agneskp

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Agnes - 6 juni 2013 15:21

21 grader var det

Av Agnes - 6 juni 2013 11:26

Klockan är kvart över elva (just nu) och jag har redan gjort dagens uppgift. Nu ska jag bara äta och sova resten av dagen HAHAH.

Vaknade av min väckarklocka vid kvart i åtta? Hade däremot inte tagit igen med sömnen så jag är ap trött just nu. Sen skjutsade mamma mig ut till Lotta.
Lotta satt redan och red Pila när jag kom, så jag tog och tränsade Menja (som redan stod inne) och gick sedan ut. Red i kanske tio minuter i paddocken innan jag och Lotta red ut i kanske 20-30 minuter. Lyckades galoppera med Menja, herregud vilken härlig galopp hon har! Tölten var också trevlig, inte alls lika lugn som i paddocken, men hon la väldigt mycket kraft på att hetsa upp sig ist för att lugna sig. Så när vi kom tillbaka från "turen" var hon redan genomsvettig. Men Lotta sa att "nu är hon ju uppvärmd och perfekt att rida". Så jag red i kanske 30 minuter till. Gjorde öppnor, slutor, skänkelvikningar, volter, halter mm. Det mesta gjorde jag i skritt men töltade även lite. Och hon var jätteduktig! För att vara andra gången jag rider henne så gick det jättebra! Fick t.o.m lite beröm av Per, Lottas man, på slutet.
Sen cyklade jag hem, ca 7 km, och nu är jag här. Vet faktiskt inte vad jag ska göra nu, men får väl ta tag och sola lite nu när det är så fint väder!

Skönheten själv och Lottas hund Jackson.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards