agneskp

Alla inlägg under februari 2014

Av Agnes - 5 februari 2014 21:36

Av Agnes - 2 februari 2014 22:00

Igår vaknade jag tidigt, för det var dags för ensemblemaraton wooooh. Stack till Kulturhuset vid halv tio, men vi började inte repa förrän tio ungefär. Det skulle vara tre olika konserter, och jag var med i konsert nr 2, och det var ungefär tre ensembler i varje konserter.
Det gick helt okej och repa, och när det var över kollade vi på de andra som repade. Sen serverades världens fetaste pizza, skitgott var det. Alla esteter stod hoptryckta i ett litet kök med fettiga pizzabitar på servetter och åt. Det var mysigt.
Sen började konsert nr 1, och den var fruktansvärt rolig. Konfrenciern var skitrolig, ensemblerna var jätteduktiga och alla var på hugget. Sen var det min konsert och den var också skoj. Det gick ganska bra att spela. Spelade bara fel en gång och det var under mitt 15 sekunder långa solo ha ha.
Sen var det den sista konserten, och bortsett från att alla var lite dåsiga så gick det bra.

Sen följde jag med några från min klass till stationen innan jag gick hem. Väl där stack hela familjen hem till min faster där vi kollade på melodifestivalen på hennes lilla tjockis tv. Det var mysigt.

Idag gick jag upp vid nio för att vi skulle samlas i kyrkan kl tio. Det var ingen vanlig gudstjänst vi skulle sjunga på, Tilda och jag fick nämligen våra tioårs-nålar idag. Mycket fancy.

Sen idag har jag inte gjort så mycket mer, mest gjort läxa. Å nu har jag precis kollat klart på sista avsnittet av Äkta Människor, så nu ska jag sova.

Av Agnes - 1 februari 2014 19:58

Haft ensemble hela dagen. Sjukt kul. Nu ska jag se på mello. Skriver mer om dagen imorgon.

Bild: Nellie.

Öppnade förresten min första lyckokaka ever för en stund sen. Me not klaga över vad det stod på den.

Av Agnes - 1 februari 2014 00:46

Tänk att jag just idag skulle träffa Rebbe efter skolan.
Tänk att vi just idag beslutade oss för att åka till McDonalds.
Tänk att vi just idag satt kvar länge och gjorde läxorna där inne.
Tänk att min gitarr och orgel var inställd just idag.
Tänk att det just idag skulle hållas begravning för en estetlärare.
Tänk att en viss person skulle komma hem från Frankrike denna veckan endast för begravningen.
Tänk att denna personen och hennes kompisar skulle sätta sig å äta på McDonalds efter begravningen.
Tänk att jag skulle träffa denna människa just idag just där.
Tänk att denna människan skulle komma hem till mig just ikväll.

Tänk att det gått fyra månader sen jag träffade henne sist.
Fan va slumpen är härlig.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards