agneskp

Alla inlägg under mars 2013

Av Agnes - 14 mars 2013 14:13

För att ja, kollar man igenom mina rubriker så är de inte jättefina. Måste börja anstränga mig.


Men okej, iom att min fantasi är sämre än sämst så hade jag tänkt att göra en sån 30 dagar blabla sak. Jag snodde den (hihi) från http://rockslampa.blogg.se/ (checka in!) och ja... med detta så kanske mina inlägg blir lite roligare.

Och jag ska försöka skriva så utförligt som jag kan. Börjar idag, första inlägget kommer sen :)


Förresten vad tycker ni om min nya design? (skrattar högt i min ensamhet). Der är ju inte den finaste designen som finns, men jag bryr mig faktiskt inte och det pga två saker. 1. jag tycker att det är piss tråkigt att sitta och ändra färger, textsnitt (?), former, sidor och bla bla, och 2. jag är alltid inne på min mobil och där är allting vitt ändå så. Haha.

Men jag kände att min blogg har varit grå lite länge nu så det kanske är tid att ändra.


Liten uppdatering.

Idag slutade vi skolan kvart över ett (♥) vilket vi också gjorde i tisdags. Igår hade vi en slapp skoldag och i måndags hade vi studiedag. Jag gillar denna veckan, vi har inte gjort någonting HAHAH.

Jag kunde knappt sova inatt pga att min skrothög i munnen spände som tusan. Jag låg nog vaken mellan två och tre och det var ett under att jag ens somnade om... Och när jag väl gjorde det drömde jag om Niall. Underbara dröm.


Nej nu ska jag äta risgrynsgröt och sen ska jag göra läxa och städa hela huset.

 

Aj

Av Agnes - 13 mars 2013 18:50

Sitter på kören nu, ska öva ett fett stycke om en stund, men måste vänta lite för att några andra i min kör övar något annat inför söndag.
Min käft gör så ont. Åh. Har man inte haft tandställning så fattar man inte hur ont det gör. Och till råga på allt är jag hungrig, men äta kan jag inte.

Låten dom sjunger är verkligen jättefint, känner mig väldigt osocial som sitter här i hörnet och skriver på min mobil. Usch, måste se intresserad ut.

Alltså åh kan inte jag få se ut som henne.

Ugh

Av Agnes - 13 mars 2013 09:55

Sitter i skolan och är jättesjälv (det blev ett nytt ord nu ok). Hela klassen stack till hemkunskapen på Västerskolan och iom att jag ska till tandläkaren så är det inte lönt att jag åker dit. Mår dock lite illa nu, hoppas det går över :c mår illa hela tiden nu känns det som.
Och jag glömde mina hörlurar hemma. Alltså EH. Jag, min mobil och mina hörlurar är typ ett, vi kan inte skiljas åt. Eller tydligen kunde vi det, annars hade jag ju inte glömt dom.
I korridoren nedanför mig springer sjuorna och åttorna runt som galningar. Eh. Kände att ni behövde veta det. Jag är för trött för att orka bry mig. Fast dom är ganska högljudda.
Nej alltså detta inlägget blev inte intressant nån stans. Jaja.

Av Agnes - 12 mars 2013 23:00

Oups, somnar när som helst. Jaja.
Vet inte varför jag gör ett inlägg. Har absolut inget att skriva om.
Var på stan lite idag. Bl.a Beställde Astrid klipptid.
Annars har jag inte gjort något särskilt idag. Vi slutade tidigt, runt ett? För att vi inte hade någon sista lektion haha :') ganska härligt.
Astrid följde med mig hem direkt efter skolan och vi kollade gamla bilder i fotoalbum hahahahahhahahah omg.

Ska till tandläkaren imorn. När jag är klar där kommer jag säkert se dubbelt så efterbliven ut jämfört med nu. Ugh. Dock missar jag hela hemkunskapen, och med tanke på att det inte är mitt favoritämne så gör det faktiskt ingenting.

Vill bara tacka en underbar person för tankeställaren du gav mig idag. Du fick mig verkligen att tänka om, och ändra mig. Du är så fin. Älskar dig.

Av Agnes - 12 mars 2013 10:30

She captures her reflection then she throws the mirror to the floor
Her image is distorted screaming is it worth it anymore
Are you scared of the things that they might put you through?
Does it make you wanna hide the inner you?


This body starts to flicker like nobody wants to know his name
Just another sower feeling, but nobody there to feel the pain
They can rip you, bring you down, down to the sides
But they will never get to the heart you hold inside
You're not the only one so let them criticize
You're untouchable when you realize


You have the right to show the world
We wanna hear you scream it out


Change, change your life, take it all
We're gonna stick together, no one gets through it all
Change, change your life, take it all
You're gonna use it to become what you've always known
Change, change your life, take it all
Change your life and take it all

Av Agnes - 11 mars 2013 13:57

... Och här är ett utdrag från det. Tyckte det var bra, och det stämmer jättemycket nu.

"...Fast egentligen ska jag inte klaga. Jag har ett bra liv. Jag har två armar, två ben, fungerade lungor, ögon och öron. Jag har inte cancer och jag får gå i skolan. Jag måste inte ta en massa mediciner. Mina föräldrar är inte döda. Jag är älskad. Jag har vänner och är inte mobbad. Jag är inte överdrivet fattig. Jag mår relativt bra. Så varför klagar jag?
Jo för att jag kan klaga. 
Jag kan reta mig på småsaker för att jag har det bra.
Jag har det bra.
När jag intalar mig det kommer jag på en massa saker som inte är bra. Saker i hemmet, i stallet, med mina kompisar, att jag är forever alone. Men jag har det ganska bra.
Eller det beror på vad man jämför med?
Man jämför sig oftast med folk i Afrika (nu drar jag alla i Afrika över en kam och det är taskigt men ni fattar), och jämfört med dom har jag det bra.
Men har jag det dåligt jämfört med någon?
"Ja jämfört med kändisar! Mycket pengar blablabla"
Nej. Jag skulle inte vilja vara en kändis (om det inte var för att jag typ blev känd pga att jag var Niall Horans flickvän elr ngt sånt haha). 
Men annars skulle jag inte det. Tror jag inte. 
Jag har det bra. Och dåligt. Men det är jag själv som gör det dåligt, ingen annan. Det är jag som letar felen med mitt liv..."

Så. Läs och tänk. Nu ska jag göra läxa och äta. Fast jag åt nyss. Men ska äta lite till hehe.

Btw vaknade i morse på ett underbart sätt. Kände hur något rörde sig bredvid mig så jag vände mig om. Då hade Tilda lyft upp kära MeeShee i min säng. Åh. Jag vill vakna bredvid min kanin oftare <3

Cut

Av Agnes - 10 mars 2013 23:14

Uh, ska försöka skriva lite innan jag somnar.
Idag har varit den spontana dagen. Vaknade kanske nio? Gick upp åt frukost och blaha blaha. Helt plötsligt ringer Rebbe och rätt som det var va jag påväg till McDonalds med hon, Fredrik, Vilma och Vilma. Jag skulle inte köpa något, dock skulle dom det. Jag var bara med som lite sällskap och det var mysigt.
Sen efter det gjorde jag IGNENTING fram tills Rebecca ringde (en till Rebecca, i know) och undrade om jag ville hem till henne en sväng. Klart ville jag det. När jag kom hem till henne (efter att vi köpt filmer på Hemmakväll) så kollade vi igenom gamla skolkataloger, tittade på Breaking Dawn part 2 och åt paj och tårta. Det var oxå mysigt hihi. Stannade där kanske till halv tio innan jag stack hem.
Denna dagen skulle jag då egentligen göra en massa saker (läxa, färga ögonfransar/ögonbryn, posta saker, klippa grenar med mycket mera) men det får jag göra imorn ist. Typ.

Jo juste. Innan jag stack till Rebecca nr 2 kollade jag igenom en massa gamla barnbilder från 1998-2005. Usch vad jag såg ut. HAHAHAHAH

Av Agnes - 9 mars 2013 22:51

Alltså. Jag har alltid varit en stolt hässleholmare. HAHAHAHAHAH.
Nej men jag åh det är så jobbigt när något händer i ens stad och folk bara "åh så jävla stolt Perstorpare!1!!!1!" och man bara eh va.
Jag är jättestolt över Robin. Omg ja. Som han vuxit. Inte liksom fysiskt, men psykiskt. Och han såg så söt ut. Jublade rakt ut när han vann.
Men jag är inte mer stolt över min stad bara för det. Jag är inte mer stolt över att bo i min stad bara för det. Liksom, han hade ju inte varit sämre om han bott någon annan stans. Det är inte Hässleholm som gjort honom som artist. Det hade kanske varit lite annorlunda om han bott/kommit ifrån typ Sthlm, men nu gör han inte det. Jag blir inte mer stolt över att komma från Hässleholm bara för han gör det. Hahah alltså nej.
Missuppfatta inte. Är som sagt jättestolt över HONOM.

Jaha som sagt, folk har nog fattat att Robin vann. Oh my god vad glad jag är. På riktigt. Nu är jag lite lättad. Haha.

På tal om ingenting, har drömt VÄRLDENS konstigaste drömmar dom senaste dagarna. I förrgår natt drömde jag att jag var gravid och födde två (wait for it) hundar. En stor hund och en hundvalp. Jag var liksom gravid i nio månader osvosv, men jag födde... Hundar? Eh. Va.
Igår natt drömde jag att jag började röka. Vänta... Va. Jag, anti-rökaren Agnes började röka. Och det var jättegott och jätte... Bra? Mysigt? Roligt? U get it. Och jag gjorde värsta rökringarna, jag var skit grym hahah. Eh. Va.
Och inatt drömde jag värsta katastrofdrömmen om flodvågor och tornados och folk som brann upp... Det var JÄTTELÅNG, vill ni veta av hela så har jag skrivit ner den i min mobil, bara att skicka den ;) haha. Vänta. Eh. Va.

Fattar ni nu. Vad är det för fel på mig hhahahahah. Är nog lite trött aka stressad aka vimsig i huvudet.

GymnastN.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards