agneskp

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Agnes - 1 januari 2015 22:26

Shit alltså, jag är en jäst degklump just nu, jeeez. La mig sju i morse, vaknade vid tolv och har kollat på fem timmar Family Guy och ätit pizza. Typ. Det är det enda jag gjort idag.

Gårdagen var sjukt lyckad, hade jättetrevligt. Det hela "började" med att Esther kom vid tre, då hon inte kunde komma senare. Vi fixade oss och gick och köpte bär på Coop innan Amanda och Nellie kom vid halv fem. Då ställde vi oss och lagade mat, kyckling i ugn och bandpasta, och det blev sjukt gott. Vilka kockar vi är alltså. När vi satt och åt kom Madde som hade gått enda från stationen och joinade vårt gäng. Tilda var även med, men hon bor ju här så hon anlände bara lite smidigt sådär när vi skulle äta.
När vi ätit upp kunde vi inte komma på något att göra så vi hämtade vårt gamla kareoke från källaren och sjöng schlagerhits från 2003 och rockklassiker. Åh vad kul det var, jag blev helt hes. Sjunga kareoke med esteter är något alla borde göra, det är verkligen en upplevelse.
Jaja, vi sjöng kareoke i säkert två timmar innan vi blev hungriga och åt efterrätt, egengjord maräng med egengjord glass, grädde och bär. Supergott. När vi var klara med det lekte vi charader som jag gjort några dagar innan. Det roliga var att jag hade skrivit dem sent på kvällen så jag trodde jag hade skrivit upp en massa roliga och kreativa charader, när jag egentligen var skittråkig. Hahahah. Men vi hade kul ändå. Mitt under charaderna kom Jacob från en annan fest för att joina oss, och smälte in väldigt smidigt in the gang. Efter det hade vi ett quiz om 2014 som Nellie och Esther gjort (jag och Madde vann ;))) ). Det var skitkul, en massa varierande frågor och tävlingar och det tog nästan en timme.
Plötsligt var klockan kvart i tolv. Vi tog vår cider, lilla fyrverkerilåda och ballonger och gick ut. Vi tänkte att hm vi kanske hinner få upp våra ballonger innan tolvslaget. Eh nej. En gick sönder och en började brinna så vi fick släcka den med en massa vatten. Den tredje ballongen fick vi, efter många om och men, upp i luften, men det var typ kvart över tolv :|
Efter att ha skålat, kramats och gott-nytt-år'at gick vi ut en sväng för att få lite luft. Vi gick bland annat inom Tildas och min faster för att önska gott nytt år och låna toan heh :)
Sen gick vi hem, sjöng lite kareoke till innan vi satte oss på vardagsrumsgolvet och satt där i fem timmar, till halv sju på morgonen. Vi lekte "vem i rummet" i någon timme och sen satt vi bara och pratade. Sjukt mysigt.
I morse när jag vaknade vid tolv hade redan Nellie, Madde och Amanda stuckit hem, så det var bara Esther kvar (Jacob gick hem vid sju). Så jag och Esther åt frukost innan hon stack hem och snart därefter inledde jag min slappaste dag ever. Ja. That was it. Sjukt nöjd med mitt nyår, det kunde inte blivit bättre.

Ha det gött people.

Av Agnes - 1 januari 2015 15:45

Gjorde denna listan förra året så kände att tja varför inte göra den i år igen. 


Gjorde du något i år (2014) som du aldrig gjort förut?

- jag började töja mitt öra

- jag var på fest

- jag sprang på en orienteringstävling

- jag miste en nära vän

- jag såg Ed Sheeran live

- jag såg 5SOS live

- jag följde under en tid tre tv-serier, har aldrig gillat serier förr

- jag la upp min första egna låt på youtube

- jag såg filmer och läste böcker som jag fram tills i år sett ner på heh

- jag fick min första (dock inte egna) elgitarr

- jag fick en underbar loop-pedal

- jag började dubbla på dansen


Hur har ditt 2014 varit?

Underbart. Jag har mått så bra, och gjort så mycket roliga saker. Har inte mått dåligt alls och umgåtts med underbara människor. Jag har gjort saker som gjort mig lycklig och gjort det bästa av sitiationer jag inte känt mig bekväm i.


Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?

Har två stycken.

Den 25 juli. Då somnade min älskade kanin in efter sex år hos mig. Hon hade varit sjuk under en längre tid så det var det rätta valet, men det kändes ändå hemskt och jag saknar henne fortfarande skitmycket. 

Kommer heller aldrig glömma den 11 november. Det var dagen jag såg Ed Sheeran live efter år av väntan. En av de bästa dagarna i mitt liv.


Vad är din största framgång 2014? 

Samma som förra året, jag har mognat och vågar mer. I oktober stod jag på en scen och sjöng, själv, och tyckte det var sjukt kul ( https://www.youtube.com/watch?v=tyvKxRXhsA0 ), och det skulle jag inte klarat lika bra för något år sen. 


Bästa köpet? 

Ed Sheeran-biljetterna, mina vagabond-skor, mina stora koftor, mina töjningar, min loop-pedal och Ed Sheerans självbiografi (de två sista köpte inte jag, fick dem i julklapp, men räknar in dem ändå).


Vad spenderade du mest pengar på? 

Kläder. Har shoppat sjukt mycket. Även biljetter till olika konserter och liknande. 


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Det mesta. Ed, skolan, mina kompisar, musiken, mat, livet.


Vilka sånger kommer påminna dig om 2014? 

Stay Alive med Jose Gonzalez, alla låtar från Ed's album "x", Piece of my Heart med Janis Joplin, Take Me to Church med Hozier, Crosstown Traffic med Jimi Hendrix, Soulshone och Mama med Beth Hart och så lite låtar med 5SOS, The Ark, Mumford and Sons med mera. Även såna låtar som typ All of Me, men de är så uttjatade.


Vem har du umgåtts med mest? 

Astrid, några klasskompisar (Emma, Nellie, Madde, Esther mm), Rebbe. Finns väl inte så mycket mer att säga, har inte fått så många nya vänner men har kommit enormt mycket närmre mina redan existerande vänner. 


Har du haft ett förhållande under 2014? 

Nej.


Vart reste du under 2014? 

Stockholm x2, USA, Danmark (yay).


Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015? 

En massa tid, så att jag kan göra allt jag vill ha tid med :))))


Vad gjorde du på din födelsedag? 

Gick upp halv sex, åkte tåg i fyra timmar, fotade på studentbalen och sov. Hade typ feber och mådde skitdåligt.


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? 

Hm. Tror inte det. Allt som hände hände av en anledning och på "rätt tid". 


Vem saknade du? 

MeeShee. Och mina kompisar under sommarlovet. 


De bästa nya människorna du träffade? 

Kompisar från twitter, ettorna på estet (har fått en massa nya vänner i ettan) och alla trevliga människor i USA. 


Vad vill du säga till dig själv inför 2015? 

Kör på! Fortsätt som du gör, lägg tid på det du älskar och sitt inte en hel dag vid mobilen.


En massa bilder från 2014. (läser du från mobilen är bilderna suddiga, antingen får du klicka på dem eller läsa via datorversionen)

                                                                                                                                                                                             

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards