agneskp

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Agnes - 6 april 2013 04:21

Tre bra saker med mig.

OKEJ detta blir inte lätt. Jag gillar inte att skriva om saker jag som är bra med mig. Det känns så fel. Men jag ska försöka.

(tänker)

Jag är bra på att dölja saker. Fast ändå inte. Men jag är bra på att hålla inne tårar, och jag är duktig på att dölja tårar och ilska. Det kommer ut sen när jag är ensam. Enligt folk i tex min klass är jag oftast glad, och det är ju bra... Men det är för att jag kan stå och gråta inne på en toalett och sen komma ut som om inget har hänt. Vet att jag inte är ensam om att kunna detta.
Dock vet jag inte om detta är en bra egenskap, om inget annat är det bra för min omgivning då dom slipper mitt gnäll och mina tårar.

En annan bra sak med mig är att jag alltid är mig själv. Såklart är ju de flesta alltid sig själva och jag är väl en av dom dådå.
Men jag anpassar mig inte supermycket efter vem jag är med, jag är ganska lik mig själv hela tiden, tror jag. Jag anser att jag inte ska behöva ändra på mig och bli någon annan bara för att folk vill ha mig så. För då är det inte mig dom vill ha.
Sen såklart anpassar jag ju mig beroende på om jag är med mina kompisar eller med mina mor- och farföräldrar, men jag ändrar mig inte som person. Jag är mig själv, och sen får jag se därefter vilka som gillar den jag är. Väldigt många av mina kompisar håller gärna kvar vid dom de känner för att dom är rädda att förlora dom, men det är inte jag. Rädd då alltså. Om du efter fem år slutar umgås med mig för att du tycker jag är konstig och tråkig så visst, fine. Jag blir kanske ledsen, men jag kan inte tvinga dig att stanna. Typ.

Den tredje saken som är bra med mig är att, samtidigt som jag kan dölja känslor så öppnar å mig väldigt lätt för människor. Jag kan visa känslor för de flesta. Kan ibland också vara en dålig egenskap heheheheheh.

Idag har jag förresten sett kungen på torget, ridit pigg Carmen barbacka (= AJ) och städat hela huset.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards