agneskp

Alla inlägg den 1 november 2014

Av Agnes - 1 november 2014 15:26

Jag har varit i Stockholm. I fyra dagar. Och hälsat på mina älskade kompisar.


Åkte upp i tisdags. Jag och Alice satt i en kupé och det var sååå mysigt. Kändes som om vi var påväg till Hogwards. Först satt vi med några gamlingar och sen kom en gammal gubbe med sitt barnbarn. Men det var så mysigt, med mycket plats och ja. Vi kände oss som Harry Potter.

  


När vi kom fram mötte vi Emil och Oliver på centralstationen i Stockholm. Det var ett kärt återseende (låter det tantigt att säga så?). Efter lite kramar and stuff åkte vi hem till Oliver i Nacka och lämnade våra väskor och åkte sedan tillbaka in till stan igen. Där traskade vi rundor lite och åt pizza på Pizza Hut. Efter det åkte vi tillbaka till Nacka och la oss på deras skoltag och tittade på stjärnorna

På kvällen gick vi upp på "loftet" och kollade på film.  Vi såg Sherlock Holmes och jag hann se hela filmen innan jag insåg att jag redan hade sett den innan. Jag tyckte den var sådär, serien är sååå mycket bättre.


Nästa dag vaknade vi sent och åt frukost vid ett kanske. Sen åkte vi in till stan. Vi strosade rundor en massa, gick upp på en kulle med utkik över hela innerstan och shoppade inne i en Vintageaffär. Köpte en kofta som jag är käääär i, den är helt underbar. Inne i affären gick det bara runt en massa coola människor, jag ville inte ut därifrån. Tyvärr var det ganska dyrt, trots att det var en form av second hand.

På kvällen lagade vi tacos och kollade på en tredjedel av skräckfilmen Halloween, innan jag sa att den fick mig att må dåligt (lol) så vi kollade på en massa Feix Recenserar. Sååå mysigt, det blev ganska sent denna dagen också, somnade kanske vid fyra?


I torsdags vaknade vi ännu senare (suck) fast att vi ville upp tidigt, och frukosten blev om möjligt ännu senare. Vi gjorde inte så mycket denna dagen, gick ut och gick till en lekpark där vi stannade i kanske en timme (heh) och sen spelade vi tv-spel (samma som vi spelade när vi var där förra året <3). På kvällen åt vi på Daisy's, en jättemysig lokal typ hamburgar-kiosk? Supermysig och familjär, snubben i kassan var så trevlig. Åt en hamburgare med bacon och ost NOM NOM.

På kvällen kollade vi på lite Felix Recenserar och sedan Hundraåringen Som Gick Ut Genom Fönstret och Försvann. Har sett den förr men kollade ändå. Dock var jag väldigt trött och sov bort kanske en timme av filmen? :| 

Efter filmen hade vi tänkt att gå och lägga oss men ended up i Olivers säng (allihop...). Där låg vi och pratade hur länge som helst innan jag tänkte att nae fan nu får vi gå och lägga oss. Tror jag somnade vid halv sex heh.


I går väckte Alice mig vid nio men jag blev skitsur och sov till elva då Emil och Alice kom å väckte mig. Vi åt en snabb frukost och åkte sedan till en kinaresturang där vi åt buffé mums. Sen tog jag och Alice tåget vid fyra och tja, det var det. Åkte dock i världens mysigaste tåg som var värsta retro, med träinredning och grejer. Sååå mysigt.


Saknar redan my gang. Hoppas att det inte behöver ta ett år innan vi ses igen (har träffar Alice några gånger då vi bor nära varandra, och Emil träffade jag som hastigast i början av sommaren, men Oliver träffade jag för ett år sen :c)


Vi tog en massa bilder, förhoppningsvis kommer det upp några här.

 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards