agneskp

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Hur mycket som helst

Av Agnes - 24 juli 2014 17:55

Har inte bloggat på ett tag, jag veeet och förlåt. Men jag har faktiskt mina anledningar.


Jag är nänmligen funktionär på O-Ringen. Det innebär att jag i fyra dar har gått upp fem på morgonen, åkt till någonstans i östra Skåne, satt upp saker till Start 6, gjort vad vi skulle i fem timmar och sedan packat ihop allt och åka hem igen. Under de fem timmarna mitt på dagen har folket startat, och vi har haft ca 3000-4000 startande i bara vår start (som är en av 12). Jag har då sett till att folk har tagit rätt karta, svarat på frågor, skrivit upp startnummer och klass på de startande, peppat och önskat lycka till och jämfört pin-nummer med numret på deras nummerlapp. Jag har också åkt ner till de olika arenorna där vi fått gratis mat som funktionär (wohooo), kollat rundor och hjälpt till. Vid halv tre på eftermiddagarna ungefär har vi varit klara. Det har faktiskt varit skitkul! Jag har lätt mig så grymt mycket nytt om orientering och orienteringsmäniskor (som btw är typ världens härligaste människor). Jag har även lärt mig att säga "Lycka till" på franska, tyska, kinesiska, danska, norska, finska och japanska pga alla utländska människor som startat. Så ja, det är vad jag gjorde i söndags, måndags, tisdags och idag. Ska även göra det imorgon också.

Men då ska jag också springa *aaaaaaah*. I söndags, alltså första dagen, så tyckte jag att orienterarna var skitskumma som, tidigt på morgnen frivilligt gav sig ut för att leta kontroller i skogen. Jag tyckte även att det verkade sjukt obehagligt att duscha i mass-duscharna som dom har på arenorna. Jag tyckte att allt bara var väldigt skumt och konstigt.

Tydligen ändrade jag åsikt. För imorgon ska jag springa Open 3 (en enkel klass med kort bana) tidigt på morgonen. Och duscha i mass-duscharna. Vad hände? Och det konstiga är att jag ser fram emot det. HEH. Och jag gör det helt frivilligt. Jaja.


Sen har MeeShee också varit sjuk. Eller hon är lite fortfarande (hoppas det är påväg att bli bättre dock). Hon har haft ett sår i rumpan (still don't know what it is) som gjort att hon inte kunnat bajsa som hon ska vilket gjort att jag fått ge henne mindre mat för att förhindra förstoppning och blabla. Hon har även fått små kramper när hon försökt å bajsa, hon har med andra ord haft riktigt ont. Så varje dag har jag fått städa busen för att se hur mycket hon bajsat, bada hennes rumpa, mata henne med spruta i munnen och försöka göra allting så bekvämt som möjligt för henne. Det har tagit sin lilla tid. Plus all oro jag har varit full av. Jaja :(


Well, nu hade jag tänkt att äta, kolla på något bra program och sedan lägga mig tidigt för att vara pigg och glad när jag ska upp imorgon vid fem och sedan springa... Ha det gött!


En av de orienterade asiaterna har ganska roliga intialer.

 

 
 
förspel

förspel

24 juli 2014 19:25

kram på dig Agge! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Agnes

26 juli 2014 09:43

Åh tack så mycket, vad glad jag blir! Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 31 december 2015 12:27

Detta är det första inlägget denna månaden, och det sista inlägget på länge. Vet inte om jag någonsin gått såhär länge utan att blogga, och det beror på att jag nu i December dragit ner mycket på mitt mobilanvändande, och insett att det inte är värt ...

Av Agnes - 29 november 2015 14:29


Såg Jonas Gardell i fredags med Rebecca. Det var underbart. Han är typ den bästa människan som finns. Såg Bjärnums höstshow förra helgen också. Alltså den skolan är helt fantastisk. ...

4

Av Agnes - 20 november 2015 14:26


Tydligen exakt fyra år sen jag fick reda på att Misty dog idag. Höll på att glömma. Lite sorgligt hur jag nästan glömmer något som en gång i tiden betydde så mycket för mig. ...

Av Agnes - 15 november 2015 20:31

Jag orkar inte med min mobil längre. Vilket är skönt. Men det är segt när jag vill blogga, för då behöver jag den. Nu är snart denna veckan slut och det har varit den underbaraste tema- och turnéveckan jag varit med om. Helt fantastisk. Har inte ...

Av Agnes - 30 oktober 2015 20:57


Ny gitarr. Finally.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född år 1997 som råkade skaffa denna bloggen i Oktober 2011. Sen dess har jag bloggat om vad som fallit i mig, allt från vad som hänt i mitt liv till mina inre tankar och funderingar. Hoppas du får ut något av att läsa min blogg :)

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards