agneskp

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Agnes - 30 mars 2013 19:55

Idag har varit en ganska bra dag, fram tills nu, för jag fick en sån fruktansvärd huvudvärk så jag vet inte... Usch.
Imorse vaknade jag halv sju (ALLTSÅ VARFÖR?) och somnade inte om... Så jag har varit vaken sen halv sju. Wey hey.
Sen stack jag till stallet, FÖR TRÖG SOM JAG ÄR FATTADE JAG INTE ATT DET INTE VAR RIDNING, så ja... Jag trodde det var lektioner. Så jag kom dit och bara "var är alla?...". Det var helt öde, omockat och skitigt. Efter några sms till folk och minuter av tänkande så insåg jag då att det inte var några lektioner, och att det inte skulle vara några heller, så jag fick tänka om. Jag började mocka istället. Jag trodde någon skulle komma till stallet efter ett tag, men när jag hade mockat alla 14 spiltor och boxar så hade det fortfarande inte kommit någon. Och det var fortfarande en timme kvar tills mina föräldrar skulle hämta mig (skulle till mina släktingar precis efter) så jag började sopa. Och fixa hos kaninerna. Jag blev klar med allting lagom tills mina föräldrar kom, så jag lämnade en lapp då ingen hade kommit.

Sen stack jag till mina kusiner (på pappas sida) och "firade påsk". Det känns ju inte riktigt som påsk, det är ju fortfarande snö ute. Eh.
Och nu sitter jag och tittar på Harry Potter (5:an). Eller, tittar och tittar, jag bloggar mest. Fast om några minuter blir det Fångarna På Fortet :)

Så... Glad Påsk allihopa!

Av Agnes - 30 mars 2013 18:38

Det bästa som hänt i mitt liv. 


MEN HALLÅ. VAD ÄR DET HÄR FÖR FRÅGA. Hur ska jag kunna svara på denna. Detta blir ju bara svårare och svårare...


Men okej. Det bästa som hänt i mitt liv är nog att jag liksom... Har det livet jag har. 

Jag har en underbar familj, underbara vänner, går i en 'underbar' klass, har möjligheten att få göra det jag älskar mest i mitt liv (ex rida, sjunga, dansa) osv. 

Liksom att jag har det så bra, och att jag föddes just i denna familjen är nog det bästa som hänt mig.


Jag vet, detta var ett tråkigt svar, men jag kommer inte på något bättre. Jag har liksom inte gift mig än eller ens skaffat pojkvän, och jag har inte fått barn osv... Det är sånt man brukar svara på såna här frågor, men jag har inte upplevt det än. Så därför kan jag inte svara det ^^


 

Skulle nu då hitta den perfekta bilden för att visa hur bra mitt liv är, med hamnade lite långt in i arkivet, fick ont i huvudet, så tar istället en gammal bild från första tävlingen. Jag var kanske 10-11?    

Av Agnes - 30 mars 2013 00:45

Oups, lite sent på det, men det är fortfarande dag 15 säger vi!

Den största förändringen i mitt liv. 

Okej. Den största förändringen... Alltså, det måste nog va när jag började rida. Det var på min åttaårsdag som jag fick min första orangea lapp, där det stod ungefär "Grattis Agnes på 8-års dagen blablabla, du får en ridlektion som du kan få rida blablabla hemma hos blablabla osv". Jag fick den av min faster, därav den orangea färgen.
Iaf, då, några dagar efter detta, så fick jag åka bort till några vi kände och rida min första ridlektion. Jag hade såklart ridit förr, men aldrig en hel lektion. Jag fick rida Lisa, en isabellfärgad islänning. Jag red för en kompis till min faster och mina föräldrar, Thea heter hon. Hon var kanske sjutton/arton då?
Hos henne red jag i kanske två år. Jag fick rida två-tre olika hästar, beroende på vilka som var där. Varje lektion varade i kanske två timmar, med andra ord lärde jag mig grymt mycket. (världens bästa Thea). Dock red jag kanske bara varannan vecka, men det räckte.
Jag minns att jag ett tag inte ville rida när jag väl var där, men när jag åkte hem ville jag bara dit igen (gillade att bara vara med hästarna). Det var nog mest pga en häst som hette Olle som jag inte "ville" rida. Jag red han ganska mycket och han var bokstavlig talat en apa att rida. Riktigt jobbig, men lärorik.
Sen, på vintern när jag var ungefär tio, så fick jag reda på en torsdag att jag skulle rida onsdagen därpå. På ridskola. Ooohh. Det var min s t ö r s t a dröm, och jag blev så lycklig när jag väl fick börja. Och här jag kvar. På ridskolan. Woho xd

Så detta är nog den största förändringen i mitt liv. Och nu är det en av de största delarna i mitt liv. Min livsstil. Hästarna och ridningen.

Första ridlektionen!

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards