agneskp

Alla inlägg under december 2014

Av Agnes - 13 december 2014 22:30

Denna frågan har ställts tre gånger på min blogg innan och jag. vet. inte. vad. jag. ska. skriva. om. Jag är pinsam typ hela tiden.

I mean?

Av Agnes - 12 december 2014 23:45

Utan inbördes ordning:

1. Köttfärspaj. Mammas köttfärspaj. MUMS

2. Ungsbakad lax och potatisklyftor

3. Popcorn. Ja, det är en maträtt

4. Jordgubbspaj. Det är också en maträtt okeeej

5. Hm. Rivna morötter. Och det är även det en maträtt. Iallafall ifrånochmed nu

Bilder från idag när vi lyssnade på Art of Motion på Markan.

Av Agnes - 11 december 2014 22:45

Shit. Denna var ganska klurig.
Alltså jag har skrivit en massa låtar. Har ett flertal hela block fyllda med dikter som blivit till låtar och halv-klara refränger och grejer. Även på vår familjs äldsta dator ligger där sånger som "How I Feeling" (skriven 2006. hahahhahahhahah) och "Jag hatar det du vill" (dramatikern Agnes, 12 år, var i farten).
Men de "bästa" och mest klara låtarna finns i min nuvarande "låt-låda". Där finns allt från helt klara låtar (två av dem ligger på youtube) till nedklottrat "åh jag fick en bra idé som det senare inte blev något av". Några klara, eller precis nästan klara, låtar som jag skrivit är:
- For You (finns på youtube)
- I Will Forget (finns på youtube)
- 17
- Future
- Traffic
- Game over
- Paper

(åh vad töntigt det låter, jag dör. jag tror verkligen jag är något)

Haha nej men tja, det var väl det. Mina låtar är inte särkilt bra, de är ganska lika allihop, fast ändå inte. Huvudsaken är att det är mina tankar som är nedklottrade, mitt inre som öppnat upp sig, mina egna personliga låtar. Hahah åh gud jag är verkligen fortfarande en dramatiker.

Liten del av "Paper", "första utkastet" (eller vad kallar man det? oredigerad? första kladden?).

Av Agnes - 10 december 2014 19:47

Jag har kollat igenom en massa inlägg från året och hur mycket jag än tänker eller funderar så kan jag inte komma på något jag ångrar att jag inte gjorde i år. Har gjort så mycket jag kan, gjort det bästa av situationerna jag utsatts för och av utmaningarna jag fått. Jag har vågat göra saker jag inte trott att jag skulle våga, gått utanför min comfortzone och haft ett skitroligt år utan en massa ånger. Är ganska nöjd faktiskt, har gjort detta året till ett skitbra år. 



 

En sextonårig Agnes den första mars tvåtusenfjorton.

Av Agnes - 9 december 2014 22:22

Hm. Usch vad svårt detta är. Har så lite tid på mig att skriva. Och så är jag trött. Alltså uh. Vill skriva något jättedjupt och filosofiskt men känner på mig att det inte kommer bli det.

Vill vänja mig av vid att jag alltid lägger mig jättesent. Behöver skitmycket sömn har jag märkt för att må bra, men likväl ligger jag och håller på med mobilen två timmar efter när jag borde somnat/när jag la mig i sängen.
Jag vill lägga mig runt tio, och somna vid halv elva. Men det som händer är att jag går upp på mitt rum vid tio, gör annat oviktigt till halv elva, gör sedan mig i ordning till typ elva, håller på med mobilen till närmre tolv och då är det redan kört. Så tänker jag nästa dag (ibland också samma kväll) att shit jag måste lägga mig tidigare nästa gång. Gör jag det? Nope. Vill jag det? Mer än något annat.

Jag är ofta för trött, och det enda som hjälper är att sova. Kolla bara vad jag gör nu, skriver ett blogginlägg vid tio. Efter detta ska jag duscha, göra mig i ordning och sen lägga mig. Och jag är skittrött och har varit hela dagen.

Varför kan jag inte bara lägga mig i tid? Hur svårt kan det vara?

En annan sak jag vill vänja mig av med som hör lite ihop med den övre är att komma för sent. Jag kommer för sent till allt. På riktigt. Allt. Inte bara sådär lite till skolan eller när man ska möta en kompis, utan allt. Tandläkaren, kören, skolan, tåget, dansen, hem efter skolan, filmkvällar, bussen, träningar, frisören, massören, ridlektionen. Allt. Jag är sämst på att passa tider. Och det är så pinsamt. Det har blivit lite av min grej i skolan att komma för sent, och det är kanske lite småkul sådär. Men jag vill inte ha en sån "grej". Jag vill inte att det ska vara lite småkul, något man skrattar åt. Jag tycker det är pinsamt. Jag skäms. Att jag aldrig lyckas komma i tid. Till något. Kommer jag komma för sent till mitt framtida jobb också? Till mina framtida barns aktiviteter? Till mitt eget bröllop?
Jag vill att jag någon gång ska lära mig, för jag har kommit för sent hela mitt liv. Jag vill någon gång inse att shit Agnes, detta är inte okej. Jag vill inte komma för sent.
För vem vet vad jag missar?

Av Agnes - 8 december 2014 19:57

(från början handlade denna punkten om att kyssa en författare/regissör, men ändrade den då jag knappt vet några författare eller regissörer...)

Hm, this one is pretty easy too.
Hade gärna valt en ung Leonardo DiCaprio, men tror jag tar någon från nutid. Och tja, behövde inte tänka länge på denna för att komma på vem jag skulle välja.

Harry Styles.


   

[Bild]

Av Agnes - 7 december 2014 17:19

Kom på detta ganska snabbt.

Min övermysiga kofta från Cubus och mina perfekta Vagabond-skor.

Kom förresten på den bästa filmen jag sett i år! (på tal om gårdagens punkt)

MILLENIUM-TRIOLOGIN.

Okej, det är inte en film, det är tre olika, men jeeeeez så bra de var. Följde dem när de gick på SVT under några veckor i början på hösten, och jag blev kär direkt. Brukar inte gilla deckare och sånt, men dessa var perfekta på alla sätt och vis. Handligen, skådespelarna, längden på filmen, plot twisterna, början, mitten, slutet, everythiiiing. Måste se dem snart igen. Och till er som inte sett dem, DO IT. NOW.

Av Agnes - 6 december 2014 14:17

Okej. Bästa boken.
Då jag inte läst så många böcker detta året (läste supermycket i mellan- och högstadiet men inte nu längre) så har jag inte så många å välja mellan, och därför blir mitt svar The Fault In Our Stars (ja, på engelska). Köpte den i somras i USA på en Walmart och läste den under varje bussresa under tiden i USA. Så bra. Jag var lite anti-inställd till den boken och filmen då typ hela världen fangirlade över den (och det är sällan världen har bra smak när den fangirlar över något) men denna gången hade världen rätt. Shit va bra den var. Blev helt fångad av den och ja, jag grät en hela natten då jag läste ut den. Rekommenderar den verkligen till folk som inte läst den.

Bästa filmen då?
Tja, filmer har jag sett mer på i år än vad jag läst böcker, så här är svaret lite svårare. Kan inte komma på en speciell film sådär, har sett många bra, så därför nämner jag några stycken.

- Third Star
En film jag hittade under min värsta Benedict Cumberbatch-fangirl-period. Den är från 2010 och det är egentligen synd att så få människor sett den då den är fruktansvärt bra. Man blir verkligen berörd av den, det är en väldigt fin film.

- The Fault In Our Stars
Ja, filmen var lika bra som boken, och jag grät om möjligt ännu mer till filmen. Herregud vad bra den är.

- A million ways to die in the west
Såg den i somras på bio och herregud vad rolig den var.

- Hunger Games
Såg alla tre i år, sjukt bra filmer. Ser så fram emot den sista filmen nästa år.

Sen har jag ju också sett underbara filmer som alla Pirates of the Carribean-filmerna, alla Twilight-filmerna, The Holiday och Love Actually osv, med andra ord såna filmer man bara inte kan tröttna på.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards