agneskp

Alla inlägg under juli 2014

Av Agnes - 16 juli 2014 22:19

Jag SKA göra ett inlägg om USA. Eller iallafall lägga upp lite bilder.


I förrgår åkte jag ut till Åsum för att hjälpa till att packa reklampåsar till O-Ringen med Astrid, hennes lillebror, hennes pappa och hennes kompis. Det var vi och ett gäng andra ungdomar som inte så ut att vilja vara där. Det var ganska kul faktiskt, inte svårt alls (inte för att jag hade förväntat mig det men men...). Vi höll på med det i kanske nån timme innan vi åt på nåt gymnasie och köpte glass. Efter det följde jag med Astrid hem. Vi hyrde tre filmer på Hemmakväll, Vi Är Bäst!, Turno och Delivery Guy. Vi kollade på alla under kvällen och de var faktiskt skitbra, allihop. Sen satt vi inne på toa och pratade med Astrids storebror i typ en timme innan vi gick och la oss.


Dagen efter, alltså i tisdags/igår, vaknade vi vid halv två ???????. Har nog aldrig vaknat så sent förr. Det var ju inte så att vi somnade as sent kvällen innan, utan typ vid tre-halv fyra? Jaja. Sen gick vi ner och åt frukost innan vi gick upp på Astrids rum och kollade på Felix Recenserar tills det blev dax att äta. Jag, Astrid och hennes två bröder lagade maten och vi åt den tillsammans med Astrids pappa. Efter det kollade vi lite på Allsång på Skansen innan jag stack hem.


Idag vaknade jag ganska sent, och kollade igenom tyo sex avsnitt av Helvetesdejter på TLC innan jag stack och gymmade vid tre. Sen solade jag, läste min nya Frida-tidning och kollade på Wolf of Wall Street. Och ja, det är väl vad jag gjort. MeeShee har fått ett till sår så att fått ta hand om henne lite också. Stackars kanin, allting kommer verkligen på en och samma gång.


Men ja, det var vad jag gjort. Imorgon ska jag gymma, på fredag ska vi troligtvis till havet och sen på söndag börjar O-Ringen, so there is where I will be!

   


Två bilder upplagda i juli för två år sen. Den ena är från Kreta och den andra är på fetis. ♥

Av Agnes - 14 juli 2014 00:54

Har gått runt och tänkt nu i flera dagar att "jag bloggar om vad jag gjort sen jag kom hem från USA samtidigt som jag skriver om USA". Grejen är det att jag aldrig får tid att skriva om USA. Så här kommer ett inlägg om vad jag gjort sen jag kom hem. 

I lördags när vi kom hem gjorde vi basically ingenting. Vi beställde pizza, kollade igenom lite bilder och packade upp. 
I söndags vaknade jag av att mamma väckte mig tolv, fast att det kändes som att hon väckte mig kl 5 på morgonen. Det var svinjobbigt att gå upp, men jag
kämpade och vid två var vi och åt svensk god lunch hos min faster. Mums. 

I måndags, onsdags, torsdags och fredags stack vi till havet. Riktigt skönt var det. Bara låg och solade och badade faktiskt också en massa. Var i Furuboda alla dagar utom i torsdags, då vi var i Yngsjö med halva Chorus Mix haha. Vågorna var jättehöga alla dagar och flytbryggan i Furuboda var skitskoj. Har fått lite färg efter dessa fyra dagar vid havet och är numera beige :D

I tisdags gjorde jag inte så mycket, stack till veterinären med MeeShee men det var väl typ det. Hon har ett sår på nosen som om kliat hål på så det blödde och var svullet och grejer. Fick en grej å ge henne som hette Stronghold och det verkar än så länge funka!

I fredags följde Astrid med till havet, och påvägen dit undrade hon om jag ville med till Siesta, för hon skulle dit med sin pappa och lillebror. Så vi stack dit på fredagkväll, köpte ett tvådagarspass och var på Siesta båda dagarna. Riktigt kul var det! Vi såg Timbuktu, Kartellen, My Remorse, Hoffmaestro, Panda Da Panda, Kristian Antilla, Ison&Fille, Laleh, Den Svenska Björnstammen, Cheop's Cave och Icona Pop! Hamnade längst fram när Icona Pop hade sin spelning och har aldrig varit med om att folk knuffats så mycket, ever. Jag blev typ mos.
På fredagskvällen var det skitfint väder, och på lördagen regnade det typ hela tiden. Men det gjorde ingenting, vi hade vackra regnjackor som vi sprang runt i. 
På fredagen gick Matilda med mig och Astrid och under en liten stund även Filippa, och på lördagen gick jag och Astrid med lite folk Astrid kände.

Idag har jag bara fört över bilder till Facebook från USA och varit på möte. Ska nämligen vara funktionär på O-Ringen (what??). Jag vet inte riktigt varför jag ska vara det, men pappa ska vara det och jag har ju inget annat att göra i sommar sååå... 
Ska tillägga att jag inte kan mycket om orientering men äh, får gå runt och se världsvan ut!

Det var väl typ vad som hänt. 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards