agneskp

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Agnes - 7 april 2013 15:24

Mina rädslor.

 

Okej. Bring the action. Mina rädslor.


Utedass

Detta är faktiskt en av de första saker jag tänker på när jag ska tänka på saker jag är rädd för. Liksom, utedass... Jag har alltid varit rädd för utedass. Alltid. Enda sen jag var liten och mina föräldrar skulle försöka få mig att kissa på ett utedass, så grät jag och vägrade. Kissade hellre isåfall i skogen/havet/whatever som fanns i närheten. Jag har aldrig tittat ner i ett utedass och föreställer mig därför världsta avgrunden på typ tio meter. Jag vet ju att det inte är så, men jag har ju aldrig sett ett sååå... Har inga planer på att kolla ner i ett heller faktiskt ;)

Fram tills för kanske två-tre år sen var jag också väldigt rädd för toaletter som inte ser ut som dom vi har hemma. Med andra ord tex såna som är inbyggda i väggen, självspolande, toaletter på tåg och flyg, såna i metall, det mesta med andra ord. Jag vet faktiskt inte varför, men ska jag klä av mig hälften av mina kläder och sitta ner på något, så ska det gärna vara något att "lita på". 


Döden

Okej. Missuppfatta inte nu. Jag är inte rädd för att dö. Eller, det är ju inte något jag ser fram emot direkt, men jag går inte och har dödsångest. Utan jag är rädd för att människor/djur jag känner ska dö. Mest djur, för dom vet man lever kortare än oss. Tex min kanin. Hästar jag känner. Kusiners hundar. Ni fattar. Det är inte så att så fort jag ser ett djur så AH DEN KOMMER DÖ, men det finns alltid bak i mitt huvud att den kanske inte kommer leva så länge till. Ugh, ganska jobbigt att tänka så.


Sjukdomar

Kan inte tänka på saker som ska hända (tex Justins konsert, dansshowen m.m) utan att ha i bakhuvudet att jag kanske blir sjuk när detta inträffar. Och då kommer jag missa denna saken som man längtat så länge till. Usch. Så kort och gott, jag är rädd för att bli sjuk. 


Att tappa bort saker

Detta låter lite töntigt, men det är sant. Är jätterädd för att tappa bort min mobil, mina nyklar, mitt jojokort, osv. Så fort jag ska någonstans så kollar jag alltid typ fjorton gånger att jag har med allt. Jag menar, tänk om jag glömmer något någonstans så är den saken ute ur mitt liv sen.


Att flyga och åka båt

Gillar varken att vara i luften eller ute på havet. Jag får panik. Okej, det har bättrat sig med flyget sen vi var i USA, men det finns fortfarande i bakhuvudet. Om flyget störtar nu så finns det ingenstans att ta vägen och då dör vi. Om båten sjunker nu så finns det ingenstans att ta vägen och då dör vi. Jag vill kunna fly. Jag vill ha kontroll. Det kanske ni har märkt redan, vilket kontrollbehov jag har. Alla dessa grejor jag är rädd för är saker jag mer eller mindre inte kan ha kontroll över. Men sån är jag :c


Ja, det var väl det. 

Måste bara tillägga en sak. Vet inte om ni märkte att "Dag 21" var postad kl 04.21? Hahah men jag råkade somna när jag skrev inlägget, osså vaknade jag kvart över fyra på natten, skrev klart det och somnade om sen igen... Det är därför det inlägget är lite flummigt xd 

Av Agnes - 7 april 2013 00:59

Detta har varit en bra dag. Vill ni läsa om den så läs bigger.devote.se senaste inlägg för hon skrev hela dagen så som min också var! (annars skriver jag om den imorn)
Sorry, är ap trött. Ska sova. Godnatt!

Vackra
(förklaringen till bilden kommer imorn)

Av Agnes - 7 april 2013 00:53

Tre dåliga saker med mig. 

Detta är däremot lättare än den jag gjorde igår. Ok lets go.

Jag klagar jättemycket. Jag klagar om typ allt jag kan klaga om. Hittar jag ngt att klaga på, så klagar jag. Och då länge. Och mycket. Folk blir trötta på mig och det förstår jag.
Försöker dock att bättra mig och klaga mindre.

Den andra dåliga saken med mig är att jag jämt är orolig (vilket ni säkert redan visste). Jag överanalyserar det mesta och ororar mig då för det. Detta tar kol på mig, blir jättetrött och mår dåligt av det. Mest psykiskt, men även fysiskt.

Den tredje dåliga saken med mig är att jag har jättedåligt självförtroende och då oftast jättehöga krav på mig själv. Blir oftast inte nöjd med saker jag gör då jag bara jämför mig med andra hela tiden. Framförallt gäller detta skolan, då jag bara umgås med en massa smarta människor.
Sen ska man heller inte jättegärna skämta om saker som angår mitt utseende. Du kan mena väl, men jag kan ta det på fel sätt och ta det jättehårt. Bara ommentarer som tex "hahah vad ful du är :')" kan jag må dåligt av, fast att jag vet att personen förmodligen menar väl. Jag gillar inte att jag känner såhär dock.

Så. Tre svar, dock kort.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards