agneskp

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Agnes - 18 januari 2015 21:17

Jag älskar Pirates of the Caribbean-filmerna. På riktigt älskar. Dom är underbara. Ibland ser man ju filmer som man bara "shit jag vill vara som dem/leva i deras värld" (ofta Harry Potter och liknande) och så känner jag när jag ser Pirates of the Caribbean-filmerna. Jag vill vara en pirat. Segla rundor, leva på ett skepp, kunna slåss med svärd. Jag vet att jag låter så töntig, för pirater plundrar och mördar och stjäl saker, men jag vill vara typ en god pirat.
Dock hindrar detta inte mig från att vara på piraternas sida i dessa filmerna. De onda, giriga, skitiga piraterna. Som slåss mot de 'goda' engelsmännen. Jag hejar alltid på piraterna.

Vad är det för fel på mig.

Av Agnes - 18 januari 2015 14:18

Denna helgen har gått snabbt men ändå sjukt långsamt.


I fredags eftermiddag stack jag hem till Astrid efter skolan. Vi skulle ha hennes årliga sova-över-födelsedags-träff, för säkert åttonde året i rad. Vid sex-halv sju kom Josefine och Julia och strax efter det lagade vi tacos. Sen gjorde vi inte så mycket mer än att snacka, äta sjukt mycket, kolla på Johan Glans och titta i skolkataloger.


Morgonen efter (igår) vaknade vi vid halv elva för att Josse och Julia skulle hem vid 11. Jag och Astrid spenderade dagen med att kolla på youtubeklipp och gamla bilder. Vi åt tacofärs och pasta (mums) till lunch och det var så skönt att bara göra ingenting men ändå umgås med en av sina bästa vänner.


Vis sju var jag hemma igen och då åt jag lasagne och kollade på A Million Ways to Die in the West. Såg den på bio i somras och har sen dess velat att min familj ska se den, och dom tyckte den var bra så det var kul. Idag vaknade jag vid 12 och har inte gjort mycket sen dess. Åt både frukost och lunch under samma timme (mätt som in i just nu) och har sen dess kollat på Zoey 101 (<333333) och tittar just nu på freestyle eller vad tusan det heter, alltså när dom hoppar på pucklar och gör trix (med skidor då). Har alltid haft en liten avlägsen dröm att bli grym på skidåkning och tävla i det pch sånt, älskar att åka skidor. Gick ut den svåraste skidgruppen (med svarta backar hehe) när jag var typ 8 år gammal, så jag kan jag det där med att åka skidor. Dock har jag knappt åkt sen jag var 12, saknar det jättemycket och längtar tills jag får göra det igen.


 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards