agneskp

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Agnes - 13 januari 2015 23:09

Denna veckan blir spännande. Att gå från att inte ha tränat på ett helt lov till att dansa måndag, tisdag x2, onsdag och torsdag. Hur slutkörd kommer jag inte vara på fredag?
Men på fredag får jag inte vara alltför trött, för då ska jag och Josse till Astrid på hennes årliga sova-över-i-samband-med-födelsedags-grej. Tror det är åttonde gången. Ska bli skitkul :')

By the way så har jag börjat töja öronen. Vet inte om jag har skrivit om det här på bloggen förr, men den 2 december (inte för att vara exakt eller så) tog jag tag i något jag velat göra i flera år och tryckte, (med våld) in en 2mm töjning i min ena öronsnibb. Det gjorde ont som tusan och blödde och grejer, men efter typ två veckor gjorde det inte ens ont längre. Nu har jag i en 3mm som inte alls gjorde ont att sätta i, men råkade sova snett på den för någon vecka sen så den nu gör ont (det är komplicerat, idek). I slutänden vill jag ha 10mm tror jag, har inte bestämt mig för det eller 8mm. Och jag vet att man inte ska stressa med det, men mitt mål är att nå iallafall 8mm till sommaren. Det kanske är helt orealistiskt, vad vet jag, jag har ju aldrig töjt ett öra förr? Men man kan ju alltid hoppas.

Åh, den sista saken. Beställde siestabiljett idag. Camping och grejer (dock ska jag inte campa, men det är kul att komma in dit. plus att biljetterna var billiga. typ extrapris). Det roliga är att detta blir tredje gången jag är på Siesta, men första gången jag köper en biljett själv. Har haft så snälla kompisar innan som gett mig födelsedagspresenter och grejer. Men jaja. Så den 3-4 juli kommer jag, Astrid och Josse rocka rundor på Siesta. Förhoppningsvis blir det skitkul.

Jag och Esther på nyår. Mamma, pappa, barn.

Av Agnes - 13 januari 2015 00:12

- använde min nya jacka som jag köpte i helgen för första gången. kändes så skönt att vara varm när man cyklade, är van vid att det blåser igenom kläderna

- hade en fruktansvärt rolig idrottslektion. dansade med ettorna. och då menar jag pardans, polka och schottis och sånt

- hade årets första ensemblelektion där vi spelade "Act My Age". det var skoj

- stack till donken Tilda, Jacob, Adrian och Simon. åt en massa pommes och glass och hade ballongkrig

- cyklade hem med ballongerna på pakethållaren. omg

- skrev inte klart min uppsats. eventho i should have

- fick hem Tildas och min MacBook Pro. tog en massa bilder med den och alla roliga filter man kan lägga till, trots att jag knappt vågar röra den så fin den är

- kollade klart på The Host. fruktansvärt bra film, rekommenderar den verkligen

- gick och la mig aldeles för sent och kommer därför vara svintrött imorgon

Ja, detta var då min tråkiga/roliga/korta/långa dag. Vill blogga mycket mer än vad jag hinner med, är just nu ganska stressad över livet. Tankar snurrar i min skalle som jag bara vill skriva ner här, men jag hittar varken orden eller tiden till att göra det. Jaja, det kommer när det kommer.

Håller på att planera mycket inför 2015 nu också. Cv't ska skickas in till affärer i jakt på sommarjobb, biljetter till Siesta ska köpas, en ev London-helg med min kära vän ska planeras. Jag försöker att få ekonomin att gå ihop, samtidigt som jag försöker jobba när jag hinner OCH ha "skoj" då och då. Har några fester inplanerade i vår och vill även hinna "spela in"/skriva några låtar. Nae alltså, det är ganska mycket med livet och det stressar mig. Hoppas bara inte att jag glömmer bort att leva. Det är ju trots allt den bästa stunden i mitt liv just nu.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards