agneskp

Alla inlägg under maj 2014

Av Agnes - 2 maj 2014 13:57

Jag ska se Ed Sheeran i November. Jag har velat detta i tre år. Tror inte jag har fattat det än. Han är så underbar. Jag är så glad.

       

Av Agnes - 1 maj 2014 16:27

Sitter ute på altanen med datorn och Moltaz vid fötterna. Trots att jag har en liten släng av panik djupt nere i magen (inför nästa vecka) så försöker jag slappna av. Sitter och lyssnar på avslappnande musik (nej, inte nån såndär klassisk musik utan vanlig musik utan untz untz) och har precis ätit glass. Kan berätta vad som händer de kommande dagarna.


Först och främst så är mamma och pappa i Hamburg så morbror bor hos oss med sin hund Moltaz.


Idag.

Sov ganska dåligt, men det gjorde inget för jag hade en katt på mig hela natten (kan vara därför jag sov dåligt...). Åt sen ägg och bacon med Rebbe och Mattias innan vi skulle försöka åka och hämta släp (pga lite problem, he he, tog det lite längre tid än förväntat, men vi fick iaf tag i släpet). Sen släppte dom av mig hemma och fortsatte upp till Ljungbyhed för att hämta en säng. Jag kom hem till ett kaos hus då Tilda hade fyra kompisar på besök, men dom stack tack och lov hemmifrån. Så jag åt, och nu sitter jag här och försöker skriva manus till föreställningen med skolan. Går sådär.


Imorgon.

Ska försöka lösa en sak imorgon förmiddag, hur det går kommer jag berätta. Men om jag lyckas med det så blir min dag (mitt liv kanske till och med) ganska mycket bättre, och om inte, så blir jag ledsen. Men mer om det imorgon.

Sen ska jag kanske hänga med Rebbe till stallet och hälsa på Malin (kanske?) och om inte så ska jag försöka jobba av berget med läxor. Kanske gymma? Jag ska iallafall se Let's Dance på kvällen!


Lördag.

Jag vet inte riktigt... Läxor? Gymma? Min morbror kanske skulle till Vedema med Moltaz, kanske följer med där om jag orkar. Kan väl fota eller något.


Söndag.

Sista lugna dagen innan "hell-week" (som ändå kommer bli så rolig, förhoppningsvis). Ska väl förbereda inför veckan, andas, göra läxan och städa huset (mamma och pappa kommer hem då hehe).


Måndag.

How lovely, dagen börjar med nationella i svenska. Sen ska jag rida på kvällen, och mellan det bara försöka överleva.


Tisdag.

Kulturhuset heeela dagen. Ska öva på föreställningen och ha en föreställning på kvällen. Är så nervös. Ska vara med i ett Grease-nummer som kille, och ska sjunga en låt med Nellie. Förhoppningsvis går det bra. Jag hoppas iallafall det.


Onsdag.

Har en föreställning på morgonen, sen har vi vanliga lektioner på eftermiddagen (eeeeh). Ska sedan spendera kvällen i Kulturhuset då vi har dansövning från 17 till 21. 


Torsdag.

Nationellaaaaaaaa. I svenska, igen. Tror det är uppsatsdelen, är inte säker. Sen på eftermiddagen där ska jag aaaaaandas.


Fredag.

Vanlig skoldag, tror jag, och sen genrep med dansen i Kulturhuset. Nu kan man även köpa biljetter till genrepet, så där kommer vara folk... Nervöst.


Lördag.

DANSSHOW. AAAAH. Dagen man sett fram emot i ett år. Vi kommer ha två föreställningar, och danserna är roliga så jag hoppas på det bästa. Det är även final i Eurovision på kvällen, YAS.


Söndag.

Här har alla nerver släppt, och jag kommer vara helt mör. Ska dock släpa mig mot kyrkan och se en musikal på förmiddagen. Spelade med i den musikalen för sex år sen, så det ska bli kul och se hur de gör den denna gången. 


Så ja. Lägger troligtvis upp bilder i veckan, men kommer nog inte skriva så mycket. :)


Sven, (Rebbes katt) som sov på mig inatt. Så söööt.

   


Av Agnes - 1 maj 2014 00:19

Fick besök av Emma, Fred och Esther i morse, hade en lektion i skolan, satt i två timmar med några klasskompisar på Subway, gymmade, åkte ner till RRK (som det inte heter längre) för första gången på två år, åt på McDonalds med Rebbe, cruisade runt i Hässleholm, såg på Halvvägs till Himmelen och nu ska jag sova på Rebbes soffa. Tjo!

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards