agneskp

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Agnes - 2 januari 2012 21:59

Okej, nu ska jag skriva lite allvar här (haha oj, var det möjligt?)


Rökning

Hur jävla dumt är inte det? Det står på vartenda cigarettpaket att rökning dödar, rökning förkortar livet med 8 (?) minuter, att man får fula tänder osv.. Det är dyrt, men ändå är det så HIMLA många som röker! Asså, varför? Man lever bara en gång, så varför slösa bort det lilla sköra liv man han, genom att andas in sunkig rök?


Ska skriva några negativa saker med att röka:

det är beroendeframkallande

det är hilma dyrt

man åldras i förtid

det stinker

det skräpar det världen, cigaretterna slängs ju överallt

man får fula naglar och fult hår

man blir rynkig

det förkortar livet

man får hosta

man får lungsjukdomar


Och att röka är extremt ocoolt, töntigt, idiotiskt, osmart, trögt, dumt, fegt, och fult.

Man drabbar även sin omgivning, och man drar med sej fler folk t att röka.

Man stinker även, och vi som inte röker vill hellst inte kyssa ngn som luktar skunk i munnen, så man är inte direkt attraktiv, enligt mej.


SÅ. Nu ska jag skriva lite positiva och bra saker med att röka:

..

..

..

..

..



Kmr inte på NÅGONTING. Tyvärr.


Snälla, vi måste göra något åt alla som röker, för allt fler och fler börjar röka. JAG vill inte att min släkt och kompisar ska dö i förtid, för att dom gör någonting som inte har någon positiv effekt alls.


Så snälla, fall inte in i fällan. Var stark. Var rökfri.



Av Agnes - 2 januari 2012 09:01

.. emocore inte vill ta och funka idag heller.. suck oxå :/

Fast såg nu att dom skulle fixa det på förmiddagen, så nu blev jag glad igen xd


Rekord mycket läsare igår! Tack :') ska inte säga hur många läsare det var, då börjar ni väl garva, för så många var det inte, om man gämför med andra heheee..


Btw, kolla denna videon.. SÅ söt xd


http://www.youtube.com/watch?v=wRXXDmdXWFo

(datan cp:ade, så det gick inte att förhandsgranska klippet, men tror ni överlever ändå ^^)

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards