agneskp

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Agnes - 15 april 2013 18:50

HAHAH

Kollar just nu på Bondi Vet. Vet inte om någon av er har sett det, men det handlar iaf om en livräddare på Bondi Beach som också är veterinär och djurräddare. Det går på Animal Planet... Vet inte hur ofta. Väldigt bra iallafall, för mig som gillar både djur och livräddare ;)...

Idag har inte varit den skojigaste dagen i mitt liv. Den började med att jag i morse fick världens klädkris och blev jättesen, så jag fick cykla som en galning till skolan vilket resulterade i att jag eftersvettades hela den första lektionen. Sen fick vi reda på våra historiaprovsresultat (woho) plus att vi fick reda på att vi ska ha samhällskunskap på nationella imorn. SAMHÄLLSKUNSKAP. Vi läste typ all samhällskunskap i sjuan, och inte ens då kunde jag det. Inget jag ser fram emot.
Sen har jag också haft sådär liiite ont i huvudet hela dagen. Gud vad trött jag är.

En bra sak är iallafall är att jag har blivit antagen till mitt förstahandsval på gymnasiet WOHOOO. Och pappa hämtade ut antibiotika till MeeShee idag, för hon är fortfarande snorig. Vi måste dock ringa vet igen och fråga om hur mycket hon ska få mm.
Sen har det också varit JÄTTEVARMT idag. Alltså typ 18 grader. Herregud :o jag har nästan vant mig vid att det är kallt ute 24/7, att det liksom inte kan bli varmare. För nu har det varit runt noll grader i ca fem månader, alltså... Det blir ju att man vänjer sig xd fast jag klagar inte, värme är mysigt ;)

Nej nu ska jag titta vidare på Bondi Vet. Allt är roligare än läxa...

Förresten, måste bra säga en till sak. Kollar på Romeo And Juliet på svenskan, en version av Romeo och Julia. Språket är liksom sådär gammalt, och dom pratar i vers i hela filmen, men det är en 'ny version' av den. Den ska föreställ nutid. Eller, nutid och nutid, den spelades in 1996.
Den är inte jättebra, förutom en sak... Leonardo Dicaprio är med i den. Och han är inte lite snygg. Han är jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte snygg. Han var typ 21 år när dom spelade in den, OCH JAG MENAR EN TJUGOETTÅRIG LEONARDO. Det är faktiskt fysiskt och psykiskt plågsamt att titta på den. För att han är så oerhört vacker.
Imorgon ska vi då se slutet på filmen. Julia kommer dö, han kommer dö, Julia kommer gråta, han kommer gråta, jag kommer gråta. Ser på ett sett inte fram emot det, för jag är jätteblödig när det gäller filmer, och när en sån som Leonardo är med i den så blir jag ju inte mindre känslig.

Erkänn, lite ont gör det.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards