agneskp

Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Ännu en gång

Av Agnes - 1 maj 2015 22:20

Jaha.
Då var det dags för det årliga "hur-fan-blev-det-maj-det-var-nyss-februari"-inlägget.
Jag blir lika förvånad varje år. Seriöst. Vart tar tiden vägen? Ju äldre ju blir desto oftare känns det som om jag sitter här och undrar hur tusan det blev maj månad. Och som varje maj har jag för mycket att göra och för lite tid.

Nästa vecka kommer bli stressig som attans. Ska dansa typ varje dag och skriva uppsatser och prov och hinna kolla på en föreställning och försöka hinna med livet och tja. Jag kommer bergis få feber på söndag nästa vecka när allt är över.

Idag har jag skrivit uppsats. Hela dagen. Eller okej övningskörde till Röke och tillbaka i förmiddags, men annars har jag bara suttit framför datorn och skrivit en filmanalys. Tre sidor och åtta timmar senare är jag dock äntligen klar. Imorgon och i övermorgon ska jag plugga lite till igen, sticka ut och springa och städa huset.

Tack vare att jag beslutat mig för att ta körkort så är jag lite sådär smått stressad hela tiden. Har bokat uppkörning och tid att skriva provet och känner att fram tills jag tagit körkortet kommer jag vara konstant nervös och stressad.

Sen att jag har så många ställen att sjunga på underlättar inte. Ska sjunga på ett bröllop om två veckor. Veckan efter ska jag vara med i en solistkonsert på sju olika låtar. Sju. Ska sjunga en egen låt och kompa mig själv på elgitarr, sjunga solo i en låt med sångensemblen, kompa en låt på piano, kompa en låt på gitarr, kompa två låtar på mandolin och sjunga stämma på en låt. Inte alls stressande :))))
Sen ska jag och min syster vara förband till en humorkonsert eller något liknande i slutet av maj, och på nationaldagen ska vi sjunga ute i en liten by. I mitten av sommaren ska jag också sjunga i Vankiva kyrka och tja, efter det kan jag nog andas ut.

Och ja, sen ska jag gå ut tvåan också, helst med finfina betyg och även överleva de resterande veckorna. Plus att jag måste dra tummen ur röven och skaffa mig ett sommarjobb. Jag kommer gå in i väggen snart eller något.

Men ja. Tiden går lite snabbare än vad jag hinner med. Får försöka skynda mig lite så att jag inte missar något.

Åh juste, jag har blivit besatt av Ylvis. Jag som trodde jag var för gammal för att fangirla. Men nej. Attans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 31 december 2015 12:27

Detta är det första inlägget denna månaden, och det sista inlägget på länge. Vet inte om jag någonsin gått såhär länge utan att blogga, och det beror på att jag nu i December dragit ner mycket på mitt mobilanvändande, och insett att det inte är värt ...

Av Agnes - 29 november 2015 14:29


Såg Jonas Gardell i fredags med Rebecca. Det var underbart. Han är typ den bästa människan som finns. Såg Bjärnums höstshow förra helgen också. Alltså den skolan är helt fantastisk. ...

4

Av Agnes - 20 november 2015 14:26


Tydligen exakt fyra år sen jag fick reda på att Misty dog idag. Höll på att glömma. Lite sorgligt hur jag nästan glömmer något som en gång i tiden betydde så mycket för mig. ...

Av Agnes - 15 november 2015 20:31

Jag orkar inte med min mobil längre. Vilket är skönt. Men det är segt när jag vill blogga, för då behöver jag den. Nu är snart denna veckan slut och det har varit den underbaraste tema- och turnéveckan jag varit med om. Helt fantastisk. Har inte ...

Av Agnes - 30 oktober 2015 20:57


Ny gitarr. Finally.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards