agneskp

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Dag 4

Av Agnes - 17 mars 2013 21:41

Något som jag brinner för.
(om ni läser Rebeccas blogg, rockslampa.blogg.se, så ser ni att vi är på samma dag, och hon skrev nyss världens bästa "dag 4"- inlägg, men jag ska försöka att inte bli alltför synkad av henne xd)
Iallafall.
Så nu ska jag skriva om något jag brinner för. Eh. (tänk Agnes tänk). Vad förgyller mina dagar? Vad längtar jag till? Vad brinner jag för?

Alltså först måste jag nog säga musiken. Sång, musik, instrument. Allt som har med det att göra. Det har alltid varit en stor del i mitt liv, då jag varit omringad bland körmänniskor ända sen min födsel nästan. Först och främst träffades mina föräldrar via sången, och dom har hela mitt liv gått i kör. Det har resulterat i att jag nästan alltid varit med på deras körövningar och sjungningar i kyrkan. Jag kan kyrkan/församlingshemmet innan och utantill, efter alla de gånger jag sprungit runt och "lekt". Där har jag träffat, inte bara mina föräldrars "körkompisar", utan jag har också alltid varit omringad av jämngamla körsångare. Det har gett mig vänner för livet.
Sen då när jag var sju började jag på kör. Jag kände då praktiskt taget redan alla, men det var ändå roligt att få "vara med" på riktigt. Och där går jag kvar.
Folk frågar ibland varför jag går på kör, för det låter ganska "töntigt" att sjunga i kör. Liksom wey hey jag sjunger i kör. Men det är... Det går inte att förklara. Jag bara älskar att sjunga
i kör.
Sen sjunger jag ju liksom också typ... Själv haha. Hemma, i mitt rum, i duschen, alltid. Jag älskar att sjunga. Det låter inte alltid jättefint, men det är typ mysigt att sjunga. Jag är medveten om att jag inte är ensam om detta haha, alla sjunger nog hemma. Men ändå ;)

Sen brinner jag nog för (säger man "för"?) hästarna också. Jag har alltid älskat hästar. Jag fick tjata länge innan jag fick börja rida, och jag började när jag var åtta år. Vid den tidpunkten var hela mitt rum fyllt med hästplanscher, man såg inte färgen på tapeten bakom. Jag kunde sitta i timmar och bara läsa hästfaktaböcker, för att jag ville lära mig så mycket som möjligt. Jag ville kunna allt. Jag hade osynliga hästar, käpphästar, "cykelhästar", alla hästar man kunde ha. Förutom en riktig.
Jag var, och är fortfarande, en riktig hästnörd. Dock en stolt sådan. Hästnörd och körnörd. Det känns bra ;)
Sen såklart älskar jag ju andra saker med. Dansen, kompisar, djur. Men jaja.

Ja. Detta inlägget blev ju sådär. Men lite svårt att få fram sånthär tycker jag. Inte det "vanligaste" man går runt och tänker på, vad jag brinner för.

OBAMAS ELF, DONT WANNA BE OBAMAS ELF.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 31 december 2015 12:27

Detta är det första inlägget denna månaden, och det sista inlägget på länge. Vet inte om jag någonsin gått såhär länge utan att blogga, och det beror på att jag nu i December dragit ner mycket på mitt mobilanvändande, och insett att det inte är värt ...

Av Agnes - 29 november 2015 14:29


Såg Jonas Gardell i fredags med Rebecca. Det var underbart. Han är typ den bästa människan som finns. Såg Bjärnums höstshow förra helgen också. Alltså den skolan är helt fantastisk. ...

4

Av Agnes - 20 november 2015 14:26


Tydligen exakt fyra år sen jag fick reda på att Misty dog idag. Höll på att glömma. Lite sorgligt hur jag nästan glömmer något som en gång i tiden betydde så mycket för mig. ...

Av Agnes - 15 november 2015 20:31

Jag orkar inte med min mobil längre. Vilket är skönt. Men det är segt när jag vill blogga, för då behöver jag den. Nu är snart denna veckan slut och det har varit den underbaraste tema- och turnéveckan jag varit med om. Helt fantastisk. Har inte ...

Av Agnes - 30 oktober 2015 20:57


Ny gitarr. Finally.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards