agneskp

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Agnes - 17 mars 2013 21:41

Något som jag brinner för.
(om ni läser Rebeccas blogg, rockslampa.blogg.se, så ser ni att vi är på samma dag, och hon skrev nyss världens bästa "dag 4"- inlägg, men jag ska försöka att inte bli alltför synkad av henne xd)
Iallafall.
Så nu ska jag skriva om något jag brinner för. Eh. (tänk Agnes tänk). Vad förgyller mina dagar? Vad längtar jag till? Vad brinner jag för?

Alltså först måste jag nog säga musiken. Sång, musik, instrument. Allt som har med det att göra. Det har alltid varit en stor del i mitt liv, då jag varit omringad bland körmänniskor ända sen min födsel nästan. Först och främst träffades mina föräldrar via sången, och dom har hela mitt liv gått i kör. Det har resulterat i att jag nästan alltid varit med på deras körövningar och sjungningar i kyrkan. Jag kan kyrkan/församlingshemmet innan och utantill, efter alla de gånger jag sprungit runt och "lekt". Där har jag träffat, inte bara mina föräldrars "körkompisar", utan jag har också alltid varit omringad av jämngamla körsångare. Det har gett mig vänner för livet.
Sen då när jag var sju började jag på kör. Jag kände då praktiskt taget redan alla, men det var ändå roligt att få "vara med" på riktigt. Och där går jag kvar.
Folk frågar ibland varför jag går på kör, för det låter ganska "töntigt" att sjunga i kör. Liksom wey hey jag sjunger i kör. Men det är... Det går inte att förklara. Jag bara älskar att sjunga
i kör.
Sen sjunger jag ju liksom också typ... Själv haha. Hemma, i mitt rum, i duschen, alltid. Jag älskar att sjunga. Det låter inte alltid jättefint, men det är typ mysigt att sjunga. Jag är medveten om att jag inte är ensam om detta haha, alla sjunger nog hemma. Men ändå ;)

Sen brinner jag nog för (säger man "för"?) hästarna också. Jag har alltid älskat hästar. Jag fick tjata länge innan jag fick börja rida, och jag började när jag var åtta år. Vid den tidpunkten var hela mitt rum fyllt med hästplanscher, man såg inte färgen på tapeten bakom. Jag kunde sitta i timmar och bara läsa hästfaktaböcker, för att jag ville lära mig så mycket som möjligt. Jag ville kunna allt. Jag hade osynliga hästar, käpphästar, "cykelhästar", alla hästar man kunde ha. Förutom en riktig.
Jag var, och är fortfarande, en riktig hästnörd. Dock en stolt sådan. Hästnörd och körnörd. Det känns bra ;)
Sen såklart älskar jag ju andra saker med. Dansen, kompisar, djur. Men jaja.

Ja. Detta inlägget blev ju sådär. Men lite svårt att få fram sånthär tycker jag. Inte det "vanligaste" man går runt och tänker på, vad jag brinner för.

OBAMAS ELF, DONT WANNA BE OBAMAS ELF.

Av Agnes - 17 mars 2013 00:59

(en lite sen dag 3, men ändå)

Min bästa vän.
Okej. Senast jag hade en sånhär "min bästa vän" sak, så skrev jag "ingen nämnd ingen glömd" och det är lite så jag känner nu.
Hade jag bara haft EN vän så hade jag kunnat skriva om den personen, men nu är jag så lyckligt lottad så att jag har många fina vänner. Och jag kan inte bara plocka ut en av dom och skriva om bara den personen, eller skriva om alla, för det är jag för lat för.

Så ja, tyvärr. Detta blev världens tråkigaste inlägg nummer ett. Men jag hoppas ni klarar er ändå.


Råttis.

Av Agnes - 17 mars 2013 00:52

Alltså ursäkta mitt icke-bloggande. Idag har jag gjort ganska mycket och för första gången på länge har jag inte haft tid att blogga.
När jag vaknade i morse var planen att sticka till stallet som vanligt, men efter lite tänkande kom jag på att det inte skulle vara lönt då jag bara skulle hinna vara där i två timmar (det tar ungefär sammanlagt en timme att åka dit och hem), det kändes bara stressigt.
Så istället stannade jag hemma och försökte läsa läxa, gick sådär.
Vid kl 14.00 blev jag officiellt en typical Hässleholmare då jag åkte ner till torget (precis som alla Hässleholms invånare) för att se på Robin Stjernberg. Alltså ugh vad bra han är. Hela torget var fullsatt och solen sken. Allt var bara mysigt. Han sjöng On My Mind och You. Usch så bra.
Sen skulle alla Hässleholms viktiga människor (chefer, kommun-blabla) ge honom blommor och lyckönskningar och presentkort och ja. En massa fina saker som ingen orkar lyssna på.

Efter denna underbara halvtimme cyklade jag till Qpoolen för att där tillbringa resten av min kväll. Det var Junior-sm i brottning, och jag kan inte ett skit om brottning, men tyckte ändå det var ganska kul. Jag var där för att mamma var sjukvårdare där. Josefine kom sedan och joinade mig och vi tittade på alla finalmatcherna (20-25 st?). Eller, killarna var ju inte fula där haha så vi kollade inte bara på matcherna... ;) haha.
Men ja, detta är därför jag inte hunnit blogga. Eller jo, krasst sett hade jag hunnit, men all tid jag fick över mellan alla sakerna gick till att antingen checka Twitter, spela Candy Crush eller spela fotbollsspel.

Har jag berättat förresten om att jag såg Jesus Christ SuperStar i Kristianstad igår? Riktigt bra var den! Alla sångarna var jätteduktiga och fina. Klart sevärd!
Och idag (klockan är efter tolv xd) ska jag till Jan Brinks Hingstshow. Har varit där jättemånga gånger förut, har blivit lite av en tradition! Emelie hänger nog med, mys!

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards