agneskp

Alla inlägg under november 2014

Av Agnes - 12 november 2014 21:49

Igår var en av de bästa kvällarna i mitt liv.


Jag såg honom. Live. Killen som blev känd för mig då han släppte en låt vid namn "The A Team" år 2011. Killen som jag lyssnat på sedan dess och aldrig tröttnat på. 

Killen som betyder enormt mycket för mig och som jag älskar mer än till månen och tillbaka.


Ed Sheeran.


I april släpptes biljetter till Ed Sheerans turné och därav konsert i Danmark, men trots att jag gjorde allt jag kunde lyckades jag inte få biljetter. Jag grät i en hel dag.

En månad senare släpptes nya biljetter. Jag fick ett mejl någon vecka innan om att konserten skulle flyttas till en större lokal och nya biljetter skulle säljas och jag kände mest att oHMYGOD NU DÖR JAG. Så den andre maj satte jag mig med pappas kreditkort och klickade upp Billetlugen exakt kl 10.00 . Och jag fick en biljett. Jag skulle se the love of my life. I verkligheten. På riktigt. ( http://aggekp.bloggplatsen.se/2014/05/02/10683090-en-kvall-ett-kop-en-biljett/ ). Jag grät hela denna dagen också, men av en helt annan anledning.


Så igår var det då dags. Som jag hade längtat. Under jobbiga stunder i somras kunde jag bara tänka på att jag skulle se Ed live i November och då börja gråta, det var för bra för å vara sant.

Jag tog tåget mot Köpenhamn lite över 16.00, men pga lite problem fick jag hoppa av i Malmö, köpa ny biljett och hoppa på nästa tåg så jag var framme runt 18.00 . Lite segt, men jag kom fram helskinnad (annat hade varit förvånande). Väl framme mötte jag min twitter-kompis Agnes, och åh vad mysigt det var. Hon är första kompisen jag träffat från internet och det var så kul. Hon var jättemysig och det kunde inte blivit bättre.

Efter att vi hälsat på varandra och gett varandra en massa "åh vad fin du är"-kommentarer började vi gå mot Forum (efter några minuter av "var fan ska vi?"). Vi kom fram kanske 18.30 och ställde oss i den redan sjukt långa kön.


Där stor vi hur länge som helst, kom inte in på Forum förrän 19.55, men med så trevligt sällskap gjorde det inget. Vi skiljdes sedan åt och satte oss på våra platser (jag hade platser på sidobalkong och hon på bakre balkong). Förbandet som spelade var sjukt bra och hette Saint Raymond. Har faktiskt lagt till lite låtar i min spellista av dem, de var så mysiga. När de var klara hann jag gå på toa och köpa en cola och sekunden då jag satte mig på min plats igen (mellan en sjukt snygg kille och en typ 20-årig tjej) kom Ed ut.


Alltså. I säkert 20 minuter satt jag och grät. Han fanns. Han stod framför mig. Han var i samma lokal som mig. Ed Sheeran existerar på riktigt. Jag kunde inte förstå det. Och han var snygg. Och begåvad. Och rolig. Och precis så underbar som man förväntade sig att han skulle vara. 


Han sjöng Don't. Han sjöng I'm a Mess. Han sjöng You Need Me Man I Don't Need You. Han sjöng The A Team. Han sjöng Bloodstream. Han sjöng Tenerife Sea. Och han sjöng Give Me Love.

 

Alla dessa låtar jag gråtit till. Alla låtar som jag skrattat till. Alla låtar jag lyssnat på när jag känt mig ensam, eller när ingen har förstått mig. Alla låtar som funnits där som terapi för mig. Och han stod bara meter ifrån mig och sjöng dessa. Under en och en halv timme fick jag stå och skrika, njuta, skratta, gråta och sjunga med personen som gjort så många av mina dagar till de bättre. Som fått mig att le. Som fått mig att känna mig mindre ensam.


I efterhand är konserten bara en dimma. Den varade i flera år men också bara i några sekunder. Jag hann ta in så mycket samtidigt som jag skulle behöva tio konserter till för att ta in allt. Samtidigt som jag önskar att jag njutit mer så vet jag att jag tog vara på vartenda sekund. Det var en och en halv timme av ren lycka. Det var en och en halv timme som kommer att placera sig högt på min topp tio-lista.


Det var en och en halv timme med bara Ed Sheeran.

     

Av Agnes - 9 november 2014 21:23

Av Agnes - 8 november 2014 00:15

Okej. 

Jag har bloggat skitdåligt denna veckan. Jag är ledsen. Men har haft så mycket. Och det har varit den roligaste veckan på länge.


I söndags var jag på Astrids Lindgrens värld med Rebbe och det var så mysigt. Hon hade fribiljetter och det var någon höstmarknad där så vi tänkte att tja why not. Söndag morgon kl 8.30 var vi alltså iväg med bilen. Tre timmar körde vi och vi sjöng och dansade och hade det asnajs. Sen kom vi fram, åt lite, kollade på Pippi Långstrump och Rasmus på Luffen (som tydligen hittade hem?) och handlade lite. Jag köpte, tja förutom typ brända mandlar, en sjal, ett halsband (bästishalsband yäääy <333) och världens godaste té med smak av kardemumma, kanel, nejlikor, ingefära och något indiskt chai-mojs. Nomnom.

Vid 18.00 åkte vi hem igen, denna gången med Mattias också, då han skulle hem efter 9 dagars jobb. Vi stannade i Växjö på McDonalds (där jag träffade min f.d mattelärare?) och råkade sen köra norrut i en halvtimme innan vi insåg att vi var påväg åt fel håll hehe. Så jag kom hem vid tio ungefär och då var det straight to bed om man säger så. Men det var skitmysigt på Astrid Lindgrens värld, mycket tack vare att det var Rebbe jag var där med :')


I måndags började vi med temaveckan woho. Vi ska nänmligen på turné nästa vecka och har därför repat hela veckan. Temat är *dududuuduumudumudum* FLOWER POWER. SÅ FETT. Alltså det är så kul jag orkar inte. Låtarna äger, atmosfären under konserten är så avslappnad och härlig och jag har faktiskt fått en massa nya vänner bara denna veckan. Har varit mer med ettorna och treorna, suttit kvar i skolan efter att vi slutat (satt i 3.5 timmar i tisdags heheh) och bara haft det gött. Det har varit så kul.

Idag hade vi då genrep och genomdrag och omg detta var typ bästa dagen på länge. Vi har gått klädda som hippies hela dagen och åt pasta mitt på torget. Alltså mitt på torget, på marken. Vi såg så coola ut. Jag har även haft as kul då jag har både spelat, dansat och sjungit. Konserterna kommer bli så feta. 

Efter skolan åt vi (jag, Josephine, Madde, Emma, Jacob, Esther, Johannes, Jens och Nellie som tyvärr var tvungen å gå tidigt) på Chicco (så dyrt?). Det var så mysigt. När vi köpt kladdkakor allihopa insåg vi att det var kladdkakans dag och blev helt glada yay.


Nu ikväll har jag bara ätit och kollat på Idol och Diggiloo (och ätit kladdkaka igen...). Nu ska jag duscha och lägga mig då jag ska till Väla imorgon med Nellie och mina päron wohoooo.


Osammanhängande inlägg, jag vet, men jag är trött okej? 


FLOWER POWER.

         

Av Agnes - 7 november 2014 22:43

Detta är inte fangirling. Det är inte idoldyrkan. Jag har varit galen över många kändisar, men detta är inte samma sak. Jag har gråtit över bandmedlemmar, velat vara deras flickvän och varit kär i dom. Men detta är inte samma sak. Jag är inte kär.

I just simply love him.

Av Agnes - 1 november 2014 15:26

Jag har varit i Stockholm. I fyra dagar. Och hälsat på mina älskade kompisar.


Åkte upp i tisdags. Jag och Alice satt i en kupé och det var sååå mysigt. Kändes som om vi var påväg till Hogwards. Först satt vi med några gamlingar och sen kom en gammal gubbe med sitt barnbarn. Men det var så mysigt, med mycket plats och ja. Vi kände oss som Harry Potter.

  


När vi kom fram mötte vi Emil och Oliver på centralstationen i Stockholm. Det var ett kärt återseende (låter det tantigt att säga så?). Efter lite kramar and stuff åkte vi hem till Oliver i Nacka och lämnade våra väskor och åkte sedan tillbaka in till stan igen. Där traskade vi rundor lite och åt pizza på Pizza Hut. Efter det åkte vi tillbaka till Nacka och la oss på deras skoltag och tittade på stjärnorna

På kvällen gick vi upp på "loftet" och kollade på film.  Vi såg Sherlock Holmes och jag hann se hela filmen innan jag insåg att jag redan hade sett den innan. Jag tyckte den var sådär, serien är sååå mycket bättre.


Nästa dag vaknade vi sent och åt frukost vid ett kanske. Sen åkte vi in till stan. Vi strosade rundor en massa, gick upp på en kulle med utkik över hela innerstan och shoppade inne i en Vintageaffär. Köpte en kofta som jag är käääär i, den är helt underbar. Inne i affären gick det bara runt en massa coola människor, jag ville inte ut därifrån. Tyvärr var det ganska dyrt, trots att det var en form av second hand.

På kvällen lagade vi tacos och kollade på en tredjedel av skräckfilmen Halloween, innan jag sa att den fick mig att må dåligt (lol) så vi kollade på en massa Feix Recenserar. Sååå mysigt, det blev ganska sent denna dagen också, somnade kanske vid fyra?


I torsdags vaknade vi ännu senare (suck) fast att vi ville upp tidigt, och frukosten blev om möjligt ännu senare. Vi gjorde inte så mycket denna dagen, gick ut och gick till en lekpark där vi stannade i kanske en timme (heh) och sen spelade vi tv-spel (samma som vi spelade när vi var där förra året <3). På kvällen åt vi på Daisy's, en jättemysig lokal typ hamburgar-kiosk? Supermysig och familjär, snubben i kassan var så trevlig. Åt en hamburgare med bacon och ost NOM NOM.

På kvällen kollade vi på lite Felix Recenserar och sedan Hundraåringen Som Gick Ut Genom Fönstret och Försvann. Har sett den förr men kollade ändå. Dock var jag väldigt trött och sov bort kanske en timme av filmen? :| 

Efter filmen hade vi tänkt att gå och lägga oss men ended up i Olivers säng (allihop...). Där låg vi och pratade hur länge som helst innan jag tänkte att nae fan nu får vi gå och lägga oss. Tror jag somnade vid halv sex heh.


I går väckte Alice mig vid nio men jag blev skitsur och sov till elva då Emil och Alice kom å väckte mig. Vi åt en snabb frukost och åkte sedan till en kinaresturang där vi åt buffé mums. Sen tog jag och Alice tåget vid fyra och tja, det var det. Åkte dock i världens mysigaste tåg som var värsta retro, med träinredning och grejer. Sååå mysigt.


Saknar redan my gang. Hoppas att det inte behöver ta ett år innan vi ses igen (har träffar Alice några gånger då vi bor nära varandra, och Emil träffade jag som hastigast i början av sommaren, men Oliver träffade jag för ett år sen :c)


Vi tog en massa bilder, förhoppningsvis kommer det upp några här.

 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards