agneskp

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Agnes - 5 juni 2013 23:27

Är så jävla trött. Men jag är glad.

Denna klassresan var riktigt rolig. Faktiskt. Okej, jag sov bara fyra timmar inatt och imorn ska jag upp vid åtta och rida, men äsch. Ingen har väl dött av sömnbrist.

Vaknade kvart över sju i morse efter att jag somnade halv tre. Gick upp, duschade och gick sedan och åt en riktigt god hotellfrukost på Gothia Towers. Sen stack vi till Universeum och om jag ska vara ärlig hade jag ingen aning vad det var innan jag kom dit. Trodde det skulle vara något tråkigt, men visade sig att det var skit kul! Där fanns en massa coola djur som apor, spindlar, ormar, hajar, fiskar, fladdermöss, stingrockor och... SENGÅNGARE Sen åt vi en rätt ok taco-buffé på Universeum innan vi stack till stan och shoppade. Hittade en tröja och två bh:ar HAHAH. Jaja, är iaf nöjd ;)

Efter det åkte vi buss hem. Jag försökte sova men lyckades inte förrän sista timmen, och då sov jag inte helt ens. Men men, man kan inte få allt här i världen.

Kort och gott var detta en riktigt grym klassresa! Vill tillbaka, framförallt till igårkväll på Liseberg. Vill tillbaka till Jakob (snubben vid Daim-hjulet) och snyggingen på Burger King. Åh. Och till när vi låg och pratade på vårt rum igår natt, jag, Emily, Sofia och Daria. Det var så mysigt!

Men nu måste jag sova. Bjuder på en sengångare och en svärdfisk? Svärdhaj? Ni fattar!

Av Agnes - 5 juni 2013 02:22

Lite snabb summering av dagen. 

Bussen blev försenad i morse, så jag hade inte behövt gå upp 5.45 Men jaja, det var väl trevligt. 
Vid tolv kom vi till Laserdome (?) och spelade där. Det var riktigt skoj, kom på åttonde plats av hela vår klass haha. Det var inte alls så som jag förväntat mig men ändå kul. 
Sen stack vi till Liseberg och jag kan stolt säga att jag, efter 9 år, nu har åkt Balder. Den var faktiskt rolig, fast att jag kanske inte tyckte det just då... 
Men gud, denna dagen på Liseberg har varit den bästa Lisebergsdagen ever. Har spenderat den med riktigt bra människor. Bla en jättesöt kille inne på Burger King gjorde min dag totalt. 
När alla dom andra åkte Kanonen, hade jag allas väskor. Jag var även as blöt för att jag hade åkt Flumride några minuter innan, så jag såg ut som stryk. Medan dom andra då åkte tänkte jag att jag kunde ta och äta lite, så jag gick in på Burger King. Där inne stod världens sötaste kille bakom kassan. Han bara "Hej, behöver du hjälp? :)" men jag sa att jag bara tittade. Då sa han att han kunde hjälpa mig med vad jag skulle välja, så han började fråga om jag var mycket hungrig osv. Det blev att jag tog en kycklingsallad. 
När jag hade betalat med mera så sa han att det skulle ta några minuter innan det blev klart. Då var han precis påväg att gå när han såg hur jag lutade mig mot väggen och tittade ut på folket (forever alone). Då stannade han istället och frågade hur min dag hade varit, om det var mycket folk, vilka jag var här med, var jag skulle bo osv. Och han var så söt, jag visste inte var jag skulle göra av mig, usch :( men sen helt plötsligt kom det en tjej och skulle beställa en sak och det roliga var slut... Men han hade så brunt hår, fina blåa ögon och skitmysig dialekt. Ville typ gråta på han så fin han var. Men nej, hade jag gjort det hade han fan börjat undra. Men, han gjorde bara sitt jobb (vara social), fast att det gjorde min dag. 
Det var också en kille vid Daimhjulet som vi stod och pratade med i över 45 minuter innan stängningsdags. Han hette Jakob och var skittrevlig! Och snygg... Vi tvingade inte ur honom något utan han berättade glatt om hur han vikarierat på en skola och om hans löner mm. Han var bara glad över att vi var där för han hade tråkigt sa han. Han visade även oss hur saker funkade och trolleritrick mm ;)))) HAHAH

Sen lämnade vi Liseberg (typ 20 min efter stängningstid). Och nu har vi bara suttit på rummet och pratat i typ två timmar och allt och inget, Jag, Emily, Sofia och Daria. Imorn ska vi först till Universeum och sen shoppa. Ska försöka hitta en avslutningsklänning. 

Okej, det har hänt mycket mer idag men klockan är tjugo över två och jag behöver sova. Godnatt :)


Blöt efter Flumride.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards