agneskp

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Agnes - 9 mars 2014 17:14

Ja den här jag jag ju aaaldrig fått förut. Well, får väl försöka skriva 10 fakta som ni inte vet om mig.


Jag har haft konsert med Sanna Nielsen. Tre gånger.

Med tanke på att hon vann igår så passade detta haha. För jag antar att ni inte visste detta sen innan?

Men ja, har sjungit med Sanna Nielsen tre år på rad. Min kör och hon har haft julkonserter och jag hoppas verkligen att det blir fler. Har träffat x antal kändisar, men ingen slår Sanna när det gäller snällhet. Härligare människa får man leta efter, hon är verkligen så snäll som hon verkar, god rakt igeom.


Jag har inte ridit sen oktober.

Har tagit en kind of a paus. Men imorgon kör jag igång igen, skönt ska det bli. Ser fram emot det. Ska rida med min faster och hennes kompis, ute i Brönnesta på en ridskola med bara islandshästar woho.


Jag spelar gitarr ca 4 timmar i veckan. 

Och då menar jag lektionstid. Jag övar ju också hemma, så egentligen spelar jag mer är fyra timmar i veckan.


Jag älskar att doppa frallor i yoghurt.

Ja, det låter fruktansvärt äckligt, jag vet, men please pröva! Ah, det är så gott. En fralla med ost och smör osså lite skogsbärs-yoghurt på det. Mums!


Jag har fått en fet crush på Benedict Cumberbatch.

Jag ville inte det, jag bad inte om det, it just sort of happened. Så ja, sportlovet ägnades åt att kolla igenom alla säsonger av Sherlock (<3333) och intervjuer med Benedict. Ahh, han är underbar.


Jag är sjukt rädd för nattfjärilar (malar?) och harkrankar. 

Spindlar? Ormar? Råttor? Grodor? Nej, inget av det skrämmer mig. Men malar (heter det så?) och harkrankar, usch. Det är inte så att jag har fobi för dem, jag tycker bara att det är så fruktansvärt otäckt när de flyger rundor och typ in i fejset på en uhuhuh.


Jag har 14 olika Twitter-konton.

Ja, varje konto har sin uppgift så att säga. HAHAH. Nej men jag är inte aktiv på alla, tro inte det. Jag är väl mest aktiv på två av dem, reste är mer vote- och spamkonton (eller bara konton med fina @-namn som ingen annan ska få ta hehe).


Jag var sjukt djup som yngre.

Jag skojar inte, har en massa jättedramatiska låttexter och dikter i en massa olika block. Allt från engelska låtar, svenska låtar, rap-låtar, låtar om kärlek, låtar om hat, låtar om hästar, låtar om djur, you name it. Ganska kul att kolla igenom faktiskt, med tankte på att jag också minns vad varje låt handlar om.


Jag älskar att kolla på gamla inlägg på min blogg. 

Det är det jag har min blogg till, för att minnas. Att kunna kolla bak på saker och bara "ååh juste". Min blogg är som en dagbok, fast mycket coolare. Och öppen för allmänheten.


Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt om jag tänker tillbaka på mitt liv.

Nej, jag menar då inte hela livet, men vissa utdrag ur det. Typ året jag var 13-14 år, eller sista året på Röinge Ridklubb, eller något liknande. Jag har haft ett ganska bra liv, eller väldigt bra liv skulle jag vilja påstå, men jag har haft stunder då jag gjort det jobbigt för mig själv och jag är glad att det är över.


Hittade en massa bilder från 2009-2010 och HAHAHHAHAHAH jag var så cool :|

       

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards