agneskp

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Hade tråkigt

Av Agnes - 14 augusti 2014 20:13

Hittade frågorna på nån blogg, så jag snodde dom hheheh.

1. Om du fick välja att leva i en TV-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Hm, tror jag skulle valt Awkward. Mestadels för att det visar så man tror High School är, det skulle vara kul att uppleva. Sen är där ju en massa snygga killar också hehe. 

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Allt från "superkändis" till delfinskötare. Vem ville inte bli delfinskötare som liten? Dock har jag aldrig velat bli "prinsessa".

3. Vilken är din favoritdoft?

Det finns så m å n g a. Nygräddad jordgubbspaj, doften av popcorn, våt asfalt, sommarvarm häst, renbäddad säng... Finns så många dofter jag tycker om. 

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

Inne i en turnébuss som körs runt av något coolt band. Eller mitt ute på en öde ö där ingen någonsin kommer störa mig. 

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?

Poppar en påse popcorn, berättar för alla människor jag tycker om att jag tycker om dom, berättar för de människor jag varit kär i att jag tyckt om dom, spenderar tid med min familj, skriver en låt och kysser nån. 

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?

Det faktum att jag inte varit en tjej? Jag hade varit tanig, kort, ginger och finnig, men förhoppningsvis ganska rolig (och awkward). Hade nog gått genom hela min ungdom och blivit friendzonad.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?

Den var svår, använder inte så mycket verktyg. Men kanske nagelsaxen?

8. Vad gör du om tio år?

Ska jag vara lite mer specifik och inte bara svara "är tio år äldre" så hoppas jag att jag jobbar som musiklärare på ett gymnasium. Förhoppningsvis har jag en pojkvän som jag bor tillsammans och vi kanske har t.o.m barn? 
(sen att min högsta dröm är att bli sångerska/musikalartist och bo i USA och leva på musiken är en helt annan sak. även skådespelare hade varit sååå kul)

9. Vilken är din bästa danslåt?

Alltså, all musik går att dansa till.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?

En massa kläder, precis som jag vill ha dom och som jag själv kan använda. Tänk vad skönt att slippa gå runt i affärer och bara "varför har denna affären inga snygga kläder????"

11. Hur skulle du hantera situationen om du vann typ 108 560 000 euro?

Jag hade förmodligen flippat ur, skänkt en ganska stor summa till välgörenhet och köpt en massa fina presenter till folk. Sen hade jag rest någonstans och jobbat som volontär resten av mitt liv. 

12. Vad tycker du om ordet "hen"?

Trots att jag sällan säger det (tänker bara på hönor) så gillar jag det. Det finns folk som känner sig som hen och vill bli kallade för det, och då tycker jag att man ska göra för det.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?

Ingen aning. Är skitdålig på att laga mat och baka, men gillar mina kladdkakemuffins som alla än så länge också uppskattat. Gott och enkelt! 

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Lagom, närodlat och ekologiskt är bäst. 

15. Är du beroende av något?

Min mobil (sad but true), mitt acne-medel (even more sad but true) och musik (klyschigt but also true).

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Emoband som Never Shout Never och Broder Daniel. För att jag var förvirrad, lost och inte mig själv under tiden jag lyssnade på dom.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Nae, faktiskt inte. :(

19. Finns det någon reklam du tycker är bra?

Nae, den mesta reklamen är dålig. Sämst är Lendo-reklamerna. Tycker dom är så obehagliga. 

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Jag hoppas inte det, men troligtvis är jag det. Utseendemässigt ser jag typ likadan ut och personlighetsmässigt har jag kanske bara ändrat mig på det sättet att jag blivit klokare. 

Agnes goes Patrick Stjärna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 31 december 2015 12:27

Detta är det första inlägget denna månaden, och det sista inlägget på länge. Vet inte om jag någonsin gått såhär länge utan att blogga, och det beror på att jag nu i December dragit ner mycket på mitt mobilanvändande, och insett att det inte är värt ...

Av Agnes - 29 november 2015 14:29


Såg Jonas Gardell i fredags med Rebecca. Det var underbart. Han är typ den bästa människan som finns. Såg Bjärnums höstshow förra helgen också. Alltså den skolan är helt fantastisk. ...

4

Av Agnes - 20 november 2015 14:26


Tydligen exakt fyra år sen jag fick reda på att Misty dog idag. Höll på att glömma. Lite sorgligt hur jag nästan glömmer något som en gång i tiden betydde så mycket för mig. ...

Av Agnes - 15 november 2015 20:31

Jag orkar inte med min mobil längre. Vilket är skönt. Men det är segt när jag vill blogga, för då behöver jag den. Nu är snart denna veckan slut och det har varit den underbaraste tema- och turnéveckan jag varit med om. Helt fantastisk. Har inte ...

Av Agnes - 30 oktober 2015 20:57


Ny gitarr. Finally.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards