kort svar pga ap trött) är:


Sjunga

Denna gången är det inte med ett "ibland" inom parantes, utan denna gången är det bara sjunga. Sjunger jämt, och lite till!


Dansa

Japp, en av mina hobbisar (HAHA) är fortfarande, att dansa. Har dansat sen nio års ålder och älskar det mer och mer för varje år!


Att spela instrument

Åh, dessa underbara skapelser som kan ge ifrån sig underbart ljud. Ett av mina mål i livet är att bli multi-instrumentalist. Jag kämpar!


Twitter

Spenderar lite väl mycket tid på denna hemsida som egentligen är helt onödig. Men har många vänner där och mycket av min glädje kommer från twitter. Usch vad jag låter töntig.'


Nej, fler hobbies orkar jag inte skriva om. Har haft luciaövning med skolan hela dagen och imorgon ska jag gå lucia med både skolan och kören. Jag som inte ens gillar lucia... Godnatt!

Av Agnes - 11 december 2013 21:28

- att jag ska svimma

- att min kanin ska bli sjuk

- utedass

- fyrar, såna vid havet

- att jag ska dö (jag vill inte dö. jag älskar att leva)

Kommer inte på mer nu, har gått ett ett och en halv timmes långt luciatåg, är helt slutkörd. Och för att göra saker bara lite lite bättre så har jag naturkunskapsprov imorgon, som jag inte pluggat på. Shit.

Av Agnes - 11 december 2013 12:33


Well, dessa grejerna saknar jag nu. Vissa grejer är desamma.

- tid, en massa tid

- att sova 

- en speciell person (så mystiskt att skriva så, wow)

- Misty

- värme, sommaren

- konfatiden

- Englandsresan

- lite hur mitt liv var förr

Men annars är jag nöjd och glad med det mesta. Saknar inte så mycket, än.

Av Agnes - 10 december 2013 23:39

men helt fullproppad dag har knappt hunnit ta upp mobilen. måste sova nu, bloggar när jag får en stund över

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards