agneskp

Alla inlägg den 5 december 2014

Av Agnes - 5 december 2014 23:37

Jag vet att punkt 5 egentligen var något annat, men klockan var svinmycket när jag skrev min december-lista vilket resulterade i världens idé-torka på vissa punkter. Och jag har nu kommit på bättre saker till denna punkten och till punkt 12 som jag tänker skriva om istället (men tack vare en o-fungerande dator kan jag inte redigera det gamla inlägget och skriva in rätt). Så ja, då kör jag väl dådå.

Shit. Jag insåg inte hur klurig denna var förrän nu när jag ska skriva om den. Erm.
Alltså det är två olika delar av mig som vill få fram sin önskan i denna frågan. Den första vill träffa typ min finska morfar som dog när mamma var tre, eller kanske Elvis Presley eller Marilyn Monroe. Alltså någon död person som inte finns mer och som levde förr i tiden. Det hade varit så sjukt coolt. Jag menar tänk bara att få spendera en dag med Elvis Presley år 2014? Fråga en massa frågor om hur livet var på sextio- och sjuttiotalet, och om hur det var att vara känd då. Det hade varit väldigt coolt och inte något som tillhör vanligheterna.

Min andra del vill träffa Ed Sheeran. Att spendera en dag med Ed hade (förhoppningsvis) varit underbart. Jag hade bett honom sjunga Give Me Love för mig, för att det är världens bästa låt. Jag hade också bett om råd och tips, då jag vill följa hans fotspår och bli som honom. Hur gör man liksom för att våga?
Jag hade även sjungit en låt för honom som jag skrivit själv, som handlar om honom (tönt Agnes). Det hade varit enormt att få framföra något för honom live, för att se hans reaktion och höra vad han tyckte.
Jag hade också bett honom att tatuera mig. Ja, det må låta helt tappat bakom en vagn, men jag hade sååå velat ha en tatuering gjord av Ed på mig. Det kvittar nästan vad (trots att jag skulle haft vissa önskningar om vad jag vill ha) för allt gjort av honom hade varit... åh ja. Shit jag dyrkar verkligen denna mannen, det är lite obehagligt.
Jag hade även ätit pizza med honom för att det är så gott.

Så ja, lite flummigt, men om jag fick välja att träffa vem som helst, död eller levande, och spendera en hel dag med denna människan, hade jag nog valt Ed Sheeran.

En ung Ed Sheeran tatuerar en ännu yngre Harry Styles.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards