agneskp

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Agnes - 8 december 2013 16:18

Från den 6:e november 2011.

 

Av Agnes - 8 december 2013 14:51

För två år sen skrev jag om när jag råkade spruta ner KappAhl med Ramlösa mitt i en rulltrappa -> http://aggekp.bloggplatsen.se/2011/12/08/6823284-dag-8-ett-pinsamt-minne/. Tack och lov har inte det inträffat igen, vilket är både bra och dåligt. Det bra med att det inte inträffat igen är ju för att det var extremt pinsamt, det dåliga är att... jag inte vet vad jag ska skriva om på denna punkten. Men låt mig tänka ut något.


Alltså hela mitt liv är en aning pinsamt. Jag gör saker jag ångrar hela tiden. Det kan vara allt från att glömma att stänga av ljudet på gitarren innan man drar ut sladden till den (den sprakar då till och gör alla lite halft döva) till att råka säga något som jag bara "nej... fan varför sa jag det". Dock kan jag inte komma på något specifikt minne som är sådär skitpinsamt. Låt mig tänka.


*fem minuter går*
*tio minuter går*

(och jag skojar inte. jag kommer inte på något)


Alltså (efter femton minuters betänketid), det hände lite pinsamma saker på turnén med skolan, men inget sådär skitpinsamt. En pinsam sak är väl att under ett genrep (inför publik) så gick min ensemble fram och jag tog tag i min gitarr och förberedde mig och sånt. Så spelade vi första låten och jag tänkte inte på att jag inte hördes, för ljudvolymen var ganska hög. Men sen under den andra låten så inledde jag den genom att spela ensam med basen, och då märkte vi alla att min gitarr inte hördes. Då behövde den tydligen byta batteri. Så en tjej i trean fick springa genom hela skolan för att hämta ett batteri som jag fick hjälp med av en kille i trean att sätta in (för att jag är så efterbliven att jag inte kan det själv). Så sen då, efter ca tio minuter, kunde vi köra igång igen. Och då spelade jag en massa fel.

Sen under den tredje låten så skulle jag byta till elgitarr, och så blev det lite stressigt med att byta och fixa till allt, så mitt axelband blev as långt. Jag såg ut som någon sabla punkgitarrhårdrockare. Eller kanske inte riktigt, men jag kände mig som en. Och i.o.m att det var så långt så blev det skitsvårt att spela, vilket resulterade i en massa fel.


Så ja, det var lite pinsamt. Inte sådär extrempinsamt som att man mensat igenom sina byxor eller gått in i killarnas omklädningsrum, men jag var inte direkt glad över situationen. 


En annan pinsam sak är väl mina egobilder från förr. Jesus Christ. 

 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards