agneskp

Alla inlägg under december 2014

Av Agnes - 21 december 2014 12:17

Min älskade lilla kanin.

Jag säger fortfarande godnatt till henne varje kväll. Kollar upp mot stjärnorna och undrar om hon ser mig.
Om jag ska vara ärlig tänker jag inte så mycket på henne längre, hur hemskt det än låter. Jag blir bara ledsen av det. Men ibland kommer det stunder då jag minns en massa. Hennes päls, öron, lilla tunga som alltid slickade mina fingrar. Hur hon alltid sprang mot dörren när hon ville ha mat. Hur hennes öron flög upp när man ropade på henne och hur hon la sig ner och tryckte sig mot handen när hon blev klappad. Jag saknar det ibland. Skitmycket. Vill bara ha henne hos mig. Någon som förstår. Någon att krama. Någon att berätta hemligheter för. Någon att älska.

Men nu är det som det är, och det går ändå ganska bra med livet. Jag oroar mig inte lika mycket nu som jag gjorde då, och det är ganska skönt. Jag hinner med fler saker och är inte låst till mitt hem på samma sätt. Men ibland det hade inte varit fel att ha henne hos mig. Jag saknar henne skitmycket trots allt.

Av Agnes - 20 december 2014 12:06

Rose i Titanic. Varför? 


Jag hade fått spela mot en ung Leonardo DiCaprio :)))))))))

         

dör

 

Av Agnes - 19 december 2014 18:15

Basically det jag önskar mig i år. (är medveten om att vissa saker är önsketänkande, kommer inte få det, but one can always dream)


- Ed Sheerans båda album som vinylskivor

- Ed Sheerans självbiografi

- en looppedal

- en dator (helst Mac, heh, fortsätt drömma Agnes)

- en fin tekopp

- en djur-one piece, hur gulliga är dom inte?

   

Av Agnes - 18 december 2014 21:45

Jeeez, att jag inte skrev ner allt konstigt jag gjort i år, för jag har gjort mycket konstigt men kan såklart inte komma på någonting speciellt nu bara sådär. Skriver lite allt möjligt som jag kommer på som är konstigt.


- i våras hade jag en filmkväll i Nellies pappas arbetsrum där vi kollade på alla twilightfilmerna sittandes på golvet, det var ganska konstigt


- första veckan i skolan hade vi en folkmusik-konsert. det var väldigt konstigt, men kul


- i somras spenderade jag en hel vecka på en orienteringstävling som funktionär. jag gick upp kl 5 varje morgon och den femte dagen sprang jag även en bana själv, och kom på plats 172 av 500. det var väldigt konstigt, något jag aldrig trodde jag skulle göra, men kul


- nu på höstterminen har jag börjat tycka om skolan och alla människor så mycket att jag suttit kvar i skolan efter var och varannan skoldag och bara varit med kompisar, det är ganska konstigt


- för en månad sen gjorde jag och mina kompisar en låt av ett klipp där Emma säger "så himla bra". det är konstigt


- jag har varit i USA på turné i tre veckor med min kör, och bodde på ett ställe (Murdo, ca 300 invånare) hos en "crazy cat-lady". det var en tant som hade över 30 katter och kunde allas namn, det var väldigt konstigt men helt klart en upplevelse


Kan inte komma på mer just nu, men det har helt klart varit ett konstigt och roligt år.

 

Bild från vår sleepover i Nellies pappas arbetsrum.


-

Av Agnes - 17 december 2014 23:39

Give Me Love - Ed Sheeran

Jag tvekade inte ens. Alltså så klart finns det enormt många bra låtar i världen, men ingen av dem har känslan, ärligheten och nakenheten som Give Me Love har. Den är så speciell.
Väldigt många låtar beskriver idag saker som tex "jag är självständig", "jag mår bra" och "jag klarar mig utan dig". Men jag kan inte alltid relatera till de texterna. Och då blir det att jag bara lyssnar på låten utan att lyssna på själva texten.
Give Me Love kan jag däremot relatera till. Lyssnar man på texten hör man så många meningar och känslor som inte många låtar har. Den är så naken och... ärlig typ, och ber om saker man inte alltid vågar be om. Ge mig kärlek. Give me love. 

Give me love like her,
'Cause lately I've been waking up alone,
Paint splattered teardrops on my shirt,
Told you I'd let them go,

And that I'll fight my corner,
Maybe tonight I'll call ya,
After my blood turns into alcohol,
No, I just wanna hold ya.

Give a little time to me or burn this out,
We'll play hide and seek to turn this around,
All I want is the taste that your lips allow,
My, my, my, my, give me love,

Give me love like never before,
'Cause lately I've been craving more,
And it's been a while but I still feel the same,
Maybe I should let you go,

You know I'll fight my corner,
And that tonight I'll call ya,
After my blood is drowning in alcohol,
No, I just wanna hold ya.

Av Agnes - 16 december 2014 21:30

Här kunde jag tagit vad som helst, bilder från USA, England, min barndom, anything. Men nej, istället tog jag en screenshot av ett videoklipp vilket resulterade i denna bilden.


 


Ful och dålig kvalité, men det skiter jag i (rim på hög nivå, är jag en rappare nu?).


Denna bilden föreställer Agnes, 16 år i HTS aula under hennes första gitarrframträdande någonsin. 

Ja, detta var faktiskt första gången jag kompade någon annan och spelade gitarr inför några andra än min släkt. Jag var nervös till tusen, och hade börjat gymnasiet bara någon månad innan. Jag tror det var under min andra gitarrlektion som min gitarrlärare gav noterna till denna låten till mig, och sa att jag skulle kompa en kille i tvåan. I tvåan??????? (lektionen efter kom han även med noter till en låt som en tjej i trean skulle sjunga och jag sket nästan på mig)(det visade sig senare att jag var den enda ettan som var med i denna konserten. dog typ av nervositet).

Jag kunde inte förstå att någon ville låta mig spela. Jag var ju bara jag? En liten sketen etta som tagit gitarrlektioner i en månad och innan dess lärt mig spela själv hemma med hjälp av datorn och gitarrböcker. Men tydligen tyckte folk att jag var duktig, vilket jag inte kunde förstå.

Jaja, under denna konserten minns jag hur jag 

1. bad om att sitta på en vanlig stol istället för på en barstol för att jag inte kunde sitta så "högt" och spela

2. skämde ut mig ett flertal gånger genom att spela fel

3. satt med benen i kors när jag spelade och med håret fint på sidan för att det var lättare att spela med det så (?)

4. mellan mina nummer satt emellan de dödscoola snygga treorna och jag visste inte vad jag skulle göra för att agera normalt


Så ja, min första konsert på estet var inte en direkt underbar upplevelse, men det är tack vare den jag har blivit så pass säker (i jämförelse) på scen som jag faktiskt är nu. Jag är glad över att jag blev tvingad att spela lite för svåra låtar som mitt "paradnummer" för att (som jag sa efter konserten): inget kan bli svårare efter det här.

Jag har själv upptäckt att jag hade ganska fel, det finns en massa svåra saker att spela och lära sig, men det var en bra lärdom och jag är i efterhand sjukt glad över att ja gjorde det.

Av Agnes - 15 december 2014 23:02

(vad tänkte jag när jag gjorde dessa punkterna? de kräver ju att man lägger ner en massa tid på att skriva som jag inte har)

Något som gör mig vansinnig?
Definitivt att människor runt om i världen inte anses vara lika mycket värda.
Att människor som tror på något annat än vad majoriteten gör anses vara konstiga. Folk blir skickade ut ur länder pga sin tro, och alla inom en viss religion blir dragna över en och samma kam. Tro är något väldigt vackert och personligt, varför kan inte alla få tro på vad de vill?
Att människor med en annan sexualitet än majoriteten anses ha "fel" och blir dumförklarade bara sådär. Man glömmer lätt att allt är kärlek, oavsett om det är till en partner eller mamma eller pappa eller husdjur eller barn eller sak eller kändis. Vad spelar könet för roll? På vilket sätt ändras kärleken till något annorlunda?
Att människor som lever under fattigdoms-strecket smutskastas. De har tydligen inga känslor eller egna tankar, utan ses som djur. Tiggare anses vara folket skaparen glömde och förtjänar inget annat än smuts. Men de är uppbyggda av lika många atomer som du och jag, på samma sätt, och har en väl fungerande hjärna fylld av tankar och känslor. Varför är tiggare några man ser ner på?
Att människor med annorlunda hudfärg än majoriteten anses vara, tja, dumma i huvudet, konstiga, monster. Jag tänker inte gå in på allt de har ansetts vara eller blivit "anklagade" för, det är bara hemskt.
Att kvinnor inte är lika mycket värda som män i många kulturer. Kvinnorna är som slavar som endast uppfyller önskningar och finns för att tillfredsställa. Nej usch, det är så hemskt.

Det gör mig vansinnig.

Av Agnes - 14 december 2014 21:43

Hm. Klurig. Eller kanske inte.

Skulle bytt liv med Jenna i Awkward. Hennes liv verkar så roligt och intressant, plus att hon får alla snygga killar. Heh.

Den bilden lyckades säga allt jag inte fick fram. Jaja.
Tror jag vill vara Jenna för att hon är allting jag inte är. Inpulsiv, snygg, bra klädstil, fint hår, dramatisk och med ett UNDERBART rum. Alltså sovrum. Kolla bara i serien. Vem vill inte bo där liksom?

Nej det hade varit gött att vara Jenna iallafall för en dag, sen hade jag nog velat gå tillbaka till mig själv igen.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards