agneskp

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Agnes - 1 februari 2015 23:37

Igår stack jag på konsert med estet. Det var i Malmö och vi såg Lisa Miskovski och Magnus Tingsek tillsammans med Malmös symfoniorkester. Jag hade varken låga eller höga förväntningar på kvällen. Tyckte mest det skulle bli en kul grej.

Emma hade taggat inför denna konserten sen vi fick reda på den i december. Jag har inte fattat varför hon längtat så mycket.

Igår förstod jag.

Lisa var duktig. Hon sjöng mysigt och orkestern var duktig. När hon hade sjungit typ tre låtar tackade hon för sig sålänge och lät Magnus ta plats på scen. Emma höll på att spricka av glädje och äntligen förstod jag varför hon taggat så inför detta.

Magnus var fantastisk. Alltså, det är helt sjukt, jag önskar jag kunde förklara bättre men jag har inga ord. Jag kunde bara typ tre låtar (lyssnade på honom väldigt mycket för något år sen) men det gör inget för snart lär jag kunna fler heh. Lär stalka honom... Men alltså. Sättet han sjöng på, rörde sig på, musicerade, spelade, gick, pratade, alltså shit. Jag smälter. Han var så bra. Han sjöng så bra. Han rörde sig så bra. Åh.

Jag älskar att bli positivt överraskad, och detta gick verkligen över mina förväntningar. Magnus är en av de musiker som är fruktansvärt bra på youtube/spotify/whatever men såååå mycket bättre live. Jag tycker alla ska gå in på youtube och söka på 'Magnus Tingsek Left With Ashes' och ta versionen där han spelar med Malmös symfoniorkester. Det är ett smakprov på vad jag såg igår.

Addera dessutom kostym, hängslen, en prydlig frisyr där luggen efter ett tag tog sig ur sin prydlighet och la sig ner över pannan när han rörde sig med musiken, ett par glasögon som han tog av efter en stund, rök på scenen, lampor och en jävla massa feeling. Och där har vi det.

Konserten jag blev vittne till igår.

Genialiskt, berörande och alldeles alldeles underbart. Förstår ni varför jag är fast?

Av Agnes - 1 februari 2015 02:12

Och väldigt het på scen.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards