agneskp

Alla inlägg den 3 december 2014

Av Agnes - 3 december 2014 22:01

Hm, om jag ska gå ifrån det där djupa som att "våga mer" eller "vara mig själv", och istället säga någon sak (ni fattar) så...

Måste jag tänka lite.

Hm, kom och tänka på en sak som egentligen är ganska löjlig, men kommer inte på något annat.

Jag skulle vilja lära mig att spela bas.

Dels för att bas är ett skitcoolt instrument som kan förgylla en hel låt och sätta botten på något som låter sjukt tråkigt annars, men också för att man som gitarrist ska kunna spela bas. Eller ja. Kan man spela gitarr så ingår liksom bas-delen, med tanke på att båda är instrument med kropp och hals och strängar som man har på magen och hänger över axeln. De är ganska lika, basens mörkaste strängar är gitarrens mörkaste osv (tror jag?) och ja. Jag hade bara velat kunna det. Får kanske ta och försöka lära mig det till sommaren eller något. (det låter som att jag underskattar basar och att jag tror att det är ett skitlätt instrument, men det gör jag inte. bas är nog svårare än vad man tror).

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards