agneskp

Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Sista maj

Av Agnes - 31 maj 2014 12:32

Helt sjukt. Varje sista maj sitter jag här, lika förvånad över att det är juni imorgon. Vart tog tiden vägen? På riktigt? 

Sitter och kollar igenom vårens inlägg. Samtidigt som det inte hänt lika mycket som förra våren, så har jag varit med om så mycket. 

Denna våren...


- har jag spelat gitarr vid sju olika tillfällen i skolan inför publik (en turné med två speltillfällen, ett uppspel, tre/fyra olika konserter etc)


- har jag utvecklat en crush på Benedict Cumberbatch fast att jag inte ville


- har jag gråtit av sorg över att jag inte fick biljetter till Ed Sheerans konsert, en månad senare gråtit av glädje för att jag fick biljetter


- skaffat mig ett ID-kort med en heeeemsk bild


- varit duktig i skolan (det har jag faktiskt)


- börjat rida igen


- börjat ta lektioner i piano och orgel


- varit relativt glad och nöjd över livet


- blivit medlem på ett forum där jag fått många nya fina vänner


Det har faktiskt varit en bra vår. Snart har halva året gått och jag gillar 2014 än så länge. Dock är jag lite stressad för att...


- om 13 dagar tar jag eventuellt ut min tandställning


- om 13 dagar slutar jag skolan


- om 14 dagar är studenten 


- om 15 dagar åker jag upp till Stockholm och ser One Direction live


- om 16 dagar fyller jag år


- om 17 dagar packar jag i panik


-om 18 dagar åker jag till USA


Det är så sjukt mycket kul att se fram emot, men min lilla OCD-iga del mår lite dåligt över detta. Tror det är för att jag är/kommer bli extremt stressad över det mesta. Det finns så mycket som kan gå fel. Usch.


Jaja. Denna långhelgen försöker jag få saker gjorda. Jag är inte stressad, men jag har inte tid att göra något annat. Tror som sagt att jag börjat bli lite uppjagad i mitt inre över den kommande veckorna. I need to breathe.

I onsdags hade vi den sista konserten med treorna i skolan, och det var utan tvekan den roligaste konserten ever. Vi gjorde introt vi gjorde på föreställningen med vår klass, Stay Alive (en konstig rörelsegrej vi format på rytiken). Jag var även med och kompade under en låt, det gick bra. Sen hoppade jag också in i sångensemblen och sjöng Fallskärm med dom, och det var skit kul, verkligen! Ska bli kul att börja sjunga till hösten.

I torsdags gymmade jag och tittade på tv. Typ. 

Och igår städade jag, klippte gräset, solade (samtidigt som jag kollade på Sherlock hihi) och så fick vi gäster på kvällen.

Idag ska jag fixa med grejer, göra lite läxa, gymma och sticka till stan för då är det crusing woho!


Har som sagt inga andra bilder på den nya datorn...

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 31 december 2015 12:27

Detta är det första inlägget denna månaden, och det sista inlägget på länge. Vet inte om jag någonsin gått såhär länge utan att blogga, och det beror på att jag nu i December dragit ner mycket på mitt mobilanvändande, och insett att det inte är värt ...

Av Agnes - 29 november 2015 14:29


Såg Jonas Gardell i fredags med Rebecca. Det var underbart. Han är typ den bästa människan som finns. Såg Bjärnums höstshow förra helgen också. Alltså den skolan är helt fantastisk. ...

4

Av Agnes - 20 november 2015 14:26


Tydligen exakt fyra år sen jag fick reda på att Misty dog idag. Höll på att glömma. Lite sorgligt hur jag nästan glömmer något som en gång i tiden betydde så mycket för mig. ...

Av Agnes - 15 november 2015 20:31

Jag orkar inte med min mobil längre. Vilket är skönt. Men det är segt när jag vill blogga, för då behöver jag den. Nu är snart denna veckan slut och det har varit den underbaraste tema- och turnéveckan jag varit med om. Helt fantastisk. Har inte ...

Av Agnes - 30 oktober 2015 20:57


Ny gitarr. Finally.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards