agneskp

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Agnes - 14 mars 2013 22:45

Av Agnes - 14 mars 2013 20:07

Dag 1 - 10 fakta punkter + en bild på mig själv. 
Dag 2 - Min familj.
Dag 3 - Min bästa vän.
Dag 4 - Något som jag brinner för. 
Dag 5 - Min största idol. 
Dag 6 - Typ av killar jag faller för.
Dag 7 - En ovana jag önskar att jag inte hade. 
Dag 8 - Någon jag skulle vilja byta liv med för en dag och varför.
Dag 9 - Vad jag skulle göra om jag fick en miljon. 
Dag 10 - Innehållet i min väska. 
Dag 11 - Vad jag hade på mig idag. 
Dag 12 - Mina smeknamn och hur jag fick dem. 
Dag 13 - Mitt liv i fem ord. 
Dag 14 - Ett fint minne. 
Dag 15 - Den största förändringen i mitt liv. 
Dag 16 - Det bästa som har hänt mig. 
Dag 17 - Min profilbild på facebook.
Dag 18 - Min mobil.
Dag 19 - Vad kärlek är för mig. 
Dag 20 - Min första kärlek. 
Dag 21 - Tre bra saker med mig. 
Dag 22 - Tre dåliga saker med mig. 
Dag 23 - Mina rädslor. 
Dag 24 - Vad som gör mig annorlunda ifrån alla andra. 
Dag 25 - Min favorit tid på året. 
Dag 26 - Något jag saknar.
Dag 27 - Meningen med livet. 
Dag 28 - Min favoritlåt. 
Dag 29 - En bild på mig från förrförra året, en från förra året och en från i år. Har jag förändrats? 
Dag 30 - Mina framtidsplaner.

 

Okej. 10 fakta om mig. Alltså jag har ju gjort jättemånga såna "10 saker om mig" innan (tex kolla något av mina första inlägg i bloggen) men jag ska försöka skriva saker ni inte redan vet (samtidigt som det inte får bli för personligt).

 

 

- Jag gillar att städa (observera att jag skrev gillar, inte älskar). Jag tycker det är mysigt på något sätt, jag liksom tänker och andas ut lite, är för mig själv. Likaså när det gäller att mocka och rensa granatäpplen (haha), jag tycker det är roligt och får tid att tänka.


- Jag har inte ätit godis sen 2011. Ganska duktigt av mig. Fler år ska det bli också utan godis.

 

- Jag tittar inte mycket på tv, men när jag väl gör det är det töntiga familjeprogram dvs Melodifestivalen, Så Ska Det Låta, Idol, Let's Dance, Mästarnas Mästare, Fångarna På Fortet, Gladiatorerna, X Factor och Talang (när det gick). Bara som exempel. Men ni vet de dära tv programmen som går kl 20.00 på typ fredagar-söndagar på ettan-fyran. Ja, de programmen.



- Jag älskar rymden och allting som har med rymden att göra. Jag älskar att läsa böcker om rymden, se på program om rymden, titta på rymden, prata om rymden, you get it. Dock är jag inte ett sånt proffs som kan namnet på alla planeter och stjärnor och galaxer, utan jag beundrar bara det på avstånd och tycker det är häftigt.

 

- Jag skulle vilja vara känd. Japp. Flickan som tycker det värsta som finns är att redovisa och prata inför folk, hon skulle vilja vara känd. Och inte en 'Sverige-kändis', utan... känd. På riktigt känd. Men det är bara i mina vildaste drömmar det är så.

 

- Jag är jämt orolig över något. Varje dag, varje timme, varje minut. Är det inte 'det vanliga' jag är orolig över så hittar jag något annat att oroa mig över. Det är för att jag överanalyserar allt och är inte något som det ska så... kommer någonting hända.

 

- Jag är stolt över den jag är. Jag gillar inte alltid mig själv, men jag är oftast stolt. För att jag vågar vara mig själv (åh nu låter jag egoistisk, för såhär 'får' man inte skriva i Sverige. I Sverige ska man vara lagom, inte bäst). Men jag är liksom inte stolt som i stolt, utan bara stolt. Det låter jätterörigt, och jag kan inte riktigt få fram det jag vill i text.

 

- Jag lyssnar jämt på musik och jag lyssnar mest på One Direction, Little Mix och Ed Sheeran. Har en spellista på 45 låtar (wow cooling) som jag lyssnar på jämt.

 

- Jag har/har i alla tider haft posters på mina väggar (vad heter det på svenska, planscher?). Ibland har jag sagt till mig själv att 'Nä nu tar jag ner bilderna för gott, får sätta upp lite tavlor istället' men det slutar alltid med att de åker upp igen för att jag känner mig 'tom' utan dem.

Genom åren har motiven dock varierat väldigt mycket. Allt från hästar överallt, till Twilight, Eric Saade, Ulrik, mina kompisar och nu One Direction HEHE.

 

- Jag är beroende av min mobil. Jag har den med mig jämt och skulle man skriva ner den tid jag tillbringar på den så skulle det bli väldigt mycket...

 

Fick bli en stor bild sen i somras, bara för att jag vill ha sommar.

Wow detta var innan tandställningen och allt haha.

 

Av Agnes - 14 mars 2013 14:13

För att ja, kollar man igenom mina rubriker så är de inte jättefina. Måste börja anstränga mig.


Men okej, iom att min fantasi är sämre än sämst så hade jag tänkt att göra en sån 30 dagar blabla sak. Jag snodde den (hihi) från http://rockslampa.blogg.se/ (checka in!) och ja... med detta så kanske mina inlägg blir lite roligare.

Och jag ska försöka skriva så utförligt som jag kan. Börjar idag, första inlägget kommer sen :)


Förresten vad tycker ni om min nya design? (skrattar högt i min ensamhet). Der är ju inte den finaste designen som finns, men jag bryr mig faktiskt inte och det pga två saker. 1. jag tycker att det är piss tråkigt att sitta och ändra färger, textsnitt (?), former, sidor och bla bla, och 2. jag är alltid inne på min mobil och där är allting vitt ändå så. Haha.

Men jag kände att min blogg har varit grå lite länge nu så det kanske är tid att ändra.


Liten uppdatering.

Idag slutade vi skolan kvart över ett (♥) vilket vi också gjorde i tisdags. Igår hade vi en slapp skoldag och i måndags hade vi studiedag. Jag gillar denna veckan, vi har inte gjort någonting HAHAH.

Jag kunde knappt sova inatt pga att min skrothög i munnen spände som tusan. Jag låg nog vaken mellan två och tre och det var ett under att jag ens somnade om... Och när jag väl gjorde det drömde jag om Niall. Underbara dröm.


Nej nu ska jag äta risgrynsgröt och sen ska jag göra läxa och städa hela huset.

 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards